Večina Slovencev za vožnjo po opravkih uporablja avtomobil. Raziskava AMZS kaže, da Slovenci svojih mobilnostnih navad niso pripravljeni spreminjati na račun bistvenega poslabšanja učinkovitosti in udobja.
Večina sodelujočih v raziskavi Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) za vožnjo po opravkih uporablja avtomobil, medtem ko le manjši delež anketiranih uporablja trajnostne oblike mobilnosti. Prebivalci Slovenije svojih mobilnostnih navad niso pripravljeni spreminjati na račun bistvenega poslabšanja učinkovitosti in udobja, ugotavljajo na AMZS.
V raziskavi, ki jo je za AMZS izvedel inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana oktobra lani, v njej pa je sodelovalo 804 prebivalcev Slovenije, starih med 18 in 70 let, je slabih 65 odstotkov vprašanih odgovorilo, da uporablja avtomobil, so sporočili iz AMZS.
Skoraj polovica (47 odstotkov) jih je dejala, da se po opravkih peljejo sami s svojim avtomobilom, več kot tretjina (36 odstotkov) pa, da se sami s svojim avtomobilom peljejo v službo ali šolo.
Mladi in upokojenci prednjačijo pri uporabi trajnostnih oblik mobilnosti
Raziskava je obenem pokazala, da le manjši del anketiranih uporablja trajnostne oblike mobilnosti, pri njihovi uporabi pa prednjačijo predvsem mladi, upokojenci in prebivalci urbanih okolij, ki imajo ustrezen dostop do javnega potniškega prometa in ne morejo uporabljati avtomobila.
Najpogostejši razlog za uporabo javnega potniškega prometa je pomanjkanje parkirnih prostorov (48 odstotkov). 43 odstotkov vprašanih pravi, da javni promet uporabljajo, ker se jim zdi boljše za okolje.
Pot z avtomobilom je hitrejša
Kot najpogostejši razlog za neuporabo javnega potniškega prometa so anketirani navedli, da je pot z avtomobilom hitrejša. Tako je ocenilo 63 odstotkov vprašanih. Med glavnimi razlogi so sledile še slabe povezave med lokacijami (59 odstotkov) in neprimeren urnik (56 odstotkov).
“Znova se je potrdila teza, da je v Sloveniji za spremembo mobilnostnih navad in zmanjšanje števila vozil na naših cestah nujna vzpostavitev učinkovitega in inovativnega sistema javnega prometa. Ko bo javni potniški promet ustrezna alternativa osebnemu avtomobilu – da bomo torej z javnim prometom svoje poti opravili vsaj enako hitro, udobno in cenovno ugodneje -, ga bo uporabljalo več državljank in državljanov,” so izsledke raziskave komentirali pri AMZS.
Raziskava je obenem pokazala, da je prehod k trajnostni mobilnosti pomemben za 65 odstotkov prebivalcev Slovenije. “Državljanke in državljani se torej zavedajo pomena varovanja okolja, pri čemer pa praksa kaže, da svojih navad zaradi okoljskega dejavnika ne bodo spreminjali na račun bistvenega poslabšanja učinkovitosti svoje osebne mobilnosti in udobja, ki jim jo obstoječi način prinaša,” je ocenill vodja področja varna mobilnost pri AMZS Erik Logar.
Oviro predstavlja tudi razpršena poselitev države
Dodatno oviro za učinkovit javni prevoz v Sloveniji predstavlja razpršena poselitev države. Ravno na račun te si bo treba po Logarjevih besedah priznati, da bo osebno vozilo še kar nekaj časa poglavitno prometno sredstvo. Poleg učinkovitega javnega prometa pa bo v prihodnje treba razmišljati tudi o prevozih na zahtevo, združevanju voženj, multimodalnosti in podobno, je še dejal.
Raziskava je bila izvedena v okviru projekta ReMOBIL, ki je sofinanciran s sredstvi Finančnega mehanizma Evropskega gospodarskega prostora (EGP) 2014-2021 in pripadajoče slovenske udeležbe v okviru javnega razpisa za sofinanciranje projektov v okviru programa Blaženje podnebnih sprememb in prilagajanje nanje. Finančni mehanizem EGP predstavlja prispevek Islandije, Lihtenštajna in Norveške k zeleni, konkurenčni in vključujoči Evropi, so pojasnili v AMZS.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!