V Bohinju po ukinitvi parkirnih mest ob jezeru novo parkirišče na Nomenju

Slovenija 12. Avg 202414:10 2 komentarja
Bohinj
Foto: PROFIMEDIA

Po ukinitvi začasnih parkirišč na travnikih v bližini Bohinjskega jezera se zdaj zaključuje ureditev novega parkirišča ob železniški postaji na Nomenju s stotimi parkirnimi mesti. Ta bo sicer bolj kot obiskovalcem jezera privlačen kolesarjem kot vstop na novo kolesarsko povezavo Bled–Bohinj.

Občina Bohinj nadaljuje vizijo umika motornega prometa od jezerske sklede.

Novo parkirišče ob železniški postaji na Nomenju s stotimi parkirnimi mesti so tako začeli urejati v začetku julija. Investitorja sta Direkcija RS za infrastrukturo in Občina Bohinj, strošek investicije pa znaša skoraj 127.000 evrov. Kot je povedal bohinjski župan Jože Sodja, je bilo pred začetkom izgradnje parkirišča kar nekaj zapletov, sedaj pa se bo parkirišče v kratkem odprlo.

Novo parkirišče na Nomenju in načrtovana garažna hiša v Bohinjski Bistrici naj bi nadomestila 450 parkirnih mest, ki so jih v Bohinju ukinili na začasnih parkiriščih Labore in Kristal na travnikih v bližini Bohinjskega jezera. Vendar v letošnji poletni sezoni parkirišče na Labori po odločitvi lastnika še vedno deluje, je povedal Sodja in dodal, da letos tega zaradi veljavnosti odloka še ne morejo preprečiti, prihodnje leto pa bodo lahko.

Kot ugotavlja direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, je parkirišč očitno dovolj, saj bolj oddaljena parkirišča v Bohinjski Bistrici, kot je denimo parkirišče pod Koblo, niso polna. Pritisk na jezero pa je še vedno velik. Zato se trudijo predvsem informirati obiskovalce in goste o možnostih kombiniranja bolj oddaljenih cenejših parkirišč in javnega prevoza.

Avtobusne prevoze, ki jih bo Bohinju zagotavljala občina in so bili v prejšnjih sezonah brezplačni, so letos začeli zaračunavati, in sicer stane avtobusna vozovnica za 24 ur dva evra. Zaradi tega se je pojavila bojazen, da bi lahko omenjena novost povzročila obraten učinek od želenega in odvrnila ljudi od uporabe javnega prevoza.

Kot je ob vrhuncu turistične sezone povedal Sodja, tudi letos sistem javnih prevozov poteka dobro. “Vendar na žalost opažamo, da bolj oddaljena parkirišča niso tako polna, kot bi pričakovali, da bi s tem zmanjšali naval na jezersko skledo,” je pojasnil.

Meni sicer, da se bo zaračunavanje prevozov, ki so ga letos pilotno uvedli, v prihodnje bolj prijelo. Letos je bilo že do začetka avgusta prodanih okoli 15.000 kartic, ki se kupijo vnaprej in aktivirajo ob uporabi.

Pri samih vozovnicah, ki jih ni mogoče kupiti pri voznikih avtobusih, je nekaj težav in zmede med potniki, saj je omenjena digitalna karta uporabna le za avtobusne prevoze, ki jih organizira občina, ne pa za redne linije. “Vse informacije zbiramo, jeseni jih bomo analizirali in videli, kako naprej,” je o evalvaciji omenjenega sistema napovedal Langus.

Otežen dostop do jezera nekatere odvrača, a “to je edina pot”

Predsednik Turističnega društva Bohinj Boštjan Mencinger je ocenil, da je bilo letos v juliju morda nekaj manj dnevnih obiskovalcev kot v preteklosti. Verjetno jih odvračata gneča in otežen dostop do jezera, ki je povezan tudi z ukinjanjem parkirnih mest v bližini jezera.

“Uporaba bolj oddaljenih parkirišč zahteva prilagoditev navad, mogoče tudi nekaj manj udobja in za marsikoga to verjetno ni sprejemljivo. Je pa to edina pot, da se življenje vrne v normalne tirnice, ker, kar smo prejšnja leta doživljali, je težko prenašati in pušča posledice na kakovosti bivanja,” je povedal Mencinger.

“Velik izziv je, kako predvsem dnevne goste osvestiti, da je mogoče parkirati še drugje kot v sami bližini jezera,” je izpostavil Langus in dodal, da se tega ne da spremeniti čez noč, saj gre za spreminjanje navad.

“Ob lepem vremenu, ko je Bohinj dobro zaseden in je pritisk zelo močan, imamo 5.000 domačinov, 9.000 stacionarnih gostov in potem še dnevni turizem. Tu so glavni izzivi. Odgovore imamo dovolj dobro pripravljene, bo pa morda treba sprejeti še kakšen manj popularen ukrep,” je povedal direktor Turizma Bohinj.

Novo parkirišče v Nomenju zaradi še večje oddaljenosti od jezera od parkirišč v Bohinjski Bistrici sicer za obiskovalce jezera ne bo posebej zanimiv, bo pa dobra izhodiščna točka za vstop na kolesarsko stezo Bled–Bohinj, ki je v izgradnji. Ta bo izjemna pridobitev tako za blejski kot bohinjski turizem, je prepričan Mencinger, bo pa treba zagotoviti še ustrezno spremljajočo infrastrukturo.

Kako velik bo interes za vožnjo po novi kolesarski stezi, se kaže že sedaj. Bohinjski del steze je namreč že zgrajen, in čeprav še ni uradno odprt in je vožnja po njem z označbami prepovedana, opažajo veliko kolesarjev, ki se na lastno odgovornost vseeno vozijo. Da bodo kolesarsko stezo lahko tudi uradno odprli, morajo postaviti še mreže za padajoče kamenje.

Sodja si želi, da bo vsaj bohinjski del kolesarske povezave čim prej odprt. Gradnja blejskega dela skozi sotesko pa naj bi bila končana prihodnje leto. Zamude so se pojavile zaradi geomehanskih razmer, ki so terjale spremembo projekta. “Sedaj čakamo, da se začne graditi in delati po novem projektu,” je pojasnil Sodja.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje