Številni Ljubljančani in Ljubljančanke se pritožujejo nad električnimi skiroji Bolt, ki si jih je mogoče od prejšnjega tedna izposoditi v mestu. "E-skiroji za izposojo so preplavili center, z njimi pa imajo uporabniki in mimoidoči hude težave," toži eden od meščanov. "To kliče po regulaciji. Takoj," poziva drugi. Kako na njihove pritožbe odgovarjajo na občini?
Mestna občina Ljubljana je pred leti, da bi se približala svojim občanom, ustvarila interaktivni portal Pobude meščanov. Tam lahko Ljubljančanke in Ljubljančani podajo svoje pobude ali pritožbe, občina pa skuša nanje odgovoriti in jih tudi rešiti.
V zadnjih dneh je na portalu zaslediti več pritožb, ki se nanašajo na sistem izposoje električnih skirojev Bolt, ki je v Ljubljani na voljo od prejšnjega tedna. V njih občani opozarjajo nad nepravilno parkiranimi e-skiroji, divjo in ogrožajočo vožnjo z njimi ter nad tem, da e-skiroji marsikje zavzemajo parkirna stojala za kolesa.
Eden od meščanov je na primer zapisal, da si je “novi ponudnik električnih skirojev očitno prisvojil vsa stojala po mestu”. Občino sprašuje, kaj lahko naredijo kolesarji. Odgovor je pripravilo mestno redarstvo, ki uporabniku svetuje, naj poišče drugo prosto stojalo.
Spet drugi uporabnik je zapisal, da opaža, da so Ljubljano v zadnjem tednu preplavile zelene skirce, “ki pa zelo očitno ne upoštevajo javnega dobrega”. “Skiroji niso parkirani, pač pa ležijo povsod – na pločnikih, v parkih, na cesti. To kliče po regulaciji. Takoj,” opozarja. Na občini odgovarjajo, da trenutna zakonodaja enači električne skiroje s kolesi, kar pomeni, da veljajo enaki pogoji za parkiranje le teh. “Kar se tiče puščanja skirojev na pločnikih, zelenicah … pa velja za prekršek. Pristojne institucije, v tem primeru inšpektorat, izvajajo nadzor in delujejo v skladu s pooblastili,” so zapisali.
“Šele začeli so z izposojo, pa jih uporabniki puščajo povsod,” je potožil še en meščan in občino vprašal, ali bo mesto bolje poskrbelo za ta problem, ki se je pojavljal že pred leti, ko sta bila v Ljubljani prisotna ponudnika Flox in MikMik in so skiroji ležali povsod. “Mestna občina Ljubljana oz. ‘mesto’ ne more skrbeti za tovrstno problematiko, saj mora za to poskrbeti posameznik oz. ponudnik storitev,” je odgovorilo mestno redarstvo.
“E-skiroji za izposojo so preplavili center, z njimi pa imajo uporabniki in mimoidoči hude težave. Vozniki, ki očitno nimajo nobenih izkušenj s takimi vozili, velikokrat oplazijo starejše pešce, ki se ne morejo hitro umikati, kolesarji pa nimamo več kje parkirati, saj so na mnogih stojalih s temi vozili zasedena prav vsa mesta. Uporabljajo jih večje skupine turistov, ki ne razumejo pešcone, skiroje pa med ogledi mečejo na kolesarske steze. Kako boste to poletje zagotovili prometno varnost,” piše v eni od objavljenih pobud. Mestno redarstvo odgovarja, da je sleherni uporabnik vsakega posebnega prevoznega sredstva sam odgovoren za morebitno povzročeno prometno nesrečo ali povzročeno drugo škodo, zato je pričakovati, da spoštujejo prometna pravila.
Na občini bodo spremljali razmere
O električnih skirojih, ki se pogosto znajdejo na pločnikih, kolesarskih stezah in drugje, s tem pa ovirajo pešce, invalide in kolesarje, smo na N1 že pisali. Ljubljanski župan Zoran Janković je včeraj napovedal, da bodo v naslednjih tednih na občini spremljali razmere, jeseni pa bodo na to temo sedli s predstavniki podjetja. Direktorja podjetja, ki upravlja z e-skiroji, pa je župan pozval, naj poskrbi, da bodo uporabniki spoštovali pravila.
Bolt pojasnjuje, kaj čaka uporabnike, ki so neodgovorni
Pri Boltu so včeraj za N1 pojasnili, da je zahvaljujoč GPS navigaciji in posebnim nastavitvam območij v aplikaciji e-skiroje mogoče parkirati le na mikrolokacijah ob javnih stojalih za kolesa. “Poleg tega v vseh mestih, kjer so na voljo naši e-skiroji, vključno z Ljubljano, za obravnavo prijav nepravilnega parkiranja delujejo posebne Boltove ekipe, ki se po svojih najboljših močeh trudijo zagotavljati red v mestu,” pravijo.
Dodali so, da bodo uporabniki, ki redno neodgovorno parkirajo, deležni dodatnega obveščanja in možnosti izobraževanja za boljše razumevanje pravil parkiranja. “Če uporabnik še naprej krši pravila, mu lahko pri Boltu onemogočimo dostop do portala (začasno ali trajno – odvisno od primera) in ga kaznujemo s 40 evri,” dodajajo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje