V Sloveniji vsako leto poteka veliko sejmov, med njimi je več deset večjih, ki privabijo množice ljudi in številne domače ter tuje razstavljalce. Ta teden v Celju poteka največji slovenski sejem MOS – Mednarodni obrni sejem, ki je tudi najbolj obiskan. Tam pa poleg razstavljalcev in obiskovalcev najdemo tudi predstavnike političnih strank, ki po večini pridejo podpret razstavljalce in organizatorje, organizirajo pogovore, nekatere pa imajo tudi svoje lastne stojnice. Zakaj in čemu se politične stranke udeležujejo tovrstnih sejmov, katera stranka pri tem izstopa in katera stranka sejmov sploh ne vidi kot priložnost za izvajanje politične promocije?
Če ste se – ali pa se še boste – sprehodili po letošnjem Mednarodnem obrtnem sejmu (MOS) v Celju, boste poleg razstavljalcev, ki predstavljajo svoja podjetja, izdelke in storitve, tam srečali tudi nekatere znane obraze slovenske politike. Parlamentarne stranke smo zato povprašali, zakaj se udeležujejo tovrstnih sejmov in kaj na sejmih razstavljajo in predstavljajo.
Med najbolj dejavnimi na tem področju je vsekakor stranka SDS, ki ima na sejmu MOS tudi letos (kot tudi že pretekla leta) svojo stojnico. Na družbenem omrežju X je stranka delila posnetek, kako se predsednik stranke Janez Janša fotografira z obiskovalci, jim deli podpise in promocijski material stranke. Za nekatere obiskovalce sejma je bil njegov obisk že domala zvezdniški, saj se jim je Janša podpisoval tudi na roke, ovitke od telefonov in celo natikače.
“Stranka se pogosto udeležuje tovrstnih sejmov, saj lahko dejanske probleme posameznih skupin slišimo in prepoznamo zgolj na terenu in v pogovoru z njimi. Sejmi poleg iskrenih pogovorov ponujajo tudi pristen stik z ljudmi,” pravijo v največji opozicijski stranki. Že več let ima stranka SDS na sejmu MOS v Celju svojo stojnico, imeli pa so jo tudi na letošnji izvedbi sejma Agra v Gornji Radgoni. Kot poudarjajo v stranki, jih najem sejemskega prostora s stojnico stane enako kot ostale razstavljalce na sejmu.
Poleg tega, da stranka lahko prisluhne problemom in pobudam posameznikov, tam predstavlja tudi svoj politični program in pogled na rešitve. “Ves čas so na stojnici prisotni tudi naši poslanci in člani. Sejem pa obenem ponuja tudi možnost včlanitve v stranko. Zadovoljni smo, da smo na letošnjem sejmu Agra in tudi na sejmu MOS, ki trenutno še poteka, dobili številne nove člane,” še pravijo v SDS.
Na sejmih po državi je dejavna tudi Nova Slovenija, ki se že vrsto let predstavlja na večini sejmov, med drugim tudi na sejmu MOS v Celju, kjer imajo tudi svoj lasten razstavni prostor. Kot pravijo v stranki, želijo s svojo prisotnostjo podjetnikom in gospodarstvu sporočiti, da razumejo njihovo vlogo v družbi, politika pa mora znati prisluhniti težavam, s katerimi se soočajo.
Ob tem dodajajo, da se vsako leto udeležijo Ribniškega semnja, od leta 2018 so prisotni na celjskem sejmu MOS, od lani pa je poslance in člane stranke mogoče opaziti tudi na kmetijskem sejmu Agra v Gornji Radgoni.
“Stranka na sejmih poleg programa predstavlja svoje delovanje in aktivnosti v politiki, na svojih razstavnih mestih pa mimoidoče vabimo na kavo in pogovor s poslanci ali drugimi vidnimi predstavniki NSi. Na sejmih delimo tudi strankin promocijski material,” so nam na naša vprašanja odgovorili v NSi.
Gibanje Svoboda: Sejmov ne vidimo kot priložnosti za izvajanje politične promocije
Nekoliko drugače pa se sejmov lotevajo v koalicijskih strankah, ki načeloma svojih stojnic oziroma razstavnih prostorov na sejmih nimajo, se jih pa strankarski predstavniki kot tudi poslanci udeležujejo.
Kot pravijo v največji koalicijski stranki Gibanje Svoboda, svojih stojnic in razstavnih prostorov na sejmih še ni imela, se jih pa njihovi ministri, državni sekretarji, poslanci in člani udeležujejo. “V stranki se zavedamo pomena gospodarstva, podjetništva, obrtništva, kmetijstva … v naši družbi. Dogodki, kakršen je Mednarodni obrtni sejem, ki te dni poteka v Celju, so odlična priložnost, da v živo, z osebnim stikom preverimo utrip gospodarstva, dobimo povratne informacije o izzivih, s katerimi se soočajo podjetniki, kakšne so njihove želje in potrebe. Enako velja za sejme, ki pokrivajo druga področja,” na naša vprašanja odgovarjajo v stranki premierja Roberta Goloba.
Ob tem pa v Gibanju Svoboda poudarjajo, da takšnih dogodkov, kot so sejmi, ne vidijo “kot priložnost za izvajanje politične promocije”.
Stojnic na sejmih nimajo tudi Socialni demokrati, ki pa pravijo, da se z veseljem odzovejo povabilu organizatorjev sejmov, ki se jih sicer tudi samoiniciativno udeležujejo. Kot pravijo, se tovrstnih dogodkov udeležujejo z željo, da bi podprli organizatorje in razstavljalce, prav tako pa ponujajo vpogled v razvoj in dosežke na različnih področjih in vsebinah.
“V stranki SD si prizadevamo krepiti sporočilo številnih sejmov v Sloveniji, kot priložnosti utiranja novih poti slovenskemu znanju, storitvam in produktom v domače in mednarodno okolje. Ob tem pa želimo podpreti tudi bogato sejemsko tradicijo, s pomočjo katere se ohranja pomemben del, med drugim kulturne, obrtniške in podjetniške identitete naše države,” še pravijo Socialni demokrati.
Še najmanj pa je na večjih sejmih po državi prisotna najmanjša parlamentarna stranka Levica. Kot pravijo v stranki, so njihovi člani, poslanci in ministri bolj kot na sejmih prisotni na številnih drugih dogodkih, ki so “nam tematsko bližji” in so povezani s socialno, kulturno ali drugo družbenokritično tematiko.
Tako se v stranki raje udeležujejo terenskih kampanj, na katerih sodelujejo z drugimi strankami in civilnodružbenimi organizacijami, kot na primer za čist zrak v dolini Soče, proti nesmiselnim nakupom orožja …
Sejmi so priložnost tudi za promocijo politike
V Zbornici industrije sejmov in srečanj, ki deluje pod okriljem Gospodarske zbornice Slovenije, so za N1 pojasnili, da na udeležbo političnih strank na večjih slovenskih sejmih gledajo z več vidikov: prikaz podpore gospodarstvu, promocija političnega programa, povečanje prepoznavnosti in interakcija z volilci.
“Če sejem obravnava gospodarske teme, se politične stranke pogosto udeležujejo, da izrazijo svojo podporo gospodarskemu sektorju in poudarijo svoje politike v zvezi z gospodarstvom. Vsi vemo, da ni uspešne države brez uspešnega gospodarstva. Vsaka vlada ima gospodarsko zbornico integrirano v svoj sistem delovanja, saj vse, kar narod ima, izhaja iz gospodarstva,” pojasnjuje direktorica Zbornice industrije sejmov in srečanj Lara Flegar.
Flegar ob tem poudarja, da so sejmi za stranke tudi priložnost, da predstavijo svoj politični program in vizijo, sploh če gre za sejme v volilnem letu, saj na tak način skušajo pridobiti nove volilce. Udeležba na velikih sejmih jim omogoča tudi, da dosežejo širšo javnost, prav tako pa pripomore k povečanju njihove prepoznavnosti. Ljudje imajo tako priložnost, da se v živo srečajo s predstavniki stranke, politiki pa lahko tako razpravljajo z obiskovalci, poslušajo njihove težave in skrbi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje