Civilna iniciativa za izgradnjo ptujske obvoznice je ministrstvo za infrastrukturo znova opozorila na problematiko tranzita težkih tovornih vozil skozi Spuhljo, Budino in po Ormoški cesti na Ptuju. Kot poudarjajo, so bivalne razmere na delu ceste, kjer se združuje daljinski tovorni promet s strani Središča ob Dravi in Zavrča, nevzdržne. Ministrstvo za infrastrukturo, direkcijo za infrastrukturo, Dars in ptujsko občino so ob tem pozvali, naj pripravijo ustrezen projekt za gradnjo obvozne ceste, ki bo razbremenila omenjeni del ceste in zagotovila varnost za vse udeležence v prometu.
Infrastrukturno ministrstvo je junija 2019 za to območje sprejelo omejitve tovornega prometa zunaj avtocestnega omrežja, a je že dva meseca pozneje spet dovolilo izjemo za težka tovorna vozila, ki natovarjajo ali raztovarjajo na območju varaždinske in medžimurske županije.
Že takrat so v civilni iniciativi opozarjali, da omejitve zaradi izjem ne bodo učinkovite, država pa je obljubila ponovno preučitev in spremembe, če omejitve z izjemami ne bodo uspešne. “Zdaj spet opozarjamo, da so na trasi med Spuhljo, Budino in Ormoško cesto bivalne razmere nevzdržne,” v dopisu piše civilna iniciativa pod vodstvom Sergeje Puppis Freebairn.
Kot je pojasnila predstavnica lokalnega prebivalstva, prometna obremenitev na tej popolnoma uničeni cesti po lanskih podatkih ministrstva za notranje zadeve presega 17.000 vozil dnevno, od tega je kar 1.200 težkih kamionov. To po njenem kaže na 63-odstotno povečanje prometa težkih tovornih vozil prek mejnega prehoda Središče ob Dravi in 38-odstotno prek mejnega prehoda Zavrč.
Za ta odsek ceste, ki je popolnoma dotrajan, so bila po besedah Puppis Freebairn že pred skoraj desetimi leti v državnem proračunu rezervirana sredstva za rekonstrukcijo, a je zaradi slabega načrtovanja gradnje in vzdrževanja infrastrukture ter velikega porasta prometa kakršnakoli obnova brez začasne obvozne poti po njenem nemogoča. Ob tem v civilni iniciativi poudarjajo, da imajo tovorna vozila na tem območju možnost uporabe podravske avtoceste, a se iz ekonomskih razlogov vsak dan 1.200 težkih tovornih vozil izogiba avtocesti ter vozi skozi njihova naselja.
Kot dodajajo, Evropska unija verjetno ni sofinancirala avtoceste in s tem mednarodnega transportnega omrežja z namenom, da ga prevozniki ne bi mogli uporabljati. Že pri prometu 750 težkih tovornih vozil dnevno so razmišljali o omejitvi prometa, a to ni bilo mogoče, ker ni bilo avtoceste. “Danes alternativa je, zato bi ves tranzitni tovorni promet moral potekati po avtocesti, a je zaradi izjem omejitev popolnoma neučinkovita. Zdaj, ko med Slovenijo in Hrvaško ni več schengenske meje, pa dejansko tudi ni več nobenega nadzora nad tem, kdo se vozi čez te mejne prehode, kar je zaznati tudi na povečanju tovornega prometa,” pravi Puppis Freebairn.
Ker je cesta brez pločnikov in kolesarskih poti, ki poteka skozi njihova spalna naselja, neprimerna za tranzitni tovorni promet in je lani že terjala mlado življenje, civilna iniciativa zahteva popolno prepoved tranzitnega tovornega prometa do izgradnje ptujske obvoznice ali razbremenilne obvozne ceste.
Ministrstvo za infrastrukturo, direkcijo za infrastrukturo, Dars in ptujsko občino so ob tem pozvali, da naj pripravijo ustrezen projekt za gradnjo obvozne ceste, ki bo razbremenila omenjeni del ceste in zagotovila varnost za vse udeležence v prometu. Ob tem so naslovnikom predložili tudi nekaj primerov evropske sodne prakse, ki so zaščitili okolje in javno zdravje.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje