Slovenske železnice spreminjajo vozne rede: kaj bo drugače?

N1 video 09. Dec 202412:20 2 komentarja

Od nedelje bodo potniški vlaki vozili po novem voznem redu. Ta bo posebej prilagojen obsežnim delom na železniški infrastrukturi, zlasti nadgradnji Potniškega centra Ljubljana. Spremembe so že vnesene v iskalnik na spletni strani Slovenskih železnic. Ob tem SŽ potnike pozivajo, naj se pravočasno seznanijo s spremenjenim voznim redom, za pot do perona pa naj si vzamejo dovolj časa.

Potniški vlaki Slovenskih železnic bodo od nedelje vozili po spremenjenem voznem redu. Največ sprememb bodo občutili potniki, ki se z vlakom vozijo v Ljubljano in iz nje, saj bo vozni red prilagojen nadgradnji ljubljanske železniške postaje. Prva faza – gre za nadgradnjo nadvoza nad Dunajsko cesto – je namreč že praktično končana, oktobra pa sta se začeli faza b in c: torej prenova osrednjega dela železniške postaje.

“Ljudem želimo omogočiti takšno mobilnost v glavno mesto in iz njega, da se promet ne bo prelil na ceste. Vsem, ki se dnevno vozijo v Ljubljano, želimo omogočiti pot ob približno podobnem času kot do sedaj. Seveda bo ponudba nekoliko manjša. Vendar bomo skušali okrepiti vlake, voziti z večjimi kapacitetami, da se bodo lahko tudi med gradnjo prepeljali vsi potniki,” je na novinarski konferenci povedala direktorica potniškega prometa Slovenskih železnic Darja Kocjan.

Direktor podjetja SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc pa je poudaril, da tretjina tirov na ljubljanski železniški postaji trenutno že ne obratuje. S 14. decembrom bodo odprli dva nova, začasna perona, ki bosta omogočala prihod čim večjega števila vlakov na ljubljansko železniško postajo.

Prve večje ovire zaradi gradbenih del so načrtovane med 25. in 27. decembrom. Tako bo med prazničnima dnevoma popolnoma prekinjena železniška povezava z Jesenicami in Sežano. V tem času bodo organizirali nadomestni avtobusni prevoz.

Glede na dela pa bodo zaprti tudi določeni peroni na ljubljanski železniški postaji. Kranjc je tako potnike pozval, naj spremljajo oznake in na postajo pridejo pravočasno, da bodo na perone lahko dostopali varno. Za prestope naj si potniki vzamejo nekoliko več časa, je še dodal.

Kaj se spreminja?

Iz Zidanega Mosta bo v Ljubljano vozilo 76 vlakov, kar je 11 manj kot sedaj. Zagotovljen bo enourni takt potniških vlakov med Ljubljano in Dobovo. Vsem regionalnim vlakom so dodali postanek v Litiji. Jutranji vlaki bodo vozili združeni po dva para iz Maribora in Dobove, ki se bosta združila v Zidanem Mostu in skupaj prispela v Ljubljano.

Med Sevnico in Celjem bo med delovniki ob jutrih vozil dodaten vlak. Po besedah Kocjan je ta vlak primeren predvsem za dijake in delavce. Trije vlaki – dva jutranja in en večerni – pa bodo pot iz Ljubljane proti Sevnici podaljšali še do Dobove.

Med Ljubljano in Mariborom bo vozilo 63 vlakov. 10 vlakov, ki bi med Ljubljano in Celjem vozili v času izven prometnih konic, bodo nadomestili direktni avtobusni prevozi.

Na relaciji Ljubljana–Brezovica ohranjajo nadomestni avtobusni prevoz. Ta nadomešča 14 vlakov.

Promet na železniški postaji Šiška bo urejen podobno kot do sedaj, še vedno ohranjajo tudi sodelovanje z Ljubljanskim potniškim prometom (LPP). V Zalogu in na Dunajski pa bodo vzpostavili nove začasne perone.

Na relaciji Ljubljana–Jesenice se število vlakov ne bo spremenilo, se bo pa dodatno uporabljal peron na Dunajski cesti. Nespremenjeno je tudi število vlakov na relaciji med Ljubljano in Kamnikom Grabnom, uporablja se peron Ljubljana Šiška.

Nekaj sprememb je tudi na drugih progah. Sicer pa bosta vzpostavljeni še dve dodatni povezavi z Avstrijo in nekaj dodatnih povezav s Hrvaško. Dodatne povezave bodo vzpostavljene tudi z Gorico in Novo Gorico, kjer bo prihodnje leto Evropska prestolnica kulture.

Novosti v voznem redu so že vnesene v iskalnik na spletni strani Slovenskih železnic. Dodatno pa je iz voznega reda mogoče razbrati tudi podrobnosti o tem, kakšen vlak vozi na določeni relaciji, koliko sedežev ima, kakšne so kapacitete za osebe z omejeno mobilnostjo in koliko koles lahko prepelje. Še vedno pa je podatke mogoče pridobiti na brezplačni telefonski številki in prek elektronske pošte.

Omenjeni vozni red bo veljal tudi v letu 2025. Po besedah Kocjan so možne še dodatne spremembe. Večje spremembe bo vozni red predvidoma znova doživel septembra.

“Zagotavljamo mobilnost, ne moremo pa zagotoviti točnosti”

Direktor podjetja SŽ-Infrastruktura Kranjc je na novinarski konferenci spregovoril tudi o zamudah v potniškem prometu. Vzrok za zamude vidi tako v stari infrastrukturi kot tudi v številnih investicijskih delih. Poudaril je, da so številni odseki že preživeli svojo življenjsko dobo, zaradi česar so napake pogostejše.

Tam, kjer potekajo dela, pa vlaki vozijo počasneje, promet poteka le po enem tiru, okrnjene so kapacitete. Dodatne zamude povzročajo tudi nadomestni avtobusni prevozi. “Zagotavljamo mobilnost, ne moremo pa zagotoviti točnosti,” je rekel Kranjc. Izpostavil je še, da potnike o zamudah obveščajo v aplikaciji.

Kocjan pa je dodala, da se danes začenja testiranje novega vlaka, ki bi lahko nadomestil starejše garniture. Če bo vlak ustrezen, bi lahko starejše modele zamenjal maja prihodnje leto.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje