Okolica nakupovalnega centra v ljubljanskem Rudniku se zadnji dve leti duši v prometu. Zaradi obsežnih prenov okoliških cest in množice nakupovalcev, ki obiščejo trgovine, so tam pogosto gneča in zastoji. Prometni zamaški pa ne nastajajo le na cestah okoli centra, ampak tudi v tamkajšnji garažni hiši. Na občini se problema zavedajo, medtem pa že napovedujejo nova dela pred nakupovalnim središčem Supernova in na okoliških cestah.
Četrtna skupnost Rudnik se zadnji dve leti duši v jutranjih in popoldanskih prometnih zamaških. Potem ko je Mestna občina Ljubljana (Mol) v začetku lanskega leta začela prenovo severnega dela Ižanske ceste, je ves promet z Iga in Črne vasi tekel po Peruzzijevi ulici. Dodatno je na pretočnost prometa vplivalo tudi zaprtje odseka Jurčkove ceste med Bobrovo ulico in Lorenzovo cesto ter ulico Milke Kerinove.
Dolge kolone vozil so pogosta stalnica tudi ob koncih tedna, ko se številni odpravijo v nakupovalni center Rudnik. Zastoji na poti se začnejo že na Peruzzijevi ulici, nadaljujejo po Bettetovi cesti, vse do krožišča pred nakupovalnim središčem Supernova in Lorenzove ceste, kjer je urejen tudi dovoz za stanovalce zaprte Jurčkove ceste. Gneča je tudi za avtomobile, ki zapuščajo nakupovalni center.
Mol: Območje bo po prenovi bolj kakovostno urejeno
Na ljubljanski občini se problematike povečanega prometa zaradi gradbenih del na okoliških cestah zavedajo. Zato so, da bi izboljšali dostop do nakupovalnega centra Rudnik v prazničnem času, ko se številni odpravijo po božično-novoletnih nakupih, ponovno odprli odsek Jurčkove ceste. Dela na tem delu gradbišča potekajo še naprej, a kot so za N1 pojasnili na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, ne bodo bistveno vplivala na pretočnost prometa.
“Infrastrukture ne moremo prenoviti oziroma zgraditi, če cest ne zapremo, zato se udeležencem v prometu in uporabnikom prostora zahvaljujemo za razumevanje in strpnost. Območje bo po prenovi bolj kakovostno urejeno,” so pojasnili in spomnili, da je od 1. decembra naprej odprta tudi Ižanska cesta, zato bo gneče zdaj manj, saj je, kot omenjeno, na tem območju potekal promet z Iga in Črne vasi.
Ob tem so na Mol dodali, da se vsako leto proti koncu leta zaradi obdobja povečanih nakupov prav na območjih nakupovalnih središč pojavlja še gostejši promet in posledično zastoji, kar je mogoče pričakovati tudi letos. “Občane in obiskovalce sicer redno spodbujamo k uporabi mestnih avtobusov in drugih trajnostno naravnanih prevoznih načinov tudi za nakupe, vendar ljudje še vedno za to dejavnost večinoma uporabljajo avtomobile,” so poudarili.
Gneče še ne bo konec
A vse kaže, da se gneči na okoliških cestah tudi v prihodnje ne bo mogoče izogniti. Župan Zoran Janković je na nedavni novinarski konferenci povedal, da se bodo po novem letu začela dela še na drugem delu Jurčkove ceste, in sicer na odseku, ki vodi do Ižanske ceste, po navedbah Mol pa se bodo po božično-novoletnih praznikih dela izvajala tudi na krožišču pri Supernovi in na delu Lorenzove ceste. Dokončanje vseh del na navedenih odsekih je predvideno spomladi 2025.
Nova dela so predvidena tudi na Peruzzijevi in Bettetovi ulici, kjer obstoječi avtocestni priključki Ljubljana–Rudnik (gre za priključevanje z avtoceste na Peruzzijevo in Betettovo) niso semaforizirani.
“V prihodnjem letu so predvideni začetki aktivnosti, ki vključujejo ureditve za avtocestni izvoz jug ter avtocestni izvoz Rudnik, pa tudi rekonstrukcijo Peruzzijeve in Bettetove ulice. Dodajamo še, da spreminjanje krmilnih programov semaforjev na eni lokaciji vpliva na potek prometa na širšem območju, zato je treba odločitve o morebitnih spremembah sprejemati preudarno in v obzir vzeti še več okoliških cest in križišč. S tega vidika tudi na videz majhne prilagoditve semaforskih programov niso enostavne,” so za N1 še pojasnili na Mol.
Kaos v garažni hiši
Nakupovalni center Rudnik pa nima težave zgolj s pretočnostjo prometa zaradi obnovitvenih del na okoliških cestah. Obiskovalcem je precej neprijazno urejena tudi garaža hiša med Supernovo in trgovskim centrom E. Leclerc.
V parkirni hiši, ki so jo odprli pred dobrimi tremi leti, sta za 1.800 parkirnih mest na voljo le dva izvoza – prvi v pritličju in drugi v strešni etaži. Ob tem pa imajo pri izvozu iz garažne hiše prednost vozila, ki so že na poti ven, ostali vozniki, ki so parkirali bodisi v prvi bodisi v drugi etaži, pa morajo počakati, da se lahko vključijo v promet.
Kako je to videti v praksi? Če avto denimo pustite v prvi etaži, se ob odhodu težko vključite v izhodno krožišče, saj nimate prednosti pred avti, ki se že spuščajo iz druge etaže v pritličje. Tudi tisti, ki sicer parkirajo v drugi etaži in bi lahko uporabili izhod na strehi, velikokrat zaradi kolone vozil, ki že čakajo na vključitev na glavni izhod, ne morejo ven.
Tako ni redko, da garažna hiša, sploh ob sobotah, ko je obisk običajno najštevilčnejši, obstane v parkirnem kaosu, iz katerega se obiskovalci ne rešijo tudi po pol ure ali več. Ob tem velja dodati, da je prometna signalizacija za izhod iz garaže slabo urejena tudi na strehi.
Za pojasnila, kako nameravajo rešiti zagato s parkiranjem, smo se obrnili na Supernovo, ki si garažno hišo deli s trgovskim centrom E. Leclerc. Njihovega odgovora nismo prejeli.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje