Gradnja prve faze blejske južne obvoznice se bo nadaljevala tudi v času poletne turistične sezone. A po koncu letošnjega leta, ko naj bi se prva faza zaključila, se druga faza ne bo začela še vsaj leto ali dve. Občina in država namreč še nista pridobili potrebnih zemljišč in gradbenega dovoljenja za drugo in tretjo fazo gradnje.
Na Bledu se bo tudi v času poletne turistične sezone nadaljevala gradnja prve faze blejske južne obvoznice, ki bo predvidoma končana do konca leta.
Gradnja prve faze, ki predstavlja izgradnjo vstopnega križišča na Betinu, se je začela novembra 2022. Predvideno je bilo, da bodo dela končana v prvi polovici letošnjega leta, vendar se je časovnica tudi zaradi lanskih avgustovskih poplav nekoliko zamaknila. Kot so za STA pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, je zdaj zaključek del predviden do konca letošnjega leta.
Ob začetku gradnje prve faze so na Bledu upali, da se bo takoj po njenem zaključku lahko nadaljevala gradnja druge faze, vendar se ta po letu in pol ne zdi nič bližje realizaciji kot takrat.
Druga faza šele čez leto ali dve
Občina in država namreč še vedno nista pridobili potrebnih zemljišč in gradbenega dovoljenja za drugo in tretjo fazo gradnje. Tako je jasno, da nadaljevanja gradnje vsaj še leto ali dve ne bo. “Ko se bo gradbišče na krožišču pospravilo, se na terenu ne bo zgodilo nič, saj država še nima gradbenega dovoljenja za naslednje korake,” je opozoril blejski župan Anton Mežan.
“Sam lahko rečem, da sem precej aktiven in tečen ter pritiskam na različne načine. Ponudil sem, da občina sama financira začetnih 100.000 evrov za novelacijo projekta in za prve korake k izvedbi druge faze,” je povedal Mežan in opozoril, da trenutno v državnem proračunu ni zagotovljenih sredstev, da bi stroka lahko zadevo peljala dalje.
“Najprej so nam očitali, da se občina ne more zediniti, kje bi vse skupaj potekalo, in nam dali vedeti, da bodo v proračunu zagotovili denar, če bomo izrazili jasno stališče, da podpiramo obstoječo traso,” je dejal župan in dodal, da so prejeli tudi dopis, da bi v primeru, če bi razmišljali o spremembi trase, lahko projekt zavlekli za naslednjih deset let.
“Na podlagi tega dopisa smo se odločili, da pač ne poskušamo več pridobiti nove trase, ker si preprosto nihče ne more privoščiti teh oddaljenih terminov,” je izpostavil Mežan, a dodal, da kljub temu sredstva v državnem proračunu še vedno niso zagotovljena.
Na direkciji so glede tega za STA pojasnili, da naročilo projektne dokumentacije in naslednje faze gradnje potekajo v obsegu zagotovljenih finančnih zmožnostih v proračunu. “Trenutno je prioriteta, da so zagotovljena sredstva za zaključek gradnje vstopnega križišča na Betinu ter v nadaljevanju za naročilo novelacije projektne dokumentacije ter dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja,” so poudarili in dodali, da bo predvidoma še letos naročena novelacija projektne dokumentacije za izvedbo gradnje in priprava dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja.
“Šele, ko bodo podpisane vse pogodbe z lastniki zemljišč, kjer je predvidena gradnja, in izdelana projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja z vsemi potrebnimi mnenji oziroma soglasji, bo na Upravno enoto Radovljica lahko oddana vloga za gradbeno dovoljenje. Pridobitev pravnomočnega gradbenega dovoljenja je trenutno težko napovedati, ker niso še izpolnjeni pogoji za oddajo vloge,” so izpostavili na direkciji.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!