Oglaševanje

Projekt eKarton se lahko nadaljuje: zahtevek za revizijo zavrnjen kot neutemeljen

author
STA
12. jun 2025. 19:58
zdravstvo, ordinacija, zdravstveni kartoni
Denis Sadiković/N1

Državna revizijska komisija je zavrnila zahtevek podjetja Endava za revizijo javnega naročila za izvedbo projekta eKarton in enotni podatkovni model. Vlagatelj ni uspel izkazati zatrjevanih naročnikovih kršitev, je danes sporočila komisija.

Oglaševanje

Državna revizijska komisija je zavrnila zahtevek podjetja Endava za revizijo javnega naročila za izvedbo projekta eKarton in enotni podatkovni model. Javno naročilo je ministrstvo za zdravje objavilo 10. marca in zajema devet sklopov.

Endava je zatrjevala kršitve ministrstva glede projektnega načrta, orodja za razvoj informacijskih rešitev, nezadostne delitve javnega naročila na sklope in pri objavi odgovorov in sprememb dokumentacije v zvezi z oddajo javnega naročila, je razvidno iz današnjega sporočila Državne revizijske komisije. Ker jim kršitev ni uspelo izkazati, je komisija njihov zahtevek za revizijo zavrnila kot neutemeljen.

Oglaševanje

To za ministrstvo pomeni, da lahko nadaljuje postopke. Že predvidoma v tednu dni bi lahko izdali odločitev o usposobljenosti ponudnikov, ki izpolnjujejo pogoje, da lahko sodelujejo na javnem naročilu, je za STA povedala Katarina Kralj z direktorata za digitalizacijo v zdravstvu na ministrstvu za zdravje. V drugi fazi sledijo pogajanja s posameznimi ponudniki, v okviru katerih bo ministrstvo oblikovalo končne tehnične specifikacije, šele v tretji fazi pa bodo dobili zavezujoče ponudbe, takrat bodo znane tudi cene ponudnikov. Optimistična ocena trajanja postopkov je vsaj tri mesece, če jih ne bodo ustavljali morebitni novi revizijski postopki. Projekt pa morajo zaključiti leta 2026, sicer ne bodo upravičeni do sofinanciranja iz evropskih sredstev.

Ministrstvo za zdravje zanika, da je bil razpis prilagojen za določeno podjetje

V zvezi z naročilom so maja sicer na ministrstvo leteli tudi očitki, da so pogoji prirejeni enemu podjetju. Za sklop 9, poimenovan koordinacija projekta in skupni gradniki, je ministrstvo namreč zahtevalo, da morajo imeti ponudniki dva strokovnjaka s področja modeliranja podatkov v zdravstvu. Oba pa morata med drugim imeti certifikat Open EHR recognised educator ali drug enakovreden certifikat ali dokazilo o sodelovanju pri vsaj treh referenčnih projektih. Omenjeni certifikat pa imata v Sloveniji le dve osebi, ki sta obe zaposleni v podjetju Better, je tedaj poročal portal Necenzurirano.

Na ministrstvu za zdravje so očitke zanikali. Javno naročilo so razdelili na več sklopov ravno zato, da bi ga odprli za čim več ponudnikov, so zatrjevali v maju. Dva Open EHR strokovnjaka pa so zahtevali, ker gre za podatkovni standard, na katerem je zgrajen centralni register podatkov o pacientih in ker bosta eksperta ponudnikom iz ostalih sklopov nudila neke vrste mentorstvo oziroma določeno število ur svetovanja.

Oglaševanje

Na ministrstvu so na javno naročilo dobili prijave štirih ponudnikov. Gre za: samostojno prijavo podjetja Ixtlan Team d. o.o. in tri prijave konzorcijev podjetij z vodilnimi ponudniki Better, 3fs Nordic SI in SRC Infonet (del tega konzorcija je tudi podjetje Endava). Vsak se je prijavil na vsaj en sklop, na vsakega od sklopov pa so dobili po vsaj dve prijavi.

zdravstvo, ordinacija, medicinska sestra, računalnik
Foto: Denis Sadiković/N1

Na ministrstvu imajo sicer odprtih ali v pripravi več javnih naročil na področju digitalizacije zdravstva, med drugim za elektronski temperaturno terapijski list ter za informacijski sistem za dispečerje v zdravstvu. A so za oba dobili zahtevek za revizijo, o katerih mora zdaj odločiti Državna revizijska komisija. Revizijo prvega naročila zahteva SRC Infonet, na dispečerski sistem pa Computel. Pri javnem naročilu za dispečerski sistem je ministrstvo sicer že izvedlo odpiranje ponudb (rok je bil v ponedeljek), pri čemer na prvi sklop (glavni sklop z informacijsko rešitvijo) ni dobilo nobene ponudbe. Ministrstvo načrtuje, da bo takoj, ko bo to možno, izvedlo ponovno objavo javnega naročila s spremenjeno dokumentacijo.

Oglaševanje

Naročila za robotizirano pripravo, shranjevanje in razdeljevanje zdravil vodijo po bolnišnicah. Za zdaj so pogodbo za robota za shranjevanje z izbranim ponudnikom AD Interim podpisali na Onkološkem inštitutu. Odločitev glede ponudnika za UKC Maribor še čaka na pravnomočnost, SB Novo mesto pa bo javno naročilo v kratkem ponovno objavila po odločitvi o neoddaji ponudb na prvem javnem naročilu. Druge bolnišnice (UKC Ljubljana, SB Slovenj Gradec, SB Celje in SB Nova Gorica) pa so še v fazi preverjanja ali sprejemanja ponudb.

V pripravi so še specifikacije za vzpostavitev celovitega sistema za brezpapirno poslovanje zdravstvenih izvajalcev, nacionalni register zdravil in avtomatiziran sistem za razporejanje zaposlenih v bolnišnicah na urnike.

Ministrstvo ima iz evropskega sklada za okrevanje in odpornost za digitalizacijo v zdravstvu na voljo 83 milijonov evrov, ki jih mora porabiti do konca avgusta 2026 oziroma do konca leta 2026.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih