Dars je objavil javno naročilo za vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na našem avtocestnem omrežju.
V začetku tega tedna je Dars objavil javno naročilo za dobavo, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme sistemov sekcijskega merjenja hitrosti na avtocestah in hitrih cestah. Rok za oddajo ponudb se izteče 30. novembra, so pojasnili za N1. Dars je kot najvišjo dopustno vrednost ponudb določil 835 tisoč evrov (brez DDV).
Kot so opredelili v razpisu, je sekcijsko merjenje hitrosti predvideno na štirih lokacijah na našem avtocestnem omrežju, in sicer v 20 mesecih od sklenitve pogodbe z izbranim izvajalcem. To pa najverjetneje pomeni, da v letu 2024 tega sistema na slovenskem avtocestnem omrežju še ne gre pričakovati.
Prehitre voznike na naših avtocestah bi z novim sistemom lovili na naslednjih lokacijah:
- odsek štajerske avtoceste na območju trojanskih predorov proti Mariboru: omejitev hitrosti je tu 100 km/h,
- odsek dolenjske avtoceste na območju višnjegorskega klanca: omejitev hitrosti je tu 100 km/h,
- odsek gorenjske avtoceste med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja: omejitev hitrosti je tu 130 km/h in
- odsek primorske avtoceste med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane: omejitev hitrosti je tu 130 km/h.
Pri določitvi odsekov, kjer bo zaživelo sekcijsko merjenje hitrosti, sta Dars in policija upoštevala število prometnih nesreč in njihove posledice, vrsto cestne infrastrukture, prometne obremenitve in meritve hitrosti, ki se izvajajo z opremo, vgrajeno v cestno infrastrukturo.
Po uspešno opravljeni dobavi in montaži bo sicer vse naprave in programsko opremo v operativno uporabo prevzela policija, je še navedeno v razpisu. Pristojni pričakujejo, da se bo zaradi novega sistema povečala varnost na avtocestah, hkrati pa tudi pretočnost.
Leta 2017 je sicer sekcijsko merjenje hitrosti testno že potekalo na odseku skozi Trojane, kjer je hitrost omejena na 100 kilometrov na uro. Zaradi tega se je povprečna hitrost avtomobilov zmanjšala.
Kako poteka sekcijsko merjenje hitrosti?
Sistem bo meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Na točki A bo zabeležil natančen čas vstopa, na točki B pa natančen čas izstopa iz sistema. Ob znani razdalji med obema točkama bo izračunal povprečno hitrost. Če bo ta višja od dovoljene, bo voznik kaznovan. (STA)
Dars je že junija lani objavil javno naročilo za sekcijsko merjenje, ki so ga nato ustavili.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje