V Slovenijo bo do konca leta 2025 prišlo še 20 novih vlakov. Z njimi pa bo prišel tudi nov vozni red z več direktnimi povezavami in pogostejšimi odhodi, je ob podpisu pogodbe za nakup vlakov napovedal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. Izboljšanje stanja v prometu za leto 2026, ko bo končana večina posodobitev železnic, napovedujeta tudi premier Robert Golob in infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.
Po slovenskih tirih bo v prihodnjih dveh letih zapeljalo 20 novih vlakov švicarskega podjetja Stadler. Slovenske železnice so z omenjenim podjetjem podpisale pogodbo, ki bo dizelske vlake z možnostjo elektrifikacije v Slovenijo pripeljala do konca leta 2025. Skupaj bo tako po železnicah vozilo 72 novih Stadlerjevih vlakov, ki so jih v sklopu pol milijardne investicije nakupili v zadnjih letih.
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je ob podpisu napovedal, da bodo v naslednjih letih z novimi vlaki prišli tudi novi vozni redi z več direktnimi povezavami in bolj pogostimi odhodi. “Direktni vlaki z malo postanki pomenijo krajši potovalni čas,” je pojasnil Mes. Eden izmed ciljev Slovenskih železnic je spraviti potovalni čas na progi med Mariborom in Ljubljano pod uro in pol, kar bi po ocenah direktorja lahko skupaj s prenovo omrežja dosegli leta 2025.
“Po letu 2026, ko se bo zaključilo tudi več posodobitev omrežja, pa bodo storitve železniškega potniškega prometa še boljše in primerljive z bolj razvitimi državami, kot so Nemčija, Avstrija ali Švica,” je napovedal Mes.
Podpis pogodbe je pospremil tudi predsednik vlade Robert Golob, ki je izpostavil vladne investicije v železniško infrastrukturo. Po njegovih besedah je vlada lani za to namenila nekaj več kot 300 milijonov, letos pa okoli 470 milijonov evrov. “S tem tempom investicij bomo skušali dvigniti kakovost prevoza po tirih,” je dejal Golob.
Premier je spregovoril tudi o hudi gneči na cestah, ki v zadnjih mesecih v slabo voljo spravlja vse več voznikov. “Situacija na cestah je katastrofalna,” je prometne kolapse, ki spremljajo predvsem konce tednov, komentiral Golob. Rešitev vidi predvsem v selitvi tovornega prometa s cest na tire. Ukrepe, ki bi privedli do tega, pa morajo pripraviti na Slovenskih železnicah. Po Golobovih besedah mora vlada zagotoviti predvsem pravočasno izgradnjo drugega tira do Luke Koper, ki bo ostala znotraj odmerjenih proračunskih sredstev
Tovornega prometa je letos na cestah več tudi zaradi številnih obnovitvenih del železniškega omrežja. Kot je pred časom pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, poteka poleg gradnje drugega tira tudi obnova proge od Kopra do Maribora. Ministrica je ob današnjem podpisu pogodbe poudarila, da bomo lahko več tovora po tirih peljali v začetku leta 2026, ko bo večina posodobitev končana. “Še enkrat bi ljudi prosila za razumevanje. Ko bo vse to končano, bodo tudi oni zadovoljni,” je sklenila Bratušek.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje