Nakupovanje v Sloveniji postaja vse večji izziv. Večina ljudi nakupuje v treh ali štirih trgovinah, to pa pomeni, da morajo, če želijo izkoristiti vse popuste, na svojem telefonu kopičiti različne aplikacije. Vsaka od njih pa ima svoja pravila in svoj način uveljavljanja popustov. Če kartic zvestobe in aplikacij ne želite uporabljati, ste verjetno na slabšem, ker vam popust v takem primeru ne pripada. Kupec mora zato danes dobro premisliti, kakšno strategijo bo ubral med nakupovanjem.
Domala vsi večji trgovci z živili pri nas so potrošnikom v zadnjih letih ponudili kartice zvestobe, v zadnjem času pa je večina na trg lansirala tudi mobilne aplikacije, s katerimi imajo kupci ponekod dostop do nekaterih dodatnih ugodnosti.
Kartice zvestobe oziroma mobilne aplikacije, ki prinašajo ugodnosti, pa ponujajo ne le trgovine z živili, za to pot so se odločili tudi nekateri trgovci s pohištvom in športno opremo, pa drogerije, naftni trgovci in lekarne.
Čeprav večina trgovcev že nekaj let pozna sistem kartic zvestobe, so nekateri nedavno sistem ugodnosti (deloma) preselili na mobilno aplikacijo. Za ta korak so se pred časom na primer odločili v Sparu, kar je povzročilo nemalo slabe volje, zlasti med starejšimi, ki uporabe mobilnega telefona in s tem aplikacije niso tako vešči. V Sparu so pritožbe večkrat zavrnili in dejali, da aplikacija ni nujna, popust pa je še vedno mogoče dobiti z izrezkom iz letaka. Vendar na blagajnah kupončkov s popusti, kot je bila to praksa do nedavnega, prodajalci nimajo več. Vsak kupec mora kuponček prinesti s sabo.
V Sparu so za N1 povedali, da se kupci navajajo na nov način uveljavljanja ugodnosti. To po njihovih besedah potrjuje tudi velik porast uporabnikov aplikacije vse od začetka leta. V tem času v trgovinah po njihovih besedah prav tako niso zaznali manjšega obiska kupcev, ampak ravno nasprotno, kupcev je več kot v istem obdobju lani. Dodali so še, da se v primerjavi z lani prav tako ni zmanjšalo število upokojencev, ki kupujejo pri njih.
V nekaterih trgovinah – na primer pri Lidlu – pa je naložena aplikacija na mobilnem telefonu nujna, če želite izkoristiti popuste. Klasičnih kartic zvestobe pri Lidlu namreč ne poznajo. So pa z oktobrom na svojo aplikacijo prenesli tudi t. i. super bonus popust. Zapisali so, da se je aplikacija izkazala za odličen kanal za oglaševanje in spoznavanje njihovih strank.
Za povprečnega Slovenca je sicer značilno, da redno obiskuje tri ali štiri različne trgovine. To pa pomeni, da mora imeti potrošnik na svojem mobilnem telefonu v tem primeru naložene vse te tri ali štiri različne mobilne aplikacije, pri vsaki pa potem veljajo drugačna pravila koriščenja ugodnosti. Pri nekaterih trgovcih kupci zbirajo točke zvestobe, drugod imajo običajno enkrat na teden možnost 25-odstotnega popusta na posamezni izdelek. Vsak trgovec ima torej svoja pravila, ki jih morajo potrošniki, ki želijo prihraniti nekaj evrov, dobro poznati.
Aktivirajte kupon ali točke, sicer popusta ne bo
Pri uporabi nekaterih aplikacij morajo biti kupci pozorni, da pravočasno “aktivirajo” kupon, ki prinaša popust na določen izdelek. Če tega pred plačilom na blagajni ne storijo, popusta na ta izdelek ne bodo prejeli. Tak sistem na primer poznajo pri Lidlu in v Müllerju. Kupone je treba za pridobitev točk pred nakupom aktivirati tudi pri trgovcu DM.
Trgovce smo zato vprašali, zakaj aktivacija kuponov, ki prinašajo popuste oziroma dodatne točke ob nakupu, v aplikaciji ni avtomatična. Ali želijo s tem le privabiti potrošnike, da odprejo njihovo aplikacijo? Neposrednega odgovora na to vprašanje nismo dobili, so pa pojasnili, čemu vse je namenjena njihova aplikacija.
V DM so za N1 pojasnili, da svojim kupcem mesečno zagotavljajo več kot 15 različnih ugodnosti. “Ko stranka kupon aktivira, se seznani s posamezno ugodnostjo in se odloči, ali jo želi uveljavljati ob svojem nakupu. Posledično ima stranka tudi pregled nad tem, koliko ugodnosti je pridobila oziroma kakšen je bil njen ‘prihranek’ ob koriščenju ugodnosti,” so dodali.
Pri Lidlu so nam povedali, da sta v njihovi aplikaciji na voljo dve vrsti popustov. “Eno so ponudbe Lidl Plus, pri čemer gre za ponudbe, ki veljajo za vse uporabnike aplikacije Lidl Plus ne glede na lokacijo nakupa in so aktivirane samodejno. Druga vrsta pa so kuponi Lidl Plus, pri čemer gre za kupone, ki jih kupec lahko koristi ob predhodni aktivaciji (če sam tako izbere) in niso nujno enaki za vse Lidlove trgovine,” so zapisali. Dodali so, da aplikacije ne vidijo le kot “orodja za koriščenje popustov, temveč kot celostno večkanalno platformo z dostopom do Lidlove ponudbe, receptov, nakupovalnega seznama, nagradnih iger ipd. Hkrati pa je njena prednost tudi, da uporabnike dodatno nagrajuje ob aktivni uporabi.”
V Müllerju pa so zapisali, da želijo, da se lahko stranke same odločijo, kdaj bodo uporabile ugodnosti. Dodali so, da ima njihova aplikacija tudi možnost aktivacije vseh kuponov naenkrat.
Kupci morajo biti pozorni tudi, kateri izdelek je znižan oziroma prinaša neko ugodnost. A pozor, trgovci včasih znižajo arašide v 100-gramskem pakiranju, ne pa na primer v 50-gramskem. Pred nakupom morate torej preveriti, da gre res za pakiranje, ki ste ga izbrali. V to zanko se je pred časom ujel tudi naš bralec, ki je pri enem od trgovcev, ki prodaja kozmetiko, kupil robčke (kupon je ob nakupu ene škatle prinesel še eno brezplačno), nato pa šele doma ugotovil, da niso bili znižani ti (običajni) robčki, ampak robčki iz drugega materiala. V tem primeru je treba zato brati tudi drobni tisk. Ko se je vrnil v trgovino, mu je prodajalka na blagajni dejala, da se zaradi tega pritožujejo tudi drugi kupci.
Pri nekaterih trgovcih poznajo tudi sistem zbiranja točk: če v določenem časovnem obdobju z nakupi zberete določeno številko točk, lahko te točke pretopite v evre in prihranite pri enem od prihodnjih nakupov. Med trgovci, ki imajo tak sistem, sta na primer Müller in Mercator, kjer so sistem zbiranja točk pred kratkim prenovili. A pozor, točke zvestobe lahko tudi propadejo, če jih ne uporabite pravočasno. Če jih želite koristiti, morate na to opozoriti prodajalca pred plačilom, v nekaterih primerih pa koriščenje potrditi v svoji aplikaciji.
Zaradi novega sistema točk je bil kritik deležen tudi Mercator. Uporabniki so na primer na družbenih omrežjih trgovca opozorili, da bodo zaradi novega sistema težje prišli do števila, ki prinaša ugodnost. V Mercatorju pa so jim odgovorili, da to ne drži. Obdobje zbiranja točk je sicer res krajše, bo pa te pike po njihovih besedah mogoče zbrati veliko hitreje.
Tržno nišo so v aplikacijah našli tudi trgovci s pohištvom – med drugim jih imajo Ikea, Lesnina in Mömax.
Zakaj Hofer nima programa zvestobe ali aplikacije?
Hofer je edini od večjih trgovcev, ki nima kartice zvestobe ali aplikacije. Kot so povedali za N1, so se za to, da nimajo programov zvestobe, odločili zavestno, saj želijo vsem omogočiti, da v njihovih trgovinah kupujejo po enako nizkih cenah. “Nakupovanje brez kartic zvestobe, zbiranja pik in izrezovanja kuponov pomeni hkrati tudi manj dodatnih stroškov za računalniško podporo, programsko opremo, kadre in komunikacijo. Vse prihranke, ki jih na ta način ustvarimo, pa pretopimo v naše nizke cene. Ker verjamemo, da je to edino fer,” so še dodali.
Slovenski potrošniki imajo tako na svojih mobilnih telefonih naloženih vse več mobilnih aplikacij, saj lahko z njimi v času draginje in visokih cen prihranijo kar nekaj evrov. A za kakšno ceno? Na drugi strani del ljudi tem aplikacijam in programom zvestobe nasprotuje, saj so prepričani, da trgovci s tem spremljajo njihove nakupovalne navade in te podatke izkoristijo pri svojem poslovanju. Trgovci lahko potrošnike, ki imajo naložene aplikacije, s potisnimi sporočili večkrat na teden povabijo v trgovino, jim sporočijo, kateri izdelki so v akciji … V zameno pa seveda dobijo pregled nad tem, kaj ljudje kupujejo, kako se spreminjajo potrošniške navade in kaj se dogaja na trgu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje