Poslanci so soglasno sprejeli resolucijo o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za naslednjih sedem let. Resolucija med drugim v prihodnjih letih prinaša širitev con z omejitvijo 30 km/h, prenovo zakonodaje pri projektiranju cest in odstranitev nepotrebnih elementov prometne signalizacije. Predvideno je tudi znižanje vrednosti koncentracije alkohola v krvi na 0,0, dvig starosti za voznike mopedov ter uvedba izpita za e-skiro v osnovne šole. Državni zbor je sprejel tudi resolucijo o krepitvi potresne varnosti, ki velik pomen daje ozaveščanju.
Državni zbor je brez glasu proti sprejel resolucijo o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od leta 2023 do 2030. Z ukrepi naj bi dosegli, da na cestah do leta 2030 ne bo umrlo več kot 50 ljudi in da se v prometnih nesrečah ne bo hudo poškodovalo več kot 400 ljudi.
Resolucija v naslednjih letih predvideva razvoj infrastrukture, tako da bodo še bolj spodbujali varno uporabo javnega prevoza, hojo, kolesarjenje in druge oblike aktivne mobilnosti. Hkrati je predvidena širitev območij z največjo dovoljeno hitrostjo 30 kilometrov na uro in območij umirjenega prometa predvsem v okolici šol, vrtcev, vozlišč javnega potniškega prometa in v naseljih.
Prav tako načrtujejo pregled in oceno varnosti šolskih poti, vzpostavitev ocenjevanja varnosti državnih kolesarskih povezav, postopno prenovo zakonodaje s področja projektiranja cest, ki bo vključevala najnovejša strokovna spoznanja, in pregled stanja prometne signalizacije, reklamnih in označevalnih tabel s ciljem vzpostavitve minimalne nujne in jasne prometne signalizacije brez motečih elementov ter odstranitev nepotrebnih elementov.
Resolucija poleg tega predvideva tudi zaostritev zakonodaje pri večkratnih kršiteljih in preučitev možnosti za dvig regresnega zahtevka zaradi povzročitve hude prometne nesreče zaradi alkohola ali prepovedanih drog s 13.560 evrov na 130.000 evrov. Predvideva tudi znižanje mejnih vrednosti koncentracije alkohola v krvi na 0,0. Dokument predvideva še dvig starosti za uporabnike lahkih motornih vozil in e-koles nad 15 let ter uvedbo usposabljanja osnovnošolcev za dovoljenje za vožnjo z e-skiroji po vzoru kolesarskega izpita.
Potrjena tudi resolucija za krepitev potresne varnosti
Poslanci so sprejeli tudi resolucijo o krepitvi potresne varnosti do leta 2050. Kot je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za naravne vire in prostor Jože Novak je resolucija pripravljena, da se začne postopno, sistematično povečevati potresna odpornost stavbnega fonda, saj je del fonda neustrezno potresno odporen. Med cilji je izpostavil povečanje ozaveščenosti o potresnem tveganju, vzpostavljanje pravnosistemskega okvira za pripravo preventivnih ukrepov, usposabljanje in izobraževanje strokovnjakov s tega področja in pregledovanje potresne odpornosti obstoječega stavbnega fonda.
V koalicijskih strankah so prepričani, da je resolucija korak v pravo smer na področju potresne varnosti. V opozicijski SDS, ki resoluciji ni nasprotovala, pa pogrešajo konkretne usmeritve, opozarjajo pa tudi, da v resoluciji denimo ni jasno opredeljeno, kaj naj bi vsebovale predstavitve v šolah ter drugje.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje