Turistična zveza Slovenije je pred poletno turistično sezono predstavila bonton turističnega obnašanja, ki je nastal s pomočjo več turističnih društev in njihovih izkušenj z dopustniki v lanski sezoni. Bonton poziva tudi k nošenju oblačil, ki so primerne okolju, ter nakupu lokalnih dobrot.
Na Turistični zvezi Slovenije so pred začetkom poletne turistične sezone sestavili bonton turističnega obnašanja. Kot primer dobre prakse reševanje te problematike so posebej izpostavili destinacijo Kranjska Gora, kjer so k reševanju problematike pristopili z “mehkejšim pristopom”.
Bonton dopustniškega obnašanja med drugim predvideva ustrezno odlaganje odpadkov v smeti, pospravljanje za svojimi psi, uporabo javnih toaletnih prostorov, primerno obnašanje v hribih in na plaži, parkiranje na namenskih površinah in spoštovanje zasebne lastnine. V bontonu je zapisano tudi: “hvala, ker ste oblečeni okolju primerno” in “hvala, ker na degustaciji lokalnih dobrot vsaj simbolično nekaj kupite in se tako oddolžite za gostoljubje”.
Bonton so na zvezi sestavili, ker je Slovenija država z odprtim dostopom, kar v praksi pomeni, da se Slovenci lahko prosto sprehajamo tudi po zasebnih površinah, kar v Italiji in drugih evropskih državah ni mogoče. Nastal je na podlagi informacij, ki so jih turistična društva posredovala Turistični zvezi Slovenije o tem, kaj jih je pri obiskovalcih v lanski sezoni najbolj motilo.
Na anketo so se odzvali tudi v Turizmu Kranjska Gora, kjer so po mnenju zveze lep primer dobre prakse glede reševanja problematike obnašanja obiskovalcev. Po besedah Mojce Mežek iz Turizma Kranjska Gora se s to težavo srečujejo že nekaj let, eskalirala pa je lani. Reševanja problematike so se med drugim lotili z izdelavo posebnih tablic, s katerimi obiskovalce pozivajo, naj se držijo predvidenih stez, imajo pse na povodcih in ne prečkajo pašnikov, kjer ni predvidene poti. Tablice so tudi ilustrirane, s čimer želijo na prijazen način pokazati, da se vzgoja začne že pri mladih.
Po vzoru iz tujine vzpostavljajo tudi posebno podstran, na kateri bodo predstavili tudi svoja pričakovanja do obiskovalcev, ki bodo prišli v Kranjsko Goro. Mežkova je pri tem poudarila, da ne želijo kaznovati, omejevati in odganjati ljudi, ampak želijo na lep način sporočiti, da so tukaj določena načela, ki jih je potrebno upoštevati.
Kazen kot zadnja možnost
Vodnica v naravi Marija Imperl je ob tem spomnila na stališče komisije za tematske poti pri turistični zvezi, da je kazen tista zadnja alternativna možnost, ki jo je treba uporabiti zgolj takrat, ko drugače ne gre.
Glavna sekretarka turistične zveze Karmen Burger je spregovorila tudi o tekmovanju v gostoljubnosti in urejenosti krajev po Sloveniji Moja dežela – lepa in gostoljubna. Akcija poteka že 30. leto zapored, njena zelena nit pa je trajnostna naravnanost. Letos so akciji dodali dve novosti, in sicer ‘Doživite pristni stik’ ter ‘Oddih ob/na vodi’. Prvo novost so uvedli, ker sodobni turisti ne iščejo več samo lepih pogledov, temveč tudi pristne stike z domačini. Z drugo novostjo pa iščejo do narave prijazne dogodivščine ob rekah in jezerih.
Za lažje potovanje tudi mobilna aplikacija
Posebno pozornost skrbi za okolje izpostavljajo tudi v Turistični zvezi Velenje, kjer po besedah Marije Brložnik spodbujajo trajnostne izvedbe turističnih prireditev, predvsem brez uporabe plastike.
Predsednik Turistične zveze Slovenije Pavle Hevka pa je predstavil tudi mobilno aplikacijo Slovenski turistični vodnik, ki omogoča individualna načrtovanja potovanj po Sloveniji. “Aplikacija omogoča, da se v bližini trenutne lokacije turista pokažejo vse znamenitosti, odpiralni časi in kar je najpomembneje, tudi informacije glede infrastrukture, ali je cesta odprta oziroma zaprta. Torej vsem obiskovalcem določenega kraja nudi vse koristne informacije,” je dejal Hevka. Aplikacijo si je po njegovih besedah naložilo 5500 uporabnikov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!