Ob zadnjem silovitem deževju je v Ljubljani voda ponovno zalila podvoz na Celovški cesti, kar se je letos zgodilo že drugič. Mestne oblasti sicer opozarjajo, naj vozniki v takšnih primerih ne zapeljejo v vodo, a tu se poraja vprašanje, če bi lahko storile tudi kaj več. Na nas se je namreč obrnil bralec, ki je ujetim voznikom pomagal pri reševanju. Sprašuje se, zakaj pred podvozi ni urejena ustrezna prometna signalizacija, ki bi voznike opozarjala, da podvoz zaradi narasle vode ni prevozen.
Ko je nazadnje večji del Slovenije zajelo močno deževje, je bilo samo vprašanje časa, kdaj se bodo v medijih in na spletu ponovno pojavile fotografije in posnetki ujetih avtomobilov v poplavljenih podvozih v središču Ljubljane. Zadnje padavine so sicer zalile le podvoz na Celovški cesti, ob julijskih neurjih pa je voda zalila tudi podvoz na Drenikovi cesti. Kljub številnim pozivom voznikom, naj v primerih, ko so podvozi poplavljeni, ne zapeljejo v vodo, pa marsikateri voznik podceni višino narasle vode in skupaj z avtomobilom ostane ujet v vodi.
Na uredništvo N1 se je obrnil bralec, ki nam je sporočil, da je v četrtek v zgodnjih večernih urah peljal iz smeri Gorenjske proti centru po Celovški cesti, ko je voda v podvozu na Celovški začela že močno naraščati. Kot pravi, je takrat nekaterim voznikom še nekako uspelo prečkati podvoz, kmalu zatem pa so štirje avtomobili ostali ujeti v narasli vodi.
“Jaz sem se ustavil na drugi strani podvoza, voda pa je v tem času že zelo hitro naraščala. Vozniki, ki so notri obtičali, po mojem niso sami krivi, ker je res težko oceniti, kako visoka je voda. Morda niso pravočasno opazili, ali pa so mislili, da gre zgolj za malo večjo lužo,” razlaga bralec. “Ko sem videl, da so v avtomobilih ujeti ljudje, sem takoj poklical 112 in obvestil gasilce. Ti so mi dejali, da naj ljudem v avtomobilih sporočim, naj ne odpirajo vrat, saj jim bo voda poplavila avtomobile. Med ujetimi avti v podvozu je bilo tudi reportažno vozilo RTV Slovenija z vso snemalno opremo.”
Medtem ko je čakal na prihod gasilcev, je sam začel pomagati pri potiskanju vozil iz vode. Vozila z ročnim menjalnikom, ki niso bila pregloboko v vodi, jim je še nekako uspelo poriniti iz vode, tista z avtomatskim menjalnikom pa so “popolnoma zablokirala”. “Ob vsem tem kaosu pa se je zgodilo še nekaj meni popolnoma nerazumljivega. Do podvoza je pripeljala ženska s terenskim vozilom znamke BMW, ki je na vsak način želela zapeljati skozi podvoz, kljub temu da je videla, da so tam že bili ujeti avtomobili v vodi. Naših opozoril ni upoštevala in je po nekaj metrih obstala v vodi in jo je zajela panika,” še razlaga bralec, ki pravi, da sam sicer ni gasilec, vendar ob prometnih nesrečah voznikom v težavah priskoči na pomoč.
Na kraj so gasilci prispeli zelo hitro z dvema voziloma, policija pa je ob tem zaprla dostope do podvoza iz strani Šiške in Centra. “Najprej so pohiteli pomagat ljudem. Odprli so vrata vozil, ki se jih ni dalo premakniti in iz njih začeli reševati ljudi. Jaz sem jih usmerjal, ker sem bil dejansko v vodi že nekaj časa. Avtomobile je poplavila voda, morali so jih odvleči, ker niso bili več vozni. Če bi kdo od mimoidočih, ki so stali pod podvozom, pomagal, bi morda lahko rešili še kakšno vozilo več,” nam je bralec opisal dogajanje in pohvalil hitro ter dobro posredovanje gasilcev.
Pravi, da so se v narasli vodi pojavili tudi močni vrtinci, ki sicer niso tako močni kot v rekah, a ga je pri bredenju po vodi močno zanašalo. “Moje osebno mnenje je, da je to zelo nevarno za življenje ljudi. Voda ob deževju v podvozih tako hitro naraste, da se lahko kdo celo utopi. Res ne vem, zakaj ni pred podvozi prometne signalizacije, da je podvoz poplavljen in je zaradi tega neprevozen. Tega res ne razumem, saj ne gre za enkratni dogodek, to se dogaja pogosto,” nam je še povedal.
Zakaj pred podvozi, ki jih velikokrat zalije meteorna voda, ni ustrezne prometne signalizacije?
Nekateri podvozi na slovenskih cestah imajo urejeno prometno signalizacijo, ki voznike v primeru hudih nalivov in poplav opozarja, da podvoz takrat ni prevozen. Primer takšnega podvoza je na Pragerskem na hitri cesti, ki povezuje Slovensko Bistrico s Ptujem. Tam se v primeru narasle vode v podvozu prižge rdeča luč, vozniki pa so tako obveščeni, naj vanj ne zapeljejo. Zakaj pred ljubljanskimi podvozi ni tovrstne prometne signalizacije, smo povprašali tudi ljubljansko občino.
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet na ljubljanski občini pravijo, da se ceste in spremljajoča infrastruktura ne projektira glede na ekstremne pojave, ampak na povprečje, ki velja za ta del Evrope. “Poplavljanje podvozov se ob običajnih padavinah ne dogaja, infrastruktura je za povprečne količine ustrezno urejena, zato večjih gradbenih posegov na območju podvozov za zdaj ne načrtujemo,” so zapisali v odgovoru.
Dodajajo še, da ob pojavu poplav na posameznem območju intervencijske službe postavijo zaporo pred podvozom takoj, ko so o tem obveščene. “Ocenjujemo, da semafor v tem primeru ni potreben, saj je na območju urejena zapora; tudi če v danem trenutku ta še ni označena, velja, da je vožnja v vodo nevarna in škodljiva, zato jo odsvetujemo,” še dodajajo na ljubljanski občini.
Ob pojavu intenzivnih padavin predstavljajo podvozi kritično točko
Ljubljanski župan Zoran Janković je na ponedeljkovi redni tiskovni konferenci povedal, da on za podvoz na Celovški cesti ne vidi prave rešitve. “V ta podvoz iz obeh strani prihrumi ogromna količina vode. Tudi če bi tam zgradili črpalko za odvajanje vode, bi bila na območju potrebna še ponikalnica oziroma požiralnik, kamor bi ta voda odtekala,” je pojasnil Janković.
Ob tem je še poudaril, da ima voda veliko moč in izrazil upanje, da bo podpisan sporazum, ki bi uredil čiščenje mulja iz Ljubljanice in Gruberjevega prekopa, pomagal, da bi bila Ljubljana varna pred prihodnimi močnimi nalivi.
Na Mestni občini Ljubljana sicer pravijo, da ob pojavu intenzivnih padavin podvozi predstavljajo kritično točko, saj “so to poglobitve v terenu, ki so najbolj izpostavljene ekstremnim vremenskim pojavom”.
Ob tem navajajo dva razloga za preplavitev podvozov: “Prvi razlog je dvig nivoja vode v kanalizacijskem sistemu, kar se zgodi zaradi preobremenitev kanalizacijskega sistema ob intenzivnih padavinah. To povzroči zastajanje vode v podvozu, saj voda, ki se steka po cestišču, ne more odteči v kanalizacijski sistem. Drugi razlog pa je trenutna količina padavin v kratkem časovnem intervalu. Zaradi velikih količin vode, ki se stekajo s cestišča in ostalih površin (kolesarske in pešpoti, brežine …) v območju podvoza, se le del vode odvede v kanalizacijski sistem, preostali del pa odteče mimo vtokov v najnižje ležeče predele podvoza. Pri tem voda s seboj prinese tudi nesnage, ki povzročajo mašenje vtočnih elementov, kar še poslabšuje razmere”.
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet Mestne občine Ljubljana še pravijo, da se kapaciteta kanalizacijskih sistemov in elementov za odvajanje vode preračuna glede na predvideno količino in čas trajanja padavin, zato so dimenzije mešanih kanalov v pretežni meri določene na podlagi merodajnih padavinskih dogodkov.
“Izvedena velikost mešanih kanalov sicer dopušča prevajanje tudi za približno 20 odstotkov večje obremenitve od običajnih, vendar pa ne more prenesti posledic vseh ekstremnih padavinskih dogodkov,” so še zapisali in dodajajo, da ukrepi na kanalizacijskih sistemih sledijo sodobnim spoznanjem in spremembam.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje