
Na Zvezo potrošnikov Slovenije se je obrnil potrošnik, ki je po spletu kupil slušalke po zelo ugodni ceni. Po nakupu je trgovina želela razdreti pogodbo in kupcu ponuditi vračilo denarja. Kakšne so pravice potrošnika, če trgovec ne upošteva označene cene?
Pri nakupovanju izdelkov ali storitev pričakujemo, da bo cena jasno in pravilno označena. Včasih pa se pri označevanju cen zgodi napaka.
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) zahteva, da podjetja pri navajanju cen te vidno označijo. Če je podjetje zavezanec za DDV, mora cena vključevati tudi ta davek. Cene morajo biti navedene v evrih, podjetja pa je dolžno blago ali storitev prodati po označeni ceni.
Če podjetje ne izpolni teh zahtev, stori prekršek, zaradi česar ga lahko tržni inšpektorat kaznuje z globo.
Na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) se je obrnil potrošnik, ki je po spletu kupil slušalke po ugodni ceni. Ko je nakup že opravil, ga je trgovina obvestila, da je bila zaradi tehnične napake na spletni strani navedena napačna cena, in mu ponudilo vračilo denarja.

Potrošnik je vztrajal, da želi izpolnitev pogodbe po označeni ceni, trgovina pa se je sklicevala na svoje splošne pogoje poslovanja, v katerih so si pridržali pravico razdreti pogodbo v primeru očitnih napak v ceni.
A po mnenju ZPS trgovina ni upravičena enostransko razdreti pogodbe, saj zakon jasno navaja, da mora podjetje označeno ceno upoštevati. Splošni pogoji pogodbeno stranko zavezujejo, vendar pa to ne velja, če vsebujejo določbe, ki so v nasprotju z zakonom. Določbe zakona o varstvu potrošnikov so v tem primeru kogentne (prisilne narave).
Potrošnik se lahko v tem primeru lahko obrne na tržni inšpektorat, ki je pristojen za nadzor nad spoštovanjem določb ZVPot-1. Inšpektorat lahko v konkretnem primeru presodi, ali je podjetje s svojim ravnanjem kršilo pravila o označevanju cen.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje