Novi Potniški center Ljubljana bo osrednja prestopna točka potnikov javnega potniškega prometa v državi, so na predstavitvi zagotovili projektanti. Po prenovi bo na tem območju veljal nov prometni režim, pred železniško postajo pa bo prestolnica dobila tudi nov bulvar. Ljubljanski župan Zoran Janković se strinja, da ima Ljubljana zdaj najgršo postajo v Evropi, v prihodnje pa bo imela najlepšo. Ministrstvo za infrastrukturo je zadolženo za nadgradnjo železniške postaje. "Naš cilj je hudo ambiciozen, to je, da večino gradbenih del končamo do konca leta 2025," je ob tem dejala ministrica Alenka Bratušek.
Država, ljubljanska občina, SŽ in strokovnjaki so predstavili podrobne načrte ureditve javnega dela Potniškega centra Ljubljana (PCL), ki bo po oceni župana Zorana Jankovića skupaj z zasebnim delom stal okoli milijardo evrov. Pristojni so se strinjali, da je sodoben potniški center v prestolnici nujen, tudi za razvoj potniškega prometa v državi.
Ljubljana si kot moderna, turistično zanimiva in trajnostno usmerjena evropska prestolnica zasluži in nujno potrebuje nov potniški center, je na novinarski konferenci izpostavila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala, da bo z modernim potniškim centrom veliko pridobila tudi država.
Ministrstvo je zadolženo za nadgradnjo železniške postaje, ki je po ministričinih besedah že stekla, ko je bil junija v delo uveden izvajalec nadomestnega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto. “Naš cilj je hudo ambiciozen, to je, da večino gradbenih del končamo do konca leta 2025,” je dodala.
Da bodo investitorji s projektom maksimalno izkoristili prostor, je poudaril generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes.
Kot je spomnil, so projekt na zasebni in javni del ločili leta 2017, v projektu, kot je bil tedaj zasnovan pod investitorjem Trigranit, pa je bil po Mesovih besedah javni del močno podhranjen. Na tem segmentu so od tedaj naredili velik napredek, celotna prometna ureditev se bo namreč v celoti prilagodila javnemu potniškemu prometu. Tako avtobusna kot železniška postaja se po njegovih besedah v celoti podrejata potnikom, so pa po njegovih besedah tudi komercialne vsebine zastavljene tako, da bodo potniku v času čakanja na voljo določene storitve.
Na avtobusni postaji tudi prostor za več kot 2.000 koles
Da bo prostor čim bolje pretočen, bodo SŽ, ki so zadolžene za gradnjo nove avtobusne postaje, po Mesovih besedah med drugim dodatno zagotovile parkirišča za avtobuse na obrobju Ljubljane. Na postaji bo poleg avtobusnih terminalov zagotovljenih več kot 2.000 mest za kolesa, prav tako bodo na voljo parkirišča za souporabo vozil.
Območje PCL po besedah projektanta podjetja Elea IC Roka Avsca v praksi predstavlja veliko križišče in bo tudi v prihodnosti osrednja prestopna točka potnikov javnega potniškega prometa v državi. “Glavni cilji tega projekta so izboljšati pogoje za javni potniški promet in zagotoviti najvišjo raven tako za kolesarja kot pešca,” je poudaril.
V okviru projekta bodo v celoti prenovili železniško infrastrukturo, zgradili nov nadhod, obstoječi podhod pod železniško progo pa prenovili in razširili.
Na Dunajski cesti bodo zamenjali železniški nadvoz, enako bodo naredili na Šmartinski cesti pri Ortobaru, nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal, je med drugim nanizal načrte.
Ljubljana bo dobila nov bulvar
Med ključnimi spremembami na cestnem omrežju je izpostavil enosmerni prometni režim na Vilharjevi cesti od uvoza za PCL do križišča za Železno cesto. Ob tem odseku ceste bo namreč stala avtobusna postaja, na Šmartinski cesti bo razširjen podvoz pod železniško progo, Masarykovo cesto in Trg OF pa bodo spremenili v bulvar.
Raziskovalec na Prometnotehničnem inštitutu Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Simon Detellbach je izpostavil, da novo predvideno stanje bistveno izboljšuje javni potniški promet z rumenimi pasovi na praktično vseh obodnih cestah PCL. Na vpadnicah v mestu se bodo skrajšali potovalni časi, izboljšana bo povezanost med vsemi oblikami javnega potniškega prometa, prav tako bodo krajše in hitrejše prestopne poti pešcev in kolesarjev, je dejal.
“Predlagali smo enosmerno ureditev Vilharjeve ceste na odseku mimo avtobusne postaje, kar pa bi imelo za posledico bistveno zmanjšanje tranzita osebnih vozil. Kljub temu se zagotavlja primerna dostopnost do vseh objektov in parkirnih garaž pod temi objekti za celotno območje PCL, kar bo omogočilo boljšo povezavo centra s severovzhodnim delom Ljubljane, torej s Šmartinsko cesto, Žalami, BTC in severno obvoznico,” je dejal.
Projektant Boštjan Račič je med drugim izpostavil rekonstrukcijo Linhartove ceste, ki je predvidena kot štiripasovna cesta z obojestranskimi rumenimi pasovi, z novim drevoredom in z boljšimi pogoji za pešce in kolesarje, je dejal. Obnova te prometnice bo na odseku od križišča z Dunajsko cesto do stika z Matjaževo ulico predvidoma stekla prihodnji teden.
Zaradi zahtevnosti projekta in potrebnih del je predstavnik podjetja LUZ Marko Fatur Ljubljančane in vse, ki Ljubljano obiskujejo, prosil za razumevanje.
Direktor Javnega podjetja Ljubljanski potniški promet Peter Horvat je prepričan, da bo v prestolnici zrasel kakovosten nov potniški center, po katerem Ljubljana praktično hrepeni že desetletja. “To, kar imamo danes, je, milo rečeno, katastrofa in novi center bo gotovo spodbuda za javni prevoz,” je dejal.
Ljubljana ima “najgršo” postajo v Evropi, imela bo “najlepšo”
Da ima Ljubljana najgršo postajo v Evropi, se je strinjal tudi Zoran Janković, ki pa je obenem prepričan, da bo imela v prihodnje najlepšo.
Stekli so tudi že postopki za podelitev gradbenega dovoljenja za komercialni del urejanja območja železniške postaje v Ljubljani. Družba Mendota invest v lasti madžarske bančne skupine OTP je zahtevo vložila maja lani.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje