V Zagorju ob Savi so odprli prenovljeno železniško postajo. 22-milijonska prenova je prinesla nov nadhod, perone, čakalnico in pisarniške prostore. Dobro polovico denarja je prispevala Evropska unija.
Dobro leto in pol od začetka gradbenih del so danes v Zagorju ob Savi s slovesnostjo uradno zaključili projekt obnove železniške postaje. Dela so stala 22 milijonov evrov, nekaj manj kot 14 milijonov evrov pa je prispevala EU.
V prenovi železniške postaje Zagorje je bil za varen in lažji dostop potnikov do peronske infrastrukture zgrajen nov, 28 metrov dolg in 3,4 metra širok nadhod s stopnišči, dvema dvigaloma in prostorom za čakajoče potnike.
Nosilna jeklena konstrukcija nadhoda je zastekljena z varnostnim steklom. “Gre za prvi nadhod na slovenski železniški infrastrukturi v taki izvedbi,” so ob zaključku projekta podčrtali pri Direkciji RS za infrastrukturo, ki je danes simbolično obeležila zaključek prenove železniške postaje Zagorje. Slovesnosti se je namesto ministrice za infrastrukturo udeležil državni sekretar Andrej Rajh.
V okviru prenove železniške postaje Zagorje so zgradili dva bočna perona uporabne dolžine 410 metrov z nadstrešnicami in urbano opremo. Postajno poslopje ima novo čakalnico, sanitarije in kurilnico, z obnovo skladišča pa je osebje upravljavca dobilo nove pisarniške prostore. Za lažji dostop do železniške postaje so uredili parkirišče s 70 parkirnimi mesti za osebna vozila in štirimi parkirnimi mesti za enosledna vozila, štiri parkirna mesta pa so namenjena invalidnim osebam. Prav tako so zgradili novo avtobusno postajališče in obračališče.
Prenovljena je bila tirna infrastruktura, kjer so nadgradili tire in tirne naprave v dolžini 1,7 kilometra. Prav tako so nadgradili telekomunikacijske naprave, električne inštalacije in vozno mrežo v dolžini treh kilometrov, vgradili so tudi deset novih kretnic. V okviru projekta so sanirali tudi kamniti oporni zid ob reki Savi vzdolž postaje v dolžina 600 metrov.
Ureditev železniške postaje Zagorje je potekala v okviru projekta uvedbe daljinskega vodenja prometa, EU pa je projekt sofinancirala v okviru instrumenta za povezovanje Evrope. Gradbena dela za prenovo postaje so potekala od septembra 2022 do decembra lani. V prihodnjih letih sta v Zasavju načrtovani še nadgradnji trboveljske in hrastniške železniške postaje.
Medtem je bila po poročanju medijev že dokončana tudi prenova železniške postaje Laze pri Dolskem na odseku Ljubljana-Litija, ki se je začela junija lani, po podatkih direkcije za infrastrukturo pa je pogodbena vrednost tega projekta znašala 5,36 milijona evrov.
V teh dneh naj bi stekla tudi temeljita prenova litijske železniške postaje. Kot je zapisano na spletni strani Občine Litija, bo prenova obsegala gradnjo dodatnega tira, ki bo namenjen ustavljanju potniških vlakov na relaciji Litija-Ljubljana, obnovo obstoječih tirov, gradnjo dveh novih otočnih peronov, ureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav ter vozne mreže. Predvidena je tudi obnova obstoječega podhoda in vgradnja dvigal, ureditev javnih sanitarij ter parkirišča in avtobusnega obračališča ob postaji. Zaključek vseh del je predviden konec januarja 2025.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje