Državni zbor je z 71 glasovi za in enim glasom proti potrdil predlog sprememb in dopolnitev poslovnika DZ, ki so jih v parlamentarno proceduro vložile poslanske skupine SDS, Svoboda in NSi. Predlog spreminja ureditev tretje obravnave predloga zakona v DZ in obravnave zadev EU, kar naj bi omogočilo boljšo organizacijo in učinkovitost dela DZ.
Ureditev tretje obravnave predloga zakona v DZ spreminja na način, da se v primeru, ko k predlogu zakona v tretji obravnavi niso vložena dopolnila, o tem predlogu le glasuje. V parlamentarni praksi se je namreč pokazalo, da se vsebina stališč poslanskih skupin v primeru, ko zakonsko besedilo ostaja enako, kot je bilo sprejeto v drugi obravnavi, le ponovi in je enaka kot v prvi oz. drugi obravnavi, je v imenu predlagateljev na seji DZ pojasnila poslanka SDS Karmen Furman.
Predlagatelj tako ne bo več podal dopolnilne obrazložitve, predstavnik vlade (ko ta ni predlagatelj) ne bo podal mnenja in predstavniki poslanskih skupin ne bodo podali stališč k predlogu zakona. V primeru, ko so v tretji obravnavi vložena dopolnila in se zakonsko besedilo z njimi lahko spremeni, ta ureditev ne velja in se v uvodu podajo dopolnilne obrazložitve predlagatelja, mnenja vlade in stališča poslanskih skupin – kot je veljalo do sedaj.
Zakonodajno-pravna služba DZ je na komisiji DZ za poslovnik sicer ob tem opozorila, da je vprašljivo izhajati iz predpostavke o nepotrebnosti dopolnjenih obrazložitev in stališč, opozorila je tudi na načelo transparentnosti in odprtosti dela DZ. Predlagana ureditev bi namreč po mnenju zakonodajno-pravne službe DZ lahko zožila njegovo delovanje.
Matičnemu delovnemu telesu ne bo treba obravnavati vseh zadev EU
Druga sprememba se po mnenju predlagateljev nanaša na učinkovitejšo in ustreznejšo obravnavo zadev Evropske unije (EU). Matična delovna telesa tako ne bodo več obvezno obravnavala vseh dodeljenih zadev EU, ampak po presoji predsednika delovnega telesa ali na zahtevo upravičenih subjektov; tretjine članov delovnega telesa ali poslanske skupine. Slednje služi kot dodatna varovalka, saj so se tovrstni pomisleki pojavljali že v predhodno obravnavanem predlogu, ki ga je DZ zavrnil.
Če matično delovno telo DZ posamezne zadeve EU ne bo obravnavalo, se bo štelo, da delovno telo DZ s tem predlogom soglaša. Tudi pri tej spremembi je zakonodajno-pravna služba DZ opozorila na načelo transparentnosti dela DZ, lahko bi prišlo do težišča odločanja na pristojno delovno telo DZ.
Spremembe potrjene z dvotretjinsko večino
Za potrditev sprememb poslovnika DZ je bila potrebna dvotretjinska večina navzočih poslank in poslancev. Predlog so podprli poslanci SDS, Svobode in NSi. V Levici so spremembe v zvezi z zadevami EU sicer podpirali, glede sprememb pri tretji obravnavi zakonskih predlogov pa menijo, da gre za “resen poseg v demokratični institut predstavitve stališč poslanskih skupin”.
Podobno tudi v SD, kjer menijo, da bi sprememba tretje obravnave zakonskega predloga na izvedbeni ravni prinesla minimalni časovni prihranek, po drugi strani pa bi lahko po vseh navedenih opozorilih zakonodajno-pravne službe DZ posegla v zakonodajni postopek.
Glede na različna tolmačenja in prakse predsedujočih odborom DZ glede možnosti dopolnjevanja referendumskih predlogov, na kar so v preteklem tednu opozarjali predvsem v opoziciji, se obeta še kakšna sprememba poslovnika.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!