V Ljubljani bodo prihodnji teden petič proslavili izbor restavracij, ki so se prebile v slavni Michelinov kulinarični vodnik za Slovenijo.
Prihajajoči teden bo razkril nove dobitnike slavnih Michelinovih zvezdic. Izbor restavracij, ki so se (znova?) prebile v slavni vodnik, bodo razkrili na dogodku v Ljubljani.
Pričakovati je, da bo med njimi tudi Hiša Franko slavne kuharske mojstrice Ane Roš Stojan, ki je lani prejela vse tri Michelinove zvezdice. To je najvišje odlikovanje Michelinovega vodnika in enega najvišjih priznanj v svetu kuharije.
Michelinov kulinarični vodnik je v zadnjih letih pomembno prispeval ne le k povečanemu obisku in dvigu kakovosti ponudbe slovenskih restavracij, ampak tudi k širšemu razvoju kulinarike in h krepitvi destinacij, so ob napovedi dodelitve novih zvezdic zapisali v Slovenski turistični organizaciji (STO)
Kako je napredovalo število zvezdic?
Prvo izdajo vodnika je Slovenija dobila leta 2020. Michelin je tedaj podelil zvezdice šestim restavracijam, in sicer petim po eno, eni pa dve. Leta 2021 je Slovenija dobila eno zvezdico več – šest restavracij je prejelo eno zvezdico, ena pa dve. Leta 2022 pa je bilo restavracij z eno zvezdico devet, ena restavracija pa je tudi to leto prejela dve zvezdici.
Lanska razglasitev leta 2023 je prinesla eno restavracijo s tremi zvezdicami (že omenjeno Hišo Franko). Restavracija Milka z Davidom Žefranom je prejela dve zvezdici, sedem restavracij pa po eno.
Slovenija ima tudi sedem restavracij z zeleno zvezdico. To jo je ob razglasitvi rezultatov uvrstilo na prvo mesto po številu zelenih zvezdic na število prebivalcev na svetu. V vodnik je bilo skupaj uvrščenih 59 restavracij.
Restavracije, uvrščene v prepoznavni rdeči vodnik, so razpršene po celotni Sloveniji. "Njihova povečana priljubljenost spodbuja obisk tudi manj obiskanih turističnih regij ter vabi obiskovalce – zahtevnejše goste z višjo kupno močjo – vse leto," so izpostavili na STO.
Slovenija si želi razvijati ponudbo za zahtevne goste
Prav tako Michelin z zelenimi zvezdicami prepoznava, nagrajuje ter spodbuja nadaljnji razvoj trajnosti v slovenski gastronomiji.
"V Sloveniji želimo na eni strani razvijati ponudbo za zahtevnega gosta, ki bo za svoja gastronomska doživetja pripravljen plačati več, na drugi strani pa uspešno krepiti najbolj dinamičen in za višanje dodane vrednosti slovenskega turizma pomemben kakovosten srednji del piramide gostinske ponudbe," so še poudarili na STO in izpostavili še kulinarični vodnik Gault&Millau, ki je v Sloveniji prisoten od leta 2018 in ki prav tako vsako leto izbere najboljše v Sloveniji.
Strateški okvir razvoja celovite gastronomske ponudbe dopolnjuje tudi projekt Gostilna Slovenije, ki ga pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije vodi sekcija za gostinstvo in turizem.
Med najpomembnejšimi projekti STO na področju gastronomije so poleg sodelovanja z mednarodno priznanimi gastronomskimi vodniki še specializiran gastronomski portal Taste Slovenia, vključitev gostinskih ponudnikov v Zeleno shemo slovenskega turizma s pridobitvijo znaka Slovenia Green Cuisine ter lansiranje Zaveza za izločanje plastike za enkratno uporabo iz slovenskega turizma.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje