V Sloveniji je z glavnih in regionalnih cest letos izginilo prometnih 254 znakov v vrednosti 65.000 evrov. Število je še večje, če upoštevamo vse znake, ki izginejo z občinskih cest. Le majhen odstotek nepridipravov ujame policija, globa za tiste, ki jih, pa ni majhna – za ta znesek lahko za "abrahama" podarite veliko boljše darilo kot ukraden prometni znak s številko 50.
Mnogim Slovencem se zdi dobra potegavščina za “okrogle” rojstne dneve in jubileje podariti prometni znak za omejitev hitrosti 40, 50 ali 60. A kraja prometnih znakov lahko ima tako zanje kot za ostale udeležence v prometu hujše posledice, kot se sprva zavedajo. Podatkov o tem, koliko znakov izgine z vseh cest v Sloveniji, policija nima, saj so v pristojnosti Darsa, Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) in posameznih občin.
Z glavnih in regionalnih cest letos izginilo več kot 250 znakov
Na avtocestah prometni znaki ne izginjajo. Kot so za N1 pojasnili na Darsu, so kraje veliko pogostejše v lokalnem okolju, saj tam nepridipravi do njih veliko lažje dostopajo, prav tako je “izbor” bistveno boljši. Največkrat so ukradeni znaki prav prej omenjeni znaki za omejitev hitrosti.
Kot so povedali na Darsu, občasno celo prejmejo kakšno prošnjo za izposojo teh znakov.
Na DRSI so za N1 potrdili, da na glavnih in regionalnih cestah, ki jih upravljajo, res v veliko večji meri prihaja do kraje prometnih znakov. Letos so na omenjenih cestah zabeležili 254 odtujenih ali manjkajočih znakov.
Poleg tega je treba upoštevati še občinske ceste, a so podatki o manjkajočih prometnih znakih na občinskih cestah v domeni posamezne občine.
Kje jih zmanjka največ?
Z Direkcije RS za infrastrukturo smo pridobili podatke, na katerem koncesijskem območju je od 1. januarja letošnjega leta pa do konca junija izginilo največ prometnih znakov.
Daleč največ manjkajočih prometnih znakov beležijo v osrednji Sloveniji, sledijo Gorenjska, Štajerska in jugovzhodna Slovenija, najmanj pa v Pomurju in Prekmurju ter ob skrajni prleški meji s Hrvaško. Pri tem je treba upoštevati, da na nekaterih območjih zaradi bolj razširjene prometne infrastrukture in zatorej več cest tudi veliko več prometnih znakov.
Navedene številke predstavljajo število znakov, ki so na tem območju izginili, torej so bili ukradeni ali jih pogrešajo iz katerih koli drugih razlogov. Odstotek tatov, ki jih policija najde, je namreč zelo majhen, so poudarili na DRSI, in le za malo izginulih znakov lahko z gotovostjo trdijo, da jih je nekdo ukradel.
Brez znakov tudi do en mesec
Znake, ki imajo največji vpliv na prometno varnost, denimo stop znak in znak za odvzem prednosti, imajo koncesionarji glavnih in regionalnih cest sicer na zalogi in jih lahko v primeru kraje hitro ponovno namestijo. Ostalo prometno signalizacijo za manj uporabljene znake je treba naročiti pri proizvajalcu znakov, kar lahko traja tudi do 30 dni, v tem času pa so vozniki izpostavljeni večjemu tveganju na cesti.
Na generalni policijski upravi poudarjajo, da lahko vsak manjkajoči prometnih znak predstavlja nevarnost za udeležence prometa in poveča tveganje za nastanek prometnih nesreč.
Za udeležence cestnega prometa veljajo znaki, ki so postavljeni. Če prometnega znaka ni, se morajo vozniki ravnati po splošnih pravilih. Če je ukraden prometni znak “prednostna cesta”, velja desno pravilo, pravilo srečanja in podobno, so za N1 pojasnili na generalni policijski upravi.
Kraja prometnih znakov pa za DRSI pomeni tudi precejšnjo finančno škodo: okvirna vrednost vseh letošnjih odtujitev, torej 254 znakov, znaša 65.000 evrov.
Zgolj za odstranitev globa 500 evrov, za krajo tudi do tri leta zapora
Za odstranitev, poškodovanje, prestavljanje, zakrivanje ali kakršno koli spremembo prometne signalizacije je predvidena globa 500 evrov. Če policija ugotovi, da ste znak ne le odstranili, temveč tudi ukradli, pa gre za tatvino, za katero je zagrožena kazen do treh let zapora, so opozorili na policiji.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.