Med 14. in 17. junijem bo Ljubljana gostila največji kolesarski kongres na svetu Velo-city. To je vsakoletni projekt Evropske kolesarske federacije, v katerem se srečujejo strokovnjaki in zagovorniki kolesarstva z namenom oblikovanja načrtov o prihodnosti kolesarjenja in družbe. Kot poudarjajo organizatorji kongresa, ima ta dragoceno vlogo pri promociji kolesarstva kot trajnostnega in zdravega prevoznega sredstva. V štirih dneh se bodo v sklopu konference zvrstili kar 66 vzporednih dogodkov in sedem plenarnih zasedanj.
Velo-city, svetovni kolesarski kongres, ki bo potekal v slovenski prestolnici med 14. in 17. junijem, prinaša številne priložnosti o dodatni utrditvi kolesarjenja kot najboljše prometne izbire v mestu, meni ljubljanski podžupan Janez Koželj. “Obdobje prevlade osebnih avtomobilov nad mestom se nekje hitreje, nekje počasneje vendarle zaključuje in izrisuje se čas, ko bodo pristojni po svetu mesta začeli urejati po meri kolesarjev in pešcev,” je prepričan Koželj. Dodal je, da je tako imenovana “slovenska popularna kultura” še vedno obsedena z avtomobilom in nanj vezanimi prometnimi sistemi in se prav zaradi tega dejstva podcenjujejo druga prevozna sredstva.
Vzpon kolesarstva v Sloveniji
Mesta se trudijo, da prebivalce spodbujala h kolesarjenju. Sistem izposoje koles BicikeLJ v prestolnici je od ustanovitve leta 2011 dobro zaživel, projekt izposoje koles pa je pod imenom MBajk letos zaživel tudi v Mariboru, podoben sistem imajo še na Ravnah na Koroškem, v Velenju, Šoštanju, Piranu, Kranju, Celju, na Ptuju, v Murski Soboti, Novem mestu in na Jesenicah. A čeprav se stanje v kolesarski mobilnosti pri nas izboljšuje, v Sloveniji še vedno okoli 60 odstotkov ljudi za pot v službo uporablja osebni avtomobil, 15 odstotkov javni prevoz, le sedem odstotkov ljudi pa gre v službo peš ali s kolesom. Za primerjavo: to je kar štirikrat manjši delež kot na Nizozemskem. Koželj sicer meni, da Ljubljana na tem področju vseeno napreduje.
Konferenca bo tako dala predvsem priložnost za razmislek o spremembah navad mobilnosti v slovenskem glavnem mestu. V Ljubljano se namreč vsakodnevno pripelje 150 tisoč dnevnih migrantov s kar 110 tisoč osebnimi vozili. Po besedah ljubljanskega podžupana bodo zaključki konference Velo-city vsekakor bolj utrdili splošno prepričanje o pozitivnih učinkih množične uporabe koles na gospodarstvo, ljudi in okolje ter to, da je vsakodnevna uporaba koles v kombinaciji z javnim prevozom najboljša izbira.
Ljubljanski župan Zoran Janković je povedal, da ga zelo veseli, da Ljubljana, zelena prestolnica Evrope iz leta 2016, ki se zelo zavzema za trajnostni razvoj, gosti tako pomembno kolesarsko konferenco. “Ponosni smo, da so mednarodni strokovnjaki prepoznali naš napredek v kolesarjenju in da nam je Evropska kolesarska federacija zaupala organizacijo takšnega dogodka, na katerem bomo predstavili najnovejše aktivnosti, smernice in ukrepe na področju kolesarjenja v mestu,” je še dejal Janković. Na občini si še želijo, da bi tretjina potovanj v in po mestu odpadla na osebne avtomobile, tretjina na javni prevoz, tretjina pa na kolo in hojo.
Letni kongres Velo-city, ki poteka že od leta 1980, organizira Evropska kolesarska federacija s sedežem v Bruslju skupaj s partnerskim mestom, ki uspešno kandidira na pozivu te zveze. Ljubljana je povabilo za organizacijo srečanja dobila za leto 2020, a so ga zaradi pandemije covida-19 prestavili na letos.
Kaj vse bo ponudil Velo-city 2022
Organizatorji kongresa obljubljajo zanimiv program, v sklopu katerega se bo zvrstilo kar 66 vzporednih dogodkov in sedem plenarnih zasedanj. Program so razdelili v šest vsebinskih sklopov: Premislek o urbanem prostoru, politike za več kolesarstva, zeleni turizem in zelena ekonomija, inovacije na področju urbane mobilnosti, znanstveniki o kolesarjenju ter osredotočenost na prebivalce, deležnike in skupnost. Zanimanje za udeležbo na konferenci je veliko, je dejal Matic Sopotnik iz občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet. Doslej je število potrjenih udeležencev preseglo tisoč, do začetka konference pa jih pričakujejo do 1.500. Med udeleženci bodo na primer predstavniki mest, podjetij, ustanov in civilne družbe z vsega sveta. Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani bo tudi razstavni prostor, kjer bo 52 razstavljalcev predstavljalo svoje izdelke s področja kolesarstva, organiziran bo tudi kolesarski poligon. Eden od vrhuncev dogajanja bo zagotovo celodnevni festival “Kolesari – spremembo ustvari”, ki bo potekal 15. junija na Kongresnem trgu, v sklopu katerega bo tudi kolesarska parada. Kolesarji se bodo podali na 11-kilometrsko kolesarjenje po ljubljanskih ulicah, zaradi česar bo po mestu tudi nekaj prometnih zapor.
Visoke cene vstopnic povzročile nekaj zgražanja v javnosti
Čeprav je zanimanje za udeležbo na kolesarskem kongresu veliko, pa je mnoge, ki so se ga želeli udeležiti, presenetila cena vstopnice. Za sodelovanje na celotnem dogodku je bila ta ob zgodnji prijavi 675 evrov, za zamudnike pa 975 evrov. Znižana cena udeležbe je od 475 do 600 evrov, dnevna kotizacija pa od 625 do 775 evrov. Zoran Janković je zaradi negativnih odzivov na višino cene vstopnice izrazil obžalovanje, a izpostavil, da je vabilo za tako velik dogodek, kot je Velo-city, zelo težko dobiti. Ob tem je še poudaril, da bo konferenca imela številne pozitivne učinke za ljubljansko gospodarstvo. Ta teden bodo zaradi tega in še nekaterih drugih mednarodnih dogodkov ljubljanski hoteli povsem polni. Občina je ob tem dobila 100 vstopnic za dogodek in jih razdelila med študente, mestne svetnike in člane Ljubljanske kolesarske mreže, da bodo ti lahko spoznali najboljše trenutne prakse na tem področju.
Ljubljana bo dobila prvo pokrito kolesarnico
Po besedah Matica Sopotnika se bo v prihodnjih mesecih ljubljanska kolesarska infrastruktura še dodatno okrepila. Obetajo se prenova zadnjega dela Barjanske ceste pred vstopom v središče mesta, prenova Petkovškovega nabrežja med Resljevo in Rozmanovo ulico in postavitev dodatnih kolesarskih stojal. Teh je v slovenskem glavnem mestu že več kot deset tisoč. Kmalu pa bo v garažni hiši Kongresni trg zaživela prva pokrita kolesarnica v Ljubljani. Za zdaj je v Ljubljani za več kot 300 kilometrov kolesarskih površin.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje