Uslužbenci inšpektorata za infrastrukturo (Irsi), policije in finančne uprave (Furs) so prejšnji teden izvajali usmerjen in poostren nadzor nad mednarodnimi prevozi potnikov v cestnem prometu. Pregledali so 293 avtobusov, od tega 97 avtobusov domačih prevoznikov, 143 avtobusov evropskih prevoznikov in 53 prevoznikov iz tretjih držav.
V nadzoru, ki je potekal ob podpori Evropskega organa dela (European Labour Authority – ELA), so pristojni ugotovili številne nepravilnosti na področju tehnične brezhibnosti, neizvajanje linij, kršitve socialne zakonodaje, nezadostni časi počitka in manipulacije s tahografi.
Nadzor je bil oba dneva izveden sočasno na vseh krakih avtocestnega omrežja. Pri tem je vsak dan sodelovalo približno 40 policistov, 15 inšpektorjev Irsi, 15 uslužbencev Fursa, dva inšpektorja za delo, osem cestninskih nadzornikov Darsa, trije predstavniki ELA, predstavnik Evropske komisije ter 15 predstavnikov tujih nadzornih organov iz Nemčije, Avstrije in Hrvaške. Nadzor so izvajali tudi s pomočjo helikopterja Letalske policijske enote, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
Številne kršitve socialne zakonodaje
V nadzoru so pregledali 293 avtobusov, od tega 97 avtobusov domačih prevoznikov, 143 avtobusov evropskih prevoznikov in 53 prevoznikov iz tretjih držav. Pristojni so ugotovili številne nepravilnosti pri izvajanju mednarodnih prevozov potnikov v cestnem prometu v povezavi z neizvajanjem linij, izvajanjem linij v nasprotju z izdanim dovoljenjem, voznim redom ali itinerarjem ter nepravilno izpolnjenimi potniškimi spremnicami, naštevajo na ministrstvu.
Ugotovili so tudi kršitve določb socialne zakonodaje, in sicer v zvezi z manjkajočimi podatki za predhodnih 28 dni, ki jih mora voznik predložiti nadzornikom, zatajitvi podatkov, ugotovljena je bila vožnja z drugo voznikovo kartico, vožnja brez kartice, nepravilna uporaba preklopnih mehanizmov na tahografu, odsotnost ročnih vnosov v tahograf ter nezadostni tedenski časi počitka.
Dva s kritičnimi napakami na zavornem in krmilnem sistemu
Prav tako so pomanjkljivosti in napake ugotovili na področju tehnične brezhibnosti vozil. Dva avtobusa sta bila po odrejenem izrednem tehničnem pregledu zaradi kritičnih napak na zavornem sistemu in krmilnem mehanizmu izločena iz prometa.
Pristojni so zaznali tudi več kršitev v zvezi z zaposlovanjem voznikov avtobusov na črno in z nenajavo občasnih prevozov, prav tako nekateri cestninski zavezanci niso pravilno uporabljali OBU-naprav za cestninjenje.
“Letošnji nadzor predstavlja nadaljevanje skupnih aktivnosti, začetih v lanskem letu – podoben nadzor je bil lani aprila izveden na avtocestnem počivališču Dul, sledil je skupen nadzor na Hrvaškem v decembru 2023,” so še navedli na infrastrukturnem ministrstvu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!