V prvih treh mesecih letos je prek spleta nakupovala polovica prebivalcev Slovenije, starih med 16 in 74 let, kar je nekoliko manj kot lani, ko je ta delež znašal 59 odstotkov, kaže raziskava statističnega urada. Med najpogosteje kupljenimi izdelki so bili oblačila, čevlji in dodatki. Prek spleta so največ nakupovali Gorenjci, najmanj pa Korošci.
V prvem letošnjem četrtletju je 89 odstotkov Slovenk in Slovencev, starih med 16 in 74 let, uporabljalo internet. V tem obdobju je vsaj en spletni nakup opravilo okoli 783.710 oz. polovica vseh prebivalcev, od tega največ v gorenjski statistični regiji.
Vsaj en spletni nakup je med aprilom 2021 in marcem 2022 opravilo 63 odstotkov anketirancev. Od tega največ v gorenjski statistični regiji (72 odstotkov), najmanj pa v koroški (55 odstotkov). Največ so preko spleta nakupovale osebe, stare med 25 in 34 let (86 odstotkov), najmanj pa osebe v starosti od 65 do 74 let (25 odstotkov).
Med spletnimi kupci jih je v obravnavanem obdobju največ opravilo enega do dva oz. tri do pet spletnih nakupov (po 38 odstotkov). Šest do 10 spletnih nakupov je opravilo 14 odstotkov prebivalcev, več kot 10 spletnih nakupov pa je opravila desetina prebivalcev.
Med januarjem in marcem je prek spleta kupilo ali naročilo fizične izdelke 48 odstotkov prebivalcev. Največ (33 odstotkov) jih je kupilo oblačila, čevlje ali modne dodatke, kot je torbica ali nakit. Po 13 odstotkov prebivalcev je prek spleta naročilo športno opremo (brez športnih oblačil) in kozmetiko ali izdelke za sprostitev. Poleg tega jih je 12 odstotkov kupilo zdravila ali prehranska dopolnila, 11 odstotkov jih je naročilo dostavo hrane, 10 odstotkov pa pohištvo, dodatke za dom ali izdelke za vrt, ugotavljajo statistiki.
Ocenjena vrednost posameznega nakupa je bila največkrat od 100 do 299 evrov, in sicer v 31 odstotkih nakupov.
Daleč največ (82 odstotkov) kupcev je fizične izdelke prek spleta kupilo ali naročilo pri slovenskih prodajalcih. Skoraj polovica (47 odstotkov) je prek spleta nakupovala pri spletnih prodajalcih iz drugih članic EU, 19 odstotkov pa pri prodajalcih iz držav zunaj EU.
Prek spleta je naročilo ali kupilo vsaj eno storitev 18 odstotkov prebivalcev, kar je štiri odstotne točke več kot leta 2021. Od tega jih je 17 odstotkov rezerviralo nastanitev.
Vstopnice za kulturne ali druge prireditve je prek spleta kupilo 11 odstotkov prebivalcev, za športne prireditve pa štirje odstotki. Sedem odstotkov Slovencev je prek spleta kupilo vozovnico za letalo, avtobus ali vlak oz. najelo prevoz. Odstotek ljudi si je prek spleta organiziralo prevoz z avtomobilom pri drugi fizični osebi. Šest odstotkov prebivalcev je sklenilo ali podaljšalo naročniško razmerje za internet ali storitve mobilne telefonije.
V prvih treh mesecih letos je pretočne vsebine uporabljalo 29 odstotkov prebivalcev. Na ogled video vsebin na zahtevo prek platform, kot so Netflix, Voyo in HBO Max, se jih je naročilo 10 odstotkov. Glasbo je prek spletnih strani, kot sta YouTube in SoundCloud, preneslo 16 odstotkov prebivalcev, spletni nakup glasbe pa jih je opravilo šest odstotkov.
Petina prebivalcev je prek interneta igrala ali prenašala videoigre. Prek spleta jih je videoigre kupilo štiri odstotke. Pet odstotkov jih je kupilo računalniške ali druge programe, ki so jih prenesli z interneta, nekaj manj pa tudi mobilne aplikacije za zdravje ali fitnes ter elektronske knjige, revije ali časopise.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!