V nedeljo v Osaki na Japonskem vrata odpira svetovna razstava Expo 2025. Med več kot 160 sodelujočimi državami, ki se bodo predstavile na enem najpomembnejših mednarodnih dogodkov, je tudi Slovenija. Mednarodni javnosti se bo med drugim predstavila s primeri prebojnih rešitev s področij zelenega prehoda, lokalne samooskrbe in pametne industrije.
“Expo 2025 je za Slovenijo več kot svetovna razstava, je strateška, simbolna in hkrati zelo konkretna priložnost, da svetu pokažemo, kdo smo, kam želimo in kaj lahko prispevamo k skupni prihodnosti. S svojo udeležbo na tej svetovni razstavi potrjujemo, da Slovenija razume globalne izzive in da želi biti del rešitve. Ravno zato si prizadevamo, da bo program našega nastopa vsebinsko bogat in usmerjen k rezultatom,” je na današnji predstavitvi slovenske udeležbe na letošnjem Expu povedala generalna komisarka Slovenija za Expo 2025 Saša Leban.
Na dogodku želijo po njenih besedah predstaviti čim več prebojnih rešitev, ki prihajajo in so plod slovenskih možganov. “Gre za rešitve, ki dokazujejo, da znamo povezati inovativnost, trajnost in pametne pristope v konkretne delujoče modele. V ospredje bomo postavili primere dobrih praks s področij zelenega prehoda, samozadostnosti, lokalne samooskrbe, pametnih hiš, prebojnih rešitev in pametne industrije, ker verjamemo, da lahko tudi majhna država prispeva pomembne odgovore na izzive prihodnosti, zato to ni projekt enega resorja, ene institucije ali posameznika. To je vladni projekt,” je podčrtala in dodala, da bo dogodek posvečen tudi oblikovanju družbe prihodnosti oz. družbe 5.0.
Rdeča nit slovenske predstavitve s sloganom Od srca do srca je, kot je izpostavila Leben, človek, ne le kot uporabnik tehnologije, temveč kot “celovito bitje z razumom, občutki, voljo in vrednotami”. “S tem pristopom vstopamo v dialog z japonsko vizijo prihodnosti, družbo 5.0, zato koncept Od srca do srca ni le slogan, ampak je zgodba, ki presega promocijo. Je izraz tega, kako Slovenija razume prihodnost in kako želi sodelovati pri njenem soustvarjanju,”je še poudarila.
Dogodek predstavlja priložnost za nadgradnjo odnosov z Japonsko
Da nastop Slovenije na Expu 2025 v drugem največjem japonskem mestu predstavlja izjemno priložnost za za nadgradnjo dvostranskih odnosov z Japonsko in krepitev gospodarske prisotnosti slovenskih podjetij na tem strateško pomembnem trgu, pa je na dogodku dejal generalni direktor direktorata za industrijo, podjetništvo in internacionalizacijo Jernej Salecl.
Med otipljivimi učinki preteklih predstavitev Slovenije na razstavah Expo je izpostavil skoraj podvojitev blagovne menjave med Slovenijo in Italijo po Expu v Milanu in skoraj dvakratno rast blagovne menjave med Slovenijo in Združenimi arabskimi emirati po Expu v Dubaju. “Obenem se je občutno povečalo predvsem število turističnih prihodov iz teh držav, še posebej Združenih arabskih emiratov in širše Azije, kjer v zadnjih letih beležimo skoraj desetkratno rast po letu 2021,” je navedel.
Glede gostiteljice tokratne razstave Japonske pa je dejal, da za Slovenijo predstavlja enega osrednjih trgov priložnosti, tako z vidika izvoza kot privabljanja tujih investicij. Že danes pa sodi tudi med najpomembnejše trgovinske partnerice Slovenije v azijsko-tihomorski regiji. Skupna blagovna menjava je lani dosegla 251 milijonov evrov. V strukturi menjave prevladujejo predvsem avtomobili, motorna vozila, farmacevtski izdelki ter izdelki iz titana in specializirano orodje. Po Saleclovih besedah ima pomembno vlogo tudi Luka Koper, ki med drugim postaja eno ključnih pristanišč za dostop Japonske do Srednje in Jugovzhodne Evrope.
Agencija Spirit Slovenija bo organizirala srečanja med predstavniki podjetij
Za vsebinsko, tehnično in logistično izvedbo slovenskega nastopa na Expu v Osaki pa je odgovorna agencija Spirit Slovenija, ki bo v času dogodka organizirala štiri uradne poslovne delegacije – v maju, juniju, septembru in oktobru.
Kot je pojasnila v.d. direktorice Spirita Tamara Zajec Balažic, so povabila za slovenska podjetja k udeležbi v delegacijah že objavili na spletni strani izvoznookno.si. “V okviru delegacij bomo zagotovili ciljna srečanja med predstavniki podjetij, investicijske forume in predstavitve, na katerih se bodo slovenska podjetja lahko povezala z japonskimi in mednarodnimi partnerji, še posebej na področjih, kjer imamo odlična znanja in inovacije – digitalizacija, zelena tehnologija, trajnostna mobilnost in pa visokotehnološke rešitve,” je nanizala načrtovane aktivnosti.
Spomnila je tudi na to, da je mikro, malim in srednje velikim podjetjem na razpolagamo možnost sofinanciranja stroškov udeležbe v gospodarskih delegacijah prek vavčerja Slovenskega podjetniškega sklada.
Po pojasnilih Leban jih je pri pripravah na nastop v Osaki, ki so sovpadale z avgustovskimi poplavami leta 2023, vodila tudi optimizacija stroškov iz državnega proračuna.
Posledično Slovenija nima lastnega paviljona, temveč je njen razstavni prostor, na katerem prevladuje zelena barva, del skupinskega paviljona, kjer se bodo predstavljale še Hrvaška, Gabon, San Marino, Gvatemala, Ukrajina, Črna gora, Panama, Izrael, Slovaška in Urugvaj. Na razstavnem prostoru, kjer bodo med drugim omogočili virtualno potovanje po Sloveniji, bodo med drugim potekale tudi predstavitev slovenskih regij, turističnih destinacij in predstavitve kulturne dediščine.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!