Potem ko je Samo Login leta 2017 prodal svoj delež v podjetju Outfit7, je fundacija njegove družine Login5 začela še vlagati v kmetijstvo v Vojvodini. Osrednji projekt fundacije je LoginEKO, ki je dal na trg tudi prvi izdelek.
Ekološka pridelava naj bi bila v ospredju fundacije Login5, ki je, kot smo na N1 že poročali, pred leti začela vlagati v kmetijski projekt v Vojvodini v Srbiji.
Takrat še zakonca Samo in Iza Login sta leta 2019 v okolici Zrenjanina v Vojvodini kupila približno 4.000 hektarjev kmetijskih površin. Z uporabo informacijskih tehnologij želita povečati donosnost ekološke pridelave, s tem pa nižjo ceno in širšo dostopnost pridelka, nam je pred dvema letoma pojasnila Iza Sia Login.
V fundaciji so zdaj za N1 pojasnili, da njihova glavna usmeritev ostaja sprememba globalnega prehranskega sistema, pri čemer finančno podpirajo tudi nekaj drugih projektov, denimo Hestio, ki se ukvarja z izračunavanjem okoljskih učinkov kmetovanja in prehranskih izdelkov in ga izvaja univerza Oxford.
Kmetovanje z “eno samo platformo”
Osrednji projekt fundacije je LoginEKO, ki obsega več dejavnosti, pojasnjujejo v Login5, od razvoja ekoloških modelov in praks za pridelavo hrane, pridelave pridelkov na podlagi teh praks v velikem obsegu, na 3.500 organsko certificiranih hektarjih zemlje. Do razvoja lastne programske opreme za kmetovanje in sledljivosti hrane ter izdelkov za končnega potrošnika.
Sistem sledljivosti vključuje tudi izdelek Njamito (o tem več v nadaljevanju), pri katerem je, kot so povedali v fundaciji, mogoče prek QR kode na etiketi slediti sestavinam – od surovin do končnega izdelka za potrošnika. Njamito sicer za zdaj vsebuje sestavine dobaviteljev, v kratkem pa naj bi vanj vključili še oves, ki ga prideluje LoginEKO.
“Z vključitvijo ovsa v Njamito bomo vzpostavili sledljivost, od semena, vsemi vmesnimi koraki pridelave, transporta, proizvodnje in distribucije do končnega izdelka za potrošnika.”
V fundaciji najbogatejšega Slovenca so zatrdili tudi, da bodo rešitve, ki nastajajo v sklopu projekta in se bodo izkazale za učinkovite, brezplačno delili.
Konkretno, v LoginEKO razvijajo še programsko opremo za kmetovanje, ki jo preizkušajo in uporabljajo pri pridelavi na lastnih poljih. Poudarili so, da razvoj poteka na podlagi podatkov, kar naj bi kmetom pomagalo pri učinkovitem upravljanju “vseh vidikov kmetovanja z ene same, uporabniku prijazne platforme”.
Sledijo še drugi izdelki
Prvi izdelek za končnega potrošnika so na trg dali prejšnji teden. Že omenjeni Njamito predstavljajo kot “obrok v flaški”, ki je po navedbah Login5 razvit na rastlinski osnovi, 390 gramov goste tekočine pa vsebuje manj kot 300 kilokalorij.
Njamito je pred letom in pol začela razvijati ena oseba, danes ekipa šteje sedem članov, pri čemer v fundaciji dodajajo, da prehranski izdelek razvijajo s prototipi, razvojnimi ponovitvami ter povratnimi informacijami potrošnikov. Ti so, tako v Login5, vključeni v razvoj izdelka že v zgodnjih fazah.
“Po lansiranju Njamita na trg načrtujemo ta pristop še poglobiti in v nadaljnji razvoj Njamita vključiti tudi povratne informacije naše skupnosti na družbenih omrežjih in ostalih digitalnih platformah.”
Do konca leta 2024 načrtujejo prodajo 150.000 flašk.
Razvijajo pa tudi nov izdelek, so potrdili za N1, ki bo, tako kot njihov debitant, hiter in ekološki obrok.
Samo Login je bil tudi lani na vrhu seznama najbogatejših Slovencev, njegovo premoženje je bilo ocenjeno na 345 milijonov evrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje