Sindikat upokojencev Slovenije je predsednika vlade Roberta Goloba in tri aktualne ministre pozval, naj poskrbijo, da bodo tudi upokojenci in upokojenke vključeni v digitalni razvoj Slovenije. Pri tem so se navezali na odločitev Zdravstvenega doma Ljubljana (ZDL), ki je za komuniciranje pacientov s svojimi ambulantami in enotami vzpostavil poseben spletni portal. V ZDL so za N1 pojasnili, da portal načeloma uporabljajo tisti pacienti, ki so do sedaj uporabljali elektronsko pošto, medtem ko lahko ostali s svojimi zdravniki še vedno stopijo v stik na tradicionalne načine.
Predstavniki Sindikata upokojencev Slovenije so na predsednika vlade Roberta Goloba, ministrico za javno upravo Sanjo Ajanović Hojnik, ministrico za digitalno preobrazbo Emilijo Stojmenovo Duh in ministra za zdravje Danijela Bešiča Loredana naslovili javno pismo, v katerem opozarjajo na izključenost upokojencev in upokojenk iz digitalnega razvoja Slovenije. Pri tem so se navezali na odločitev Zdravstvenega doma Ljubljana (ZDL), ki je za komuniciranje s pacienti v nekaterih enotah in ambulantah postopoma začel uvajati poseben spletni portal. Ta naj bi poenotil in nadomestil komuniciranje, ki so ga pacienti do sedaj opravljali po elektronski pošti.
“Vse bolj nam je onemogočen dostop do javnih storitev, ki jih nujno potrebujemo za uresničevanje svojih potreb na raznih področjih, ker mnogi nimajo potrebnih veščin in znanja za uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij,” so med drugim zapisali v sindikatu upokojencev in opozorili, da petina starejših od 65 let nima ustreznih veščin za digitalno komuniciranje. Po njihovih podatkih 51 odstotkov ljudi, starih med 65 in 74 let, redno uporablja internet, medtem ko ima pametne telefone 58 odstotkov starejših v tej starostni skupini.
“Po naši presoji gre za diskriminacijo tistih, ki nimajo tehnologije, znanja in možnosti za digitalno komuniciranje,” so zapisali v sindikatu in spomnili, da vsi prebivalci Slovenije nimajo zagotovljenega niti dostopa do svetovnega spleta. V pismu so tako napovedali pobudo za ustavno presojo takšnega načina dostopa do osebnega zdravnika, če država ne bo poskrbela, da bodo v uvajanje digitalnih tehnologij za dostop do javnih storitev vključeni tudi starejši in da ob tem ne bodo opuščeni klasični dostopi do storitev. “Razvoja prav gotovo ni mogoče ustaviti, treba pa je zagotoviti, da lahko starejši uresničujemo svoje pravice tudi na klasičen način,” so zapisali.
V ZDL so za N1 zagotovili, da posebnih pritožb o delovanju portala za paciente za zdaj niso beležili. Portal zaenkrat uporabljajo v ambulantah družinske medicine v enotah Šentvid, Bežigrad in Vič-Rudnik, kmalu pa naj bi sledile še druge ambulante in enote ZDL. Po besedah predstavnikov ZDL portal načeloma uporabljajo tisti pacienti, ki so za komuniciranje z ambulanto do sedaj uporabljali elektronsko pošto, medtem ko ostali še naprej komunicirajo po telefonu, navadni pošti ali osebno v ambulanti. Omenjeni portal namreč nadomešča le elektronsko pošto in ne vseh komunikacijskih poti, so pojasnili. V enoti Šentvid, kjer so na komunikacijo s pacienti na portalu prešli junija letos, do danes z ambulanto na portalu komunicira v povprečju 40 odstotkov pacientov.
“Odzivi pacientov so vedno boljši sploh, ko ugotavljajo vse prednosti, ki jih portal prinaša: zagotovljena varna komunikacija, prenos zdravstvenih podatkov, izvidov, vpogled v izdane oziroma še veljavne recepte in napotnice, naročanje receptov, napotnic za kontrolne preglede. Ob odsotnosti izbranega zdravnika sporočilo avtomatično prejme nadomestni zdravnik,” so še sporočili iz ZDL in dodali, da osebam, ki so digitalne komunikacije manj vešče, nudijo tudi podporo po telefonu ali osebno ob obisku v ambulanti.
Po njihovih besedah bodo imeli zaposleni v ambulantah ZDL z uporabo portala za vsaj petino manj administrativnega dela in s tem tudi več časa za komuniciranje s pacienti po telefonu oziroma osebno v redakciji.
Kaj nudi portal za paciente?
Pacienti se lahko na portal za paciente registrirajo osebno pri zdravniku v ambulanti ali z digitalnima potrdiloma SigenCa ali SigovCa oziroma siPass. V nekaterih enotah so odprti tudi posebni termini za osebne obiske brez naročanja, ki so namenjeni osebnim registracijam v portal, pooblastilom za svojce in pomoči pri uporabi. Navodila za uporabo portala, ki naj bi pacientom omogočal varnejšo komunikacijo z ambulanto, so dostopna na spletni strani ZDL. Na portalu lahko pregledajo seznam predpisanih zdravil in napotnic, naročijo zdravila, ki jih redno prejemajo, in kontrolne napotnice pri specialistih. Kmalu bodo lahko naročali tudi medicinske pripomočke, ki jih redno uporabljajo, imeli bodo vpogled v bolniške liste ter se naročili na pregled ali odvzem krvi v laboratorijih, zagotavljajo v ZDL.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje