Kot že v mnogih mestih po Sloveniji je tudi v Mariboru zaživel sistem souporabe koles Mbajk. Vanj je zaenkrat vključenih 22 postaj z 220 kolesi, ki so razporejene po širšem središču mesta, v prvih dvanajstih dneh delovanja pa so prvi uporabniki sistema opravili že 10.500 voženj.
V Mariboru so danes tudi uradno predali namenu sistem souporabe koles Mbajk. V uporabo je bil dan že pred prvomajskimi prazniki in v tem času je število izposoj preseglo pričakovanja. V sistem je zaenkrat vključenih 22 postaj z 220 kolesi, ki so razporejene po širšem središču mesta.
“Imamo že več kot 3500 registriranih uporabnikov. Kljub temu, da so bili prazniki in mnogih ljudi ni bilo v mestu, imamo že zdaj več kot 500.000 minut uporab in 99 odstotkov teh uporab je brezplačna uporaba,” je na današnji prireditvi na Glavnem trgu povedal župan Saša Arsenovič. Pogodbo za vzpostavitev sistema je občina sklenila s podjetjem Europlakat, ki je pred desetimi leti postavilo takšen sistem že v Ljubljani. Po besedah direktorja Marka Kolbla so v ta projekt vložili okoli milijon evrov.
Koncesijsko pogodbo so podpisali za 15 let. Omenjeno podjetje je zagotovilo izposojevalni sistem, njegovo delovanje, servis ter 15 postaj in 150 koles. Ostale postaje in kolesa so financirali NLB, Lidl, Pošta Slovenije, Europark Maribor, Telemach, Nova KBM in Univerza v Mariboru.
V prihodnje želijo po besedah Arsenoviča pridobiti še druge partnerje in z njihovo pomočjo širiti mrežo. “Zelo pomembno se mi zdi, da smo uspeli najti krovnega partnerja NLB – slovensko banko, ki je v največji meri zaprla proračunsko luknjo, ki bi jo drugače imeli v višini 200.000 evrov. Tako pa imamo zdaj mobilnost, ki je na nek način plačana tudi s strani gospodarstva, ki čuti to prebujanje mesta,” je povedal župan.
Postaje so po pojasnilih Arsenoviča umeščali na mesta, do katerih ljudje najlažje dostopajo. Računa, da jih bodo letos postavili še pet, spomladi prihodnje leto pa prišli na skupno 32 postaj. “Tako kot bo raslo mesto, kot bodo rasli trgovski centri in stanovanjske soseske, tako bo rasla tudi mreža Mbajka,” je dejal.
Vzporedno gradijo tudi kolesarske poti
Ponovil je, da postaje ne smejo biti več kot 400 metrov narazen, da je sistem uporaben. Zato se lahko mreža širi le postopoma. Zaenkrat so zagotovili povezavo središča mesta z glavno avtobusno postajo, nakupovalnim središčem Europark, dvorano Tabor in študentskim kampusom, v prihodnjih letih nameravajo potegniti povezavo do vznožja Pohorja. Do tja naj bi sicer kmalu začela voziti električna avtobusa.
Arsenovič je spomnil, da vzporedno teče tudi izgradnja kolesarskih poti, med drugim ob Dravi v okviru Dravske promenade. “Povezujemo vse mestne četrti. Še letos gre v izvedbo do sto kilometrov novih označenih kolesarskih poti, z deljenim prostorom zaradi zagotavljanja večje varnosti. Naš cilj je priti v vsak kotiček mesta na varen način s kolesom,” je povedal.
V prvih 12 dneh delovanja sistema v Mariboru je bilo registriranih 3600 uporabnikov, opravljenih 10.500 voženj, v enem dnevu skoraj 2000. “To so odlične številke, pa so bili vmes prazniki in deževno vreme. Zgleda, da se bo sistem prijel,” ocenjuje Kolbl.
Kolesa v okviru sistema Mbajk so namenjena izposoji za posamezno vožnjo in ne za večurno ali celodnevno izposojo. Uporabniki si lahko izposodijo kolo na kateri koli od postaj in ga na kateri koli od postaj tudi vrnejo. Izposojo lahko opravijo preko terminala na postaji ali preko mobilne aplikacije Mbajk. Uporabniki storitve ob letni registraciji plačajo tri evre, ki se štejejo kot dobropis, nato pa si kolesa za posamezne vožnje izposojajo brezplačno, saj je brezplačna vsaka prva ura izposoje ob neomejenem številu izposoj.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!