Nedavne spremembe pri trgovcih Spar in Lidl, s katerimi je pot do popustov za osebe brez posebne mobilne aplikacije otežena oziroma onemogočena, so diskriminatorne do starejših, so prepričani v združenju Srebrna nit. Ob tem se zavzemajo tako za digitalni kot tudi analogni dostop do popustov.
V trgovinah Spar od novega leta za pridobitev popusta ni dovolj kartica zvestobe, temveč morajo imeti kupci naloženo aplikacijo s kuponi ali pa te natisnjene. Spremembe pri koriščenju popustov so pred časom na novo uvedli tudi v Lidlu, so spomnili v Srebrni niti. S temi spremembami so po njihovih navedbah dostop do popustov omogočili ali olajšali uporabnikom posebne mobilne aplikacije, za preostale kupce pa so pot do popustov otežili ali pa jo ukinili.
“V Srebrni niti protestiramo proti uvedbi novih aplikacij, saj ocenjujemo, da gre za evidentno diskriminacijo vseh, ki si aplikacije iz različnih razlogov ne morejo privoščiti, je naložiti ali uporabljati,” so zapisali v javnem pismu. Po oceni združenja gre pri tem za starizem oziroma šikaniranje, povezano s starostjo. Kot izpostavljajo, si veliko starejših ne more privoščiti pametnih telefonov. Starejši, ki po statističnih podatkih sodijo med ene najbolj ranljivih družbenih skupin, so s tem tudi materialno oškodovani, saj do določenih popustov ne morejo.
Nezanemarljivo število starejših ima obenem težave z nalaganjem in uporabo aplikacij, prav tako pa vsi nimajo internetne povezave in elektronskega naslova, ki sta potrebna za uporabo aplikacije. “Starejši z namestitvami aplikacij ne želijo obremenjevati mlajših družinskih članov ali drugih, dokler lahko sicer sami skrbijo zase,” so zapisali.
V združenju Srebrna nit zato predlagajo, da se poleg mobilne aplikacije za vse kupce ohranijo enake možnosti dostopanja do popustov kot doslej. “Naj poudarimo, da v Srebrni niti nismo nasprotniki novosti in sodobnih pristopov, da pa zagovarjamo – v luči enakovredne obravnave in spoštovanja vseh ljudi – obe možnosti, digitalni in analogni dostop do popustov,” so poudarili.
V združenju se ob tem sprašujejo, ali gre morda za poslovno politiko, s katero želijo trgovci namerno zmanjšati možnosti koriščenja popustov. “Če problem diskriminatorne obravnave starejših in drugih, ki ne morejo koristiti sistema aplikacij, ne bo odpravljen, svetujemo, da kot kupci preprosto zamenjamo trgovca in kupujemo tam, kjer enakovredno spoštujejo vse svoje stranke,” so zapisali.
Po novem morajo potrošniki v Sparu kupon za ugodnost sami predložiti blagajničarjem ob zaključku računa, saj zaposleni kuponov ne hranijo več na blagajnah. Ker se zavedajo, da nekateri kupci nimajo pametnih telefonov, so pri trgovcu ohranili tudi analogne alternative koriščenja kuponov, so pojasnili v današnjem sporočilu za javnost.
“Pravila promocije v trgovinah Spar in Interspar določajo, da je treba kupone za popuste predložiti – v fizični ali elektronski obliki – in na to opozoriti zaposlene na blagajnah. S tem se dokaže upravičenost do popusta, ob tem pa se predloži Spar plus kartico v fizični obliki ali v aplikaciji Spar plus,” so zapisali.
Ob tem so dodali, da so vsem, ki so imeli težave z namestitvijo nove aplikacije in z njeno uporabo, v centru za pomoč kupcev pomagali z namestitvijo ter jih vodili čez postopek registracije.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje