
Novi prometni režim v dolini Vrata je v popolnosti zaživel in prinesel manj vozil. Povečala se je tudi uporaba javnega prevoza. Režim bodo v javnem zavodu Triglavski narodni park (TNP) poskušali še optimizirati.
Po lanskem kratkotrajnem jesenskem poskusnem obdobju v letošnji poletni sezoni promet v Vratih prvič usmerjajo z zapornico, ki omejuje dostop v dolino glede na razpoložljivost parkirnin mest.
Občina Kranjska Gora od 14. junija do 15. septembra organizira brezplačni javni prevoz v dolino. "Izkušnje so dobre. Prometa v dolini Vrata je manj in izkušnja je varnejša, boljša in bolj trajnostna," je izpostavil direktor Turizma Kranjska Gora Luka Vrančič.
Z zmanjšanjem individualnega motornega prometa in povečevanjem javnega prometa so zadovoljni tudi v javnem zavodu TNP. "Kaos, ki je bil na tej cesti v prejšnjih letih, smo absolutno uspeli odstraniti, kar je predvsem dobro za pohodnike in druge obiskovalce, ki lahko bistveno bolj umirjeno doživijo ta prostor, pa tudi za kolesarje, saj je zanje vožnja v dolino bistveno bolj varna. Tako smo z našega zornega kota res zadovoljni," je povedal vodja oddelka za prostor Aleš Zdešar.
Kranjskogorska županja Henrika Zupan je pojasnila, da so z javnim prevozom letošnje poletje v dolino Vrata prepeljali že več kot 50.000 potnikov, medtem ko so jih leta 2023 prepeljali 2400, lani, ko je bila že uvedena višja parkirnina v Vratih, pa 8900. "To pomeni, da smo naredili velik korak v smeri varovanja narave, saj bi sicer ti potniki v dolino vstopali z osebnimi vozili, ki jih je bilo v prejšnjih letih dnevno v Vratih, kljub opozorilom, da je parkirišče polno, tudi po 500 in več," je dejala.
Avtobusi že od 4. ure zjutraj
Povedala je, da so se pri organizaciji javnega prevoza odzvali tudi na pobude Planinske zveze Slovenije in prevoze v dolino z dvema kombijema omogočili že ob 4. uri zjutraj. Niso pa zaenkrat uspeli rešiti težave, da je včasih avtobus poln in ne more več sprejeti potnikov. "Prevoznik, ki se je prijavil na razpis, nam je lahko nudil le toliko prevozov s toliko vozniki," je pojasnila županja, ki se težave zaveda. Vendar se boji, da bistveno pogostejših prevozov verjetno tudi v naslednji sezoni ne bodo mogli zagotavljati.
Deloma so avtobuse razbremenili z uvedbo posebne krožne linije električnega avtobusa od Slovenskega planinskega muzeja v Mojstrani do Slapa Peričnik, ki privablja predvsem turiste. Kombi je poleti vozil tudi do štirikrat na uro in je skupaj prepeljal več kot 10.000 potnikov.
Po zaključku sezone bodo na občini naredili analizo in se sestali z vodstvom Slovenske planinske zveze ter pregledali težave in se pogovorili, kaj bi bilo še možno narediti. Med idejami sta tudi rezervacijski sistem in zaračunavanje prevozov. Kot je pojasnil Vrančič, je sistem še vedno v razvoju, saj ga bodo na podlagi izkušenj dopolnjevali.
Za Vršič zadeve še niso povsem dogovorjene
Skušali bodo rešiti tudi porast divjega parkiranja pred vstopom v dolino Vrata. "Predvsem bi si želeli izboljšave v smeri, da se obiskovalce še bolj informira in usmerja na primerna parkirna mesta. Zato smo poleti tudi lansirali kampanjo Dobrodošli. Uživajte. Spoštujte. Tako na prijazen način obveščamo obiskovalce, kako počitnikovati in se gibati v naših krajih predvsem v odnosu do lokalne skupnosti, okolja in narave," je povedal Vrančič.
Letos oktobra je predviden preizkus novega prometnega režima na Vršiču, ki pa, ker se cesta uporablja tudi za tranzit in ker so parkirišča porazdeljena po celi trasi, predstavlja še bistveno večji izziv. Kot je povedala županja, zadeve še niso povsem dogovorjene. Kaže pa, da se bo ena zapornica uporabljala za parkirišča na vrhu prelaza, druga pa za tranzit in parkiranje ob kočah in na drugih urejenih parkiriščih ob cesti, pri čemer prehod čez Vršič ne bo časovno omejen.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje