Vozni redi medkrajevnih avtobusov so v zadnjih mesecih doživeli več korenitih sprememb. Z začetkom šolskega leta prihajajo nove. Direktor Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa Miran Sečki pojasnjuje, da bodo tako prevozniki kot potniki verjetno potrebovali nekaj mesecev, da se navadijo na nov letni vozni red in da ga bodo pristojni po potrebi še prilagajali.
Vozni redi medkrajevnih avtobusov so v zadnjih nekaj mesecih doživeli kar nekaj večjih sprememb, s katerimi niso bili vsi zadovoljni. Z začetkom novega šolskega leta prihajajo nove – v veljavo bo stopil prenovljeni letni vozni red, ki so ga sestavili na Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP). Prepričani so, da prinaša izboljšave.
“Število turistov in izletnikov se bo zmanjšalo, na avtobusih bo več dijakov in osnovnošolcev. Novi letni vozni redi to upoštevajo,” je na novinarski konferenci povedal direktor DUJPP Miran Sečki. Prepričan je, da se bodo letni vozni redi izkazali za boljše od preteklih, a da bo potrebnih nekaj mesecev, da se nanje navadijo tako prevozniki kot potniki. “Treba bo imeti malo potrpljenja, ampak sem prepričan, da smo na pravi poti.” Dodal je, da bodo letne vozne rede, tako kot so poletne, po potrebi prilagodili. “Groba ocena je, da bi v roku dveh, treh mesecev lahko imeli te vozne rede pod streho, take kot morajo biti in potem naj bi bili tudi za dlje časa zacementirani.”
Ob tem je spomnil na julijsko ukinitev hitre linije med Celjem in Ljubljano, ki je razburila več dnevnih vozačev. Po kritikah je DUJPP linijo z avgustom uvedla nazaj. Sečki kljub izzivom meni, da so na dobri poti.
Ena izmed glavnih razlik med lanskimi in letošnjimi letnimi voznimi redi je večje število voženj. Na DUJPP ocenjujejo, da bodo z novimi voznimi redi letno opravili 20 odstotkov več kilometrov kot prejšnja leta. “Pokrili smo cone, kjer prevozov do zdaj ni bilo in tam, kjer je bila potreba, avtobuse dodali. Če se je v nekem mestu naredil šolski center, smo dodali povezave,” opisuje Sečki.
Z avgustom so na DUJPP dijakom olajšali nakup dijaških vozovnic. Za nakup jim ni več treba izpolnjevati vloge, ampak karto kupijo samo s predloženim osebnim dokumentom. To postopek nakupa bistveno pohitri, pravi Sečki.
Na družbi si predvsem želijo, da bi se za javni promet odločali tudi delavci, ne le dijaki in študentje. “Veliko je priložnosti še za delavsko populacijo, poglejte si vozne rede, marsikje smo izboljšali ponudbo, tudi cenovno je dostopna.”
Poletne prilagoditve ocenjuje za uspešne
“Pred tremi meseci smo govorili, kaj bomo spremenili, danes vam lahko predstavim rezultate,” je dejal in povedal, da so letošnjega junija in julija zabeležili 5,38 odstotka več potnikov kot lani v enakem obdobju. Čeprav bi lahko šlo za turiste, so na DUJPP veseli, ker se povečuje uporaba javnega potniškega prometa. “Številke kažejo, da so bili novi poletni vozni redi sestavljeni dobro. Seveda smo imeli nekaj težav v začetku poletnih dni, predvsem na relaciji proti Primorski ter Bledu in Bohinju, ampak tudi to smo skozi počitniška meseca bistveno izboljšali,” ocenjuje direktor DUJPP Miran Sečki.
“Priznam, pri digitalizaciji smo v zaostanku”
Sečki se zaveda, da nekatere težave ostajajo, med njimi izpostavlja zastarel informacijski sistem. Priznal je, da so, predvsem kar se tiče digitalizacije, na družbi v zaostanku.
Trenutno so osredotočeni predvsem na prenovo sistema prodaje vozovnic, kjer so bili čez poletje prav tako deležni več kritik. Želijo si tudi boljšega informacijskega portala, ki bo potnikom dostavil več informacij in aktivnega sodelovanja z lokalnimi skupnostimi.
Pred začetkom novega šolskega leta so sicer govorili z nekaj več kot 50 občinami, 23 pa tudi pomagali z integracijo šolskih in medkrajevnih voznih redov. “Naše medkrajevne linije smo integrirali v šolske in prihranili nekaj povezav. Če je občina prej potrebovala 10 avtobusov, pa smo mi pomagali prihraniti enega ali dva, je to veliko,” je povedal Sečki. Dodal je, da so vsem občinam skupaj pomagali prihraniti 38 avtobusov v skupni stroškovni vrednosti 4,5 milijona evrov.
Naslednji večji zalogaj poleg digitalizacije je integracija avtobusnega in železniškega prometa. Sečki je povedal, da so s Slovenskimi železnicami že začeli pogovore, nove železniške vozne rede pa je pričakovati v naslednjih dveh letih. “Glavni cilj je, da se zmanjša število avtomobilov na cesti.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje