Januarja se bo začela aktivna prenova potniškega centra v Ljubljani. Obsežna dela bodo močno ohromila promet na eni izmed najbolj pomembnih prometnih vpadnic, Dunajski cesti. Kje bodo obvozi? Kako bodo vozili vlaki? Pa mestni avtobusi?
Z začetkom leta se bo v prestolnici začela obsežna obnova železniške in avtobusne postaje v Ljubljani, na njunem mestu bo zrasel novi Potniški center Ljubljana.
A preden se lahko začnejo dela na postaji, se je treba lotiti železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto, ki ga bodo popolnoma podrli. Prenova nadvoza bo potekala v dveh fazah, med vsako bosta na voljo dva železniška tira, kar pomeni spremembe v voznem redu vlakov, ki vozijo proti Gorenjski in Primorski. Gradbena dela nad eno izmed najbolj prometnih mestnih vpadnic bodo ohromila tudi motorni promet, ki bo med obnovo razdeljen v štiri faze.
Prva faza: popolna štiridnevna zapora
Kot so na današnji novinarski konferenci dejali ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ljubljanski župan Zoran Janković in generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, se bo prva faza del začela 4. januarja in bo trajala štiri dni.
V tem obdobju bo Dunajska cesta pri železniškem nadhodu popolnoma zaprta. Obvoz za osebna vozila bo čez Drenikovo, Samovo, Celovško cesto in Tivolsko cesto.
Do 7. januarja bosta zaprta tudi oba pločnika. Pešci in kolesarji se bodo lahko na drugo stran železnice podali skozi podhod pod železniškimi tiri na glavni železniški postaji in po Trgu OF.
Mestni avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), ki peljejo po Dunajski cesti, bodo prav tako vozili po spremenjeni trasi. Linije s končnim postajališčem na Železni cesti 3G, 6B, 11B, 12 in 12D bodo vozile le do Kolodvora. Ostali mestni avtobusi bodo preusmerjeni čez Trg OF, Masarykovo, Šmartinsko, Vilharjevo in Dunajsko cesto.
Druga faza: dva vozna pasova
Druga faza prenove bo nastopila 8. januarja in bo trajala do predvidoma 21. februarja. V tem času bodo pod železniškim nadvozom odprti štirje vozni pasovi, dva v vsako smer.
Pešcem in kolesarjem ne bo več treba do železniške postaje, saj bodo lahko nadvoz prečkali po zahodni strani. Tam bodo delavci na vozišču naredili poseben koridor, za varnost pešcev in kolesarjev bo poskrbljeno s panelno ograjo.
Avtobusi LPP bodo vozili kot običajno.
Tretja faza: odprti trije pasovi
22. februarja se bo začela tretja faza prenove. Do takrat bodo po načrtih izvajalca Družbe za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest delavci že odprli vse tri vozne pasove na Dunajski cesti.
Pločniki bodo še vedno zaprti, pešci in kolesarji bodo lahko nadvoz prečkali po vozišču, kjer bo vzpostavljen poseben koridor. Linije LPP bodo vozile kot običajno. Ta režim bo veljal do 30. marca.
Četrta faza: delno odprtje pločnikov
Z aprilom bodo dela na železniškem nadvozu prešla v četrto fazo, deloma se bodo odprli pločniki, promet se bo sprostil v celoti.
Zgodba se bo nato ponovila, saj se s 26. junijem začne še prenova železniškega nadvoza na severni strani.
Gradbena dela potekajo tudi na Linhartovi cesti na odseku med Dunajsko cesto in Matjaževo ulico ter na Vilharjevi cesti. Na cestah, kjer že veljajo delne zapore, obvoz ni priporočen, opozarjajo na Molu.
Kaj pa železniški promet?
Dvofazna prenova nadvoza, najprej južne, nato pa še severne strani, bo omogočila neprekinjeno obratovanje železniškega potniškega prometa, saj bosta tako dva železniška tira stalno v uporabi.
Kljub temu so se na SŽ odločili, da za čas del uvedejo dodatno postajališče Tivoli, kjer bodo ustavljali nekateri vlaki na progah Jesenice-Kranj-Ljubljana in Kamnik-Mengeš- Domžale-Šiška-Ljubljana. Tam bo potnike pričakal posebni avtobus LPP, in jih zapeljal do mestnih postajališč LPP Tivoli, Gosposvetska, Bavarski dvor in Kolodvor. V času prometnih konic bodo vlaki zapeljali do glavne železniške postaje Ljubljana kot običajno. Za pot s posebno linijo mestnega avtobusa bo zadostovala vozovnica SŽ.
Za potnike, ki se z vlaki slovenskih železnic pripeljejo iz Primorske, bodo uvedli nadomestni avtobusni prevoz.
Podrobnosti o voznih redih in postajah vlakov so na voljo na spletni strani SŽ. Nekoliko se bodo spremenili vozni red, minimalno se bo zmanjšalo število vlakov.
Zaradi del na železniškem nadvozu bo Dunajska cesta od januarja pa do predvidoma septembra 2024 bodisi delno bodisi v celoti zaprta. Na Molu pričakujejo zastoje v širši okolici, voznikom svetujejo, naj se območja izogibajo. Ob tem prosijo za strpnost.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje