Številni vozniki, ki parkirajo na parkiriščih v okolici ljubljanske glavne železniške in avtobusne postaje, zadnje tedne mrzlično iščejo parkirna mesta. Zaradi gradnje Emonike in Potniškega centra Ljubljana namreč upravljalci parkirišč že odpovedujejo pogodbe za abonente, kmalu pa se bodo popolnoma zaprla vsaj štiri velika parkirišča.
Preden bo prestolnica dobila nov in moderen Potniški center Ljubljana, v sklopu katerega bo zrasla tudi Emonika, torej poslovna stavba, hotel, trgovsko in zabavno središče, bo okolica ljubljanske glavne železniške in avtobusne postaje postala velikansko gradbišče.
Dela na nadvozu nad Dunajsko cesto so v polnem teku, delovni stroji pa so zabrneli tudi na marsikaterih velikih peščenih parkiriščih, kar je številne voznike prisililo, da si parkirno mesto najdejo drugod.
Mendota Invest, investitor v komercialni del Emonike, je namreč upravljalce parkirišč na tem območju že obvestil, da bo določena parkirišča treba zapreti, saj je to “nujno za začetek gradnje”, so potrdili za N1. Eno takih obvestil je prejel tudi Avgust Senica, direktor podjetja Parkauto, ki upravlja parkirišči na Vilharjevi cesti in Trgu OF.
Nad novico ni bil presenečen, je dejal, saj se je že dolgo vedelo, da so parkirišča zgolj začasna in na voljo, dokler se ne bodo začela prva gradbena dela. Tudi zato se mu vlaganje v infrastrukturo ni splačalo.
“Investitor je najprej želel, da parkiranje ukinemo za vse voznike, a se nam je uspelo dogovoriti, da v tej fazi — dokler ne bomo vedeli, kdaj bodo začeli graditi — odpovemo zgolj pogodbe za abonente,” je pojasnil. Ti zdaj na omenjenih parkiriščih ne morejo več parkirati.
“Okoliščine razumejo, je pa res, da so izrazili obžalovanje. Parkirišče, ki so ga do zdaj uporabljali, je v centru, pa še cena je bila ugodna. Sicer pa je to resno opozorilo tudi drugim, naj si začnejo iskati nova parkirna mesta,” je pojasnil. Po njegovih besedah si namreč v Mendoti Invest želijo gradbena dela začeti takoj, ko bodo pridobili vsa dovoljenja,
Parkirišča zapirajo tudi Slovenske železnice. Že zdaj je zaradi prestavitve kanalizacije in drugih pripravljalnih del zaprt del parkirišča ob Vilharjevi cesti, kar pomeni približno 70 parkirnih mest manj. Zaradi gradbenih del je zaprto tudi območje parkirišča ob Tivolski cesti, kjer lahko parkira okoli 30 vozil.
Za N1 so pojasnili, da bodo ukinili celotno parkirišče na Vilharjevi cesti, kjer je na voljo 250 parkirnih mest. Tam bo namreč stala nova avtobusna postaja. Prav tako ukinjajo del parkirišča s kapaciteto 600 parkirnih mest na Masarykovi cesti, ki se bo razširila v Masarykov bulvar. “Do danes še nismo odslovili nobenega abonenta, omejujemo pa sklepanje novih abonentskih razmerij.”
Kljub temu da večina parkirnih mest še ostaja na voljo, se parkirna stiska med vozniki že pozna. Bralka, ki je doslej brez težav našla prosto mesto na parkirišču ob Tivolski cesti, zdaj pred zapornico vsak dan tudi po 10 minut čaka, da se bo sprostilo kakšno mesto.
Tudi v podjetjih, ki imajo sedež okoli glavne avtobusne in železniške postaje, so se reševanja težav že lotili. V Zavarovalnici Triglav zdaj iščejo drugo možnost, v Telekomu pa so rešitev našli v okviru lastnih parkirnih mest. Tudi tisti, ki jim služba parkirnega mesta ne zagotavlja, se bodo morali podvizati. Kmalu bo namreč več sto voznikov mrzlično iskalo prosta mesta v centru Ljubljane. “Primerljivo lokacijo smo poskusili najti že pred časom, ampak parkirišča za 500 vozil v Ljubljani enostavno ni več,” je dejal Senica.
Razmere se bodo znova umirile, ko bosta potniški center in Emonika zgrajena. Samo v tej naj bi bilo na voljo 1.700 parkirnih mest. Na vprašanje, ali bo cena enaka ali pa vsaj primerljiva zdajšnji, pa je investitor odgovoril, da so še vedno v postopku pridobivanja gradbenih dovoljenj. “Po začetku gradnje bomo delili več informacij o samem projektu.”