Slovenski strokovnjaki skupine SLOfit so sodelovali v mednarodnem projektu, na podlagi katerega je nastalo 100 Hudo dobrih iger. Gre za igre, pri katerih se učenci zabavajo, hkrati pa spodbujajo telesno aktivnost, ki je pomembna za njihovo zdravje, je poudaril Gregor Jurak z ljubljanske fakultete za šport, ki je sodeloval pri projektu.
Profesor na ljubljanski fakulteti za šport in vodja raziskovalne skupine SLOfit Gregor Jurak opozarja, da se otroci v šolah večinoma gibajo zgolj pri predmetu športne vzgoje. Zato so v skupini razmišljali, kako bi pouk športne vzgoje čim bolj izkoristili, ga naredili dovolj gibalno intenzivnega, hkrati pa poskrbeli, da bi se otroci gibali tudi izven ur športne vzgoje.
Mednarodna ekipa, ki so jo sestavljali strokovnjaki iz Estonije, Finske in Litve ter iz slovenske skupine SLOfit, je tako v okviru projekta JoyMVPA zasnovala zabavne igre, pri katerih so otroci tudi telesno dejavni. “Ideja je bila, da najdemo 100 iger, ki bi jih lahko uporabljali pri pouku športne vzgoje, podaljšanem bivanju, v času odmorov, pa tudi v društvih ali ob rojstnih dnevih,” je pojasnil.
Igre so zmerno do visoko intenzivne in zasnovane tako, da spodbujajo gibanje vseh sodelujočih otrok, tudi tistih, ki so gibalno manj zmogljivi. Nekatere izmed iger so poznane globalno, druge pa prihajajo iz različnih kulturnih okolij.
Na vprašanje, zakaj za otroke ni dovolj le nizko intenzivno gibanje, odgovarja, da je ustrezna intenzivnost vadbe nujno potrebna pri skrbi za zdravje: “To laično pomeni, da otroci globoko dihajo in se oznojijo, da se jim malce dvigne srčni utrip.”
Igre so dostopne na Youtube kanalu SLOfit.
Jurak upa, da jih bodo v letošnjem šolskem letu uporabljali v čim več osnovnih šolah po Sloveniji. Učitelji, ki so se udeležili usposabljanj pri skupini SLOfit, so bili po njegovih besedah nad njimi navdušeni.
Čeprav se je mednarodni projekt zaključil, slovenski strokovnjaki nadaljujejo delo. Zasnovali bodo igre, katerih pravila bodo otroci lahko sooblikovali z učitelji, saj otroke želijo spodbujati k razmišljanju.
“Dati jim želimo možnost, da sami krojijo pravila iger, gredo morda v domišljijski svet ali svet računalniških iger, pri tem pa bodo, namesto, da delajo s prsti, gibalno dejavni,” poudarja Jurak. Tak koncept iger bo namenjen predvsem starejšim učencem, ki jih je sicer težje nagovoriti, je še pojasnil.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!