Medkrajevni avtobusni promet je z začetkom meseca doživel mnoge spremembe. Poleg novih voznih redov se je spremenil tudi način nakupa vozovnice. V času obratovanja blagajn na avtobusnih postajah vozovnice namreč ni več mogoče kupiti na avtobusu. To s seboj prinaša nove stroške. Če karte ne kupijo v predprodaji, morajo potniki doplačati 0,60 evra postajnih storitev, prav tako je cena vozovnice odvisna od števila prevoženih kilometrov. Tako se cene za linije z isto vstopno in izstopno postajo, a drugačno potjo, lahko razlikujejo. "Težko verjamem, da je to pravi način za spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa," je zapisala bralka, ki se je obrnila na uredništvo N1.
Z začetkom meseca so v veljavo stopili novi vozni redi avtobusnih linij, ki jih je prvič pripravila Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) pod okriljem ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE). Po navedbah družbe je novi vozni red bolj prilagojen potnikom.
A kot smo poročali na N1, mnogo potnikov nad spremembami ni navdušenih. Poudarjajo namreč, da so ukinili nekatere linije, ki so vozile tudi več let, in da se je število dnevnih linij v času počitniških voznih redov, ko so linije že tako okrnjene, še dodatno zmanjšalo.
To pa ni edina novost za uporabnike storitev javnega potniškega prometa. Po novem v času obratovanja prodajnih mest na avtobusnih postajah kart za medkrajevne linije ni več mogoče kupiti na avtobusu.
Na uredništvo N1 se je obrnila bralka, ki je za vozovnico med Ljubljano in Mostami pri Komendi – linijo, ki jo dnevno uporablja že 30 let – odštela skoraj poldrugi evro več kot doslej. Ob prihodu na ljubljansko avtobusno postajo jo je voznik avtobusa namreč napotil na prodajno okno, tam pa je poleg karte, ki je namesto 2,50 stala 3,30 evra, plačala še 60 centov prodajne storitve. Skupaj je tako odštela 3,90 evra.
“Po novem vozovnice v Ljubljani v času, ko na avtobusni postaji deluje blagajna, ni mogoče kupiti na avtobusu. Potniki smo prisiljeni kupiti vozovnico na blagajni, za kar pa nam Avtobusna postaja (AP) Ljubljana v imenu in na račun MOPE zaračuna 0,60 evra,” je zapisala bralka. Po njenih besedah to ni pravi način za spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa.
Rešitev? Nakup vozovnic v predprodaji
Na omenjeni relaciji prevoze izvaja koncesionar Arriva. Kot so pojasnili za N1, je v novem koncesijskem obdobju cena vozovnice odvisna od prevoženih kilometrov. Ljubljano in Moste pri Komendi (v obe smeri) povezujeta dve liniji. Prva gre čez ljubljansko Dunajsko cesto, Trzin in Mengeš, druga pa po Celovški cesti in mimo Vodic. Ker je druga pot sedem kilometrov daljša, je tudi dražja. Namesto 2,50 evra potniki zanjo odštejejo 3,30 evra.
A potniki kljub temu lahko še naprej plačujejo cenejšo opcijo. Pri nakupu vozovnice v predprodaji se namreč zaračuna najkrajša razdalja. Karte v predprodaji so omejene zgolj datumsko, ne pa tudi na uro odhoda, zato lahko potniki karto koristijo za linijo ob katerikoli uri v določenem dnevu. Prav zaradi tega na Arrivi potnikom priporočajo nakup v predprodaji – na prodajnih mestih ali po spletu.
Z AP Ljubljana za N1 pojasnjujejo, da postajna storitev ni novost. Na postaji jo namreč zaračunavajo že vse od leta 1961.
Z novim koncesijskim obdobjem je ponovno začela veljati uredba o nakupu vozovnice v predprodaji, ko in če je to mogoče. Na AP Ljubljana poudarjajo, da so oni le eno od prodajnih mest – v prestolnici sta to še Železniška postaja Ljubljana in prodajno mesto Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). “Sodelujemo z DUJPP, se pogovarjamo o ustreznih rešitvah v prihodnje ter upamo na njihov sprejem v zadovoljstvo potnikov in vseh udeležencev v Integriranem javnem potniškem prometu (IJPP),” so zapisali.
Nakup po spletu še naprej precej okoren
Kupovanje avtobusnih vozovnic v predprodaji je preteklosti povzročalo kar precej težav. Kot smo pred slabim mesecem poročali na N1, je eden od potnikov kupil karto prek spletne strani AP Ljubljana, zatem pa bi jo moral še natisniti. Ker tega ni storil, ga voznik ni želel spustiti na avtobus. AP Ljubljana in koncesionarji namreč nimajo urejenega sistema skeniranja spletne vozovnice prek QR-kode.
Prodajo kart v predprodaji prek spleta imajo na AP Ljubljana zato trenutno zamrznjeno, saj iščejo rešitve z DUJPP. Po spletu je trenutno tako karto mogoče kupiti zgolj na spletnih straneh koncesionarjev. A tudi tu še čakajo na nov sistem. Nakup je namreč vezan na kartico IJPP (s serijsko številko). Tisti, ki te kartice nimajo (denimo turisti in ostali potniki, ki medkrajevni potniški promet koristijo redkeje), še naprej ne morejo do karte prek spleta.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje