Poklicni vozniki so avgusta v Italiji dobili več kazni zaradi pomanjkljivih voznikovih kartic oziroma digitalnih tahografov. Cetis, ki izdaja kartice, napako priznava, vendar ne ve, koliko pomanjkljivih digitalnih tahografov je v obtoku. Vse, ki so dobili kazni, poziva, naj se obrnejo nanj z ustreznimi dokazili.
Poklicni vozniki tovornjakov in avtobusov morajo pri vožnji uporabljati digitalne tahografe.
Na voznikovih karticah se zbirajo podatki o času vožnje in obveznih odmorih. Vozniki morajo vlogo za kartico oddati na Cetisu, kartica, ki velja pet let, pa stane 64,7 evra.
Avgusta so začeli nekateri vozniki v Italiji prejemati kazni, čeprav so upoštevali obvezne odmore. Razlog pa neustrezna voznikova kartica. Nekaterim so tudi za 14 dni zasegli vozniško dovoljenje.
Določene kartice imajo namreč pomanjkljivost, povezano s homologacijsko številko, in sicer kartice z oznako G2 pod fotografijo. Na hrbtni strani zraven znaka homologacije e26 manjka številka, prav tako podatek o homologaciji ni zapisan na čipu kartice.
Cetis: Kljub temu so kartice varnostno in funkcionalno brezhibne
Pomanjkljivost je priznal tudi Cetis, ki je z odločbo ministrstva za infrastrukturo pooblaščen za izdajanje digitalnih in pametnih tahografskih kartic. Avgusta so ga obvestili, da so predstavniki tujega nadzornega organa po zelo podrobnem pregledu kartic nekatere voznike kaznovali zaradi pomanjkljivosti.
“Kljub omenjenima pomanjkljivostma so kartice varnostno in funkcionalno brezhibne. Osnovni namen tahografskih kartic – nadzor nad aktivnostmi voznika, kar prispeva k večji varnosti v prometu – je zagotovljen. Avtentičnost kartice je mogoče preveriti z uporabo sistema Tachonet,” o napaki odgovarjajo na Cetisu. Dodajajo, da nobena kartica ni sporna in da vse delujejo brezhibno.
Najprej so težavo skušali rešiti s prepisovanjem, zdaj jo rešujejo na ravni EU
V Cetisu so voznike najprej obvestili, da jih obiščejo in jim bodo napake na kartici odpravili. Zaradi tega so tudi podaljšali delovni čas in zagotovili dodatno osebje, vendar le do 21. avgusta, saj “po mnenju Evropske komisije omenjena odprava napak ne zadostuje in bodo potrebni dodatni ukrepi”.
Podatka, koliko pomanjkljivih kartic je trenutno v obtoku, nimajo, določila pa ga bo Evropska komisija, dodajajo na Cetisu. Kako dolgo je izdajalo pomanjkljive voznikove kartice, podjetje še ugotavlja, napako pa je odpravilo s 1. septembrom.
“Zadevo rešujemo na ravni Evropske komisije, da bi zagotovili rešitev, ki bi kar najmanj vplivala na delo voznikov. V tem trenutku končna rešitev še ni dorečena. Od seznanitve s prvim primerom se s problematiko intenzivno ukvarjamo skupaj z ministrstvom in na evropski ravni iščemo najbolj optimalne rešitve,” o odpravljanju težav pravijo pri Cetisu.
Ocenili so, da obveščanje po pošti ne bi bilo učinkovito
Eden od voznikov, ki se je obrnil na nas, je opozoril, da Cetis tudi po seznanitvi s težavo ni začel obveščati imetnikov kartic, ampak je opozorilo objavil le na spletni strani.
“Ker so nekateri vozniki večino časa na poti, smo ocenili, da pošiljanje obvestil vsem voznikom po pošti ne bi bilo dovolj učinkovito, zato smo jih obveščali prek panožnih združenj Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in Gospodarske zbornice, ministrstvo pa je delavnice za tahografe obvestilo tudi neposredno,” odgovarjajo na Cetisu.
Vsem, ki so zaradi pomanjkljivih voznikovih kartic dobili kazni – po navedbah anonimnega voznika tudi do 10.000 evrov – svetujejo, da se z ustreznimi dokazili obrnejo nanje.
“Za zdaj večjega števila prošenj za povračilo stroškov kazni ne zaznavamo, število prejetih zahtevkov je zanemarljivo,” o številu voznikov, ki so se za zdaj obrnili nanje, odgovarjajo na Cetisu.
Težave s pomanjkljivo voznikovo kartico ima ne le Slovenija, ampak tudi nekatere druge države, opozarja Cetis. Po težavah sta slovensko in italijansko ministrstvo za infrastrukturo dosegli dogovor, da voznikov s slovenskimi tahografskimi karticami zaradi omenjenih pomanjkljivosti ne bodo več kaznovali, so pojasnili na Cetisu.
Kako so se zgodile pomanjkljivosti in kako nihče prej ni opazil, da manjka podatek o homologaciji, Cetis ne pojasnjuje. Po njegovih besedah je izdelava kartic s tehnološkega in varnostnega vidika zelo zahtevna, trenutno pa so pomanjkljive kartice v podrobni analizi v pooblaščenem laboratoriju.
“Po prejetih ugotovitvah bo odločitev o nadaljnjih korakih sprejeta na ravni ministrstva za infrastrukturo in Evropske komisije. Voznike bomo o potrebnih korakih obvestili takoj, ko bodo ukrepi tudi uradno sprejeti,” dodajajo na Cetisu.
Inšpektorat nadzira le napake pri izdajanju, ne pa vsebine izdane kartice
O težavah z digitalnimi tahografi je bilo obveščeno tudi ministrstvo za infrastrukturo, ki je takoj obvestilo izdajatelja kartic. Po njegovih informacijah, ki jih je pridobilo od italijanskih kolegov, lahko prevozniki “zoper prejeto sankcijo vložijo upravno pritožbo pri prefektu ali krajevno pristojnem mirovnem sodniku”. O tem je obvestilo tudi gospodarsko in obrtno-podjetniško zbornico.
Ali je ministrstvo oziroma inšpektorat za infrastrukturo izvedel nadzor zaradi napake, ki se je pojavila pri izdajanju voznikovih kartic? Na ministrstvu odgovarjajo, da ga izvajajo le po vsebini “pravilnega vodenja upravnega postopka izdajanja tahografskih kartic”, kar pomeni, da se preverja, ali izdajatelj kartic postopek izdaje opravi v pravilnih rokih in ali pri izdaji kartice preveri pogoje, ki jih mora izpolnjevati voznik za pridobitev kartice. Vsebine izdane kartice v teh postopkih ne preverjajo.
Ker je nastale finančne posledice treba obravnavati s pravnega vidika, je izdajatelj kartic v ta namen angažiral pravne strokovnjake oziroma zagovornike, da bi zagotovil pravno utemeljen odziv in po potrebi nudil pravno varstvo oškodovanim.
Na ministrstvu dodajajo še, da so bile po njihovih informacijah kazni izrečene ne samo zaradi ugotovljenih pomanjkljivosti na kartici, temveč tudi zaradi nespoštovanja pravil o času vožnje, odmorih ali počitkih in uporabi tahografov.
“Izdajatelj kartic je vse imetnike tahografskih kartic, ki so bili zaradi pomanjkljivosti kakorkoli oškodovani, prosil, da se v zvezi z odpravljanjem nastale škode obrnejo neposredno na Cetisove pristojne službe, ki bodo primere reševale posamično in proti predložitvi potrebnih dokazil,” so še navedli na ministrstvu za infrastrukturo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje