Zaradi gradnje prve faze blejske južne obvoznice bo dostop do Bleda kmalu precej otežen. Promet z Bleda bo tekel po ustaljeni poti po glavni cesti prek Betina in na avtocestni priključek v Lescah, za prihod na Bled pa bo urejen obvoz prek avtocestnega izvoza Jesenice vzhod, skozi Kočno in Spodnje Gorje. To je med domačini sprožilo precej razburjenja, saj bo predviden obvoz dolg kar 15 kilometrov. Ob tem pa jih skrbi, kako bo cesta tako veliko število vozil sploh prenesla in kako bodo ozke ovinke speljali avtobusi in tovornjaki.
Na Bledu trenutno poteka prva faza gradnje blejske južne obvoznice, v sklopu katere gradijo tudi krožišče na Betinu – gre za cesto, tik preden zapeljete v mesto — promet pa tam ta trenutek teče po dveh zoženih pasovih.
A preden bodo lahko novo križišče odprli, bodo morali zgraditi še kanalizacijo in jo priključiti, zato bo cesta polovično zaprta, vozniki pa bodo morali ubrati obvozno pot.
To pomeni, da bodo vozniki, ki na Bled prihajajo iz smeri Ljubljane, morali izbrati avtocestni izvoz Jesenice vzhod, nadaljevati do Kočne, Spodnjih Gorij in nato do Bleda. Pot se bo tako podaljšala za približno 15 kilometrov. Z Bleda se bo še vedno mogoče odpeljati po uradni poti prek Betina do avtocestnega priključka v Lescah.
Predlog obvoza je med domačini sprožil buren odziv. Enosmerna prometna ureditev bo namreč še posebej vplivala na vsakdan prebivalcev Bleda in Bohinja, ki se že sedaj pri vožnji skozi Bled spoprijemajo z izmenično enosmernim prometom na Mlinem, kjer poteka sanacija konzolnega pločnika, in na Mačkovcu, kjer sanirajo cesto.
“Adijo pamet”, “To bo čista katastrofa”, “Zaradi ozkega grla v Grabnu bo kaos” je zgolj nekaj komentarjev nejevoljnih domačinov. Trdijo, da bi župan občine Bled Anton Mežan moral zaradi delovno aktivnih pritisniti na investitorja, torej direkcijo za infrastrukturo, da obvoz uredi drugače.
Pomisleke in skrbi občanov so župani občin, na katere bo obvoz vplival, direkciji predstavili na usklajevalnem sestanku. Tam je bil tudi bohinjski župan Jože Sodja, ki je za N1 pojasnil, da so bili vsi župani proti predvidenemu obvozu. “Zavedamo se, da je treba začeti graditi, ampak menimo, da mora država pregledati tudi druge možnosti obvozov, denimo zagotoviti dvosmerni promet na gradbišču.”
Po njegovih besedah število vozil že zdaj predstavlja velik problem. Na cesti je ves čas gneča, še posebej ko se ljudje vračajo iz služb in šol. “Domačini se iz služb in šol že tako vračajo pozno, potem bodo pa zaradi obvoza domov prišli še 20 minut kasneje kot sicer. To bo še v najboljšem primeru, če se na cesti ne bo kaj zgodilo; potem bodo zamude še večje.”
Župane najbolj skrbijo avtobusi, tovorna in dostavna vozila, ki bodo po ozkih cestah težko manevrirala. Po besedah Sodje lahko potniki pričakujejo kar 45-minutne zamude. “Na poti čez Polane sta dve točki zelo ozki in bojimo se, da se promet zabil ter ustavil.”
Direkcija za infrastrukturo bo skupaj s projektanti po besedah bohinjskega župana preučila, ali obstajajo še druge morebitne možnosti obvoza.
Začetek del predvidoma 4. marca
Na zadnjem sestanku predstavnikov občin Bled in Gorje, direkcije za infrastrukturo ter izvajalcev del so se odločili za uvedbo zapore po zaključku zimskih šolskih počitnic, natančneje 4. marca. Upajo, da bodo promet lahko sprostili že ob prvem vrhuncu nove turistične sezone, ki letos z velikonočnimi prazniki prihaja konec marca, ali pa vsaj pred prvomajskimi prazniki.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje