V pol leta od ministrstva pričakujejo spremembe glede prevozov pacientov

Slovenija 27. Feb 202418:37 0 komentarjev
Rešilec
Fotografija je simbolična (Foto: Srdjan Živulovič /BOBO)

Na nujni seji odbora državnega zbora za zdravstvo, ki jo je sklicala NSi, je odbor ministrstvo pozval k spremembi pravilnika o prevozih pacientov. Opozorili so, da je sistem nepregleden, in da je čakanje na prevoz pogosto dolgotrajno, vozila pa so tudi prenatrpana.

Člani odbora DZ za zdravstvo so na nujni seji, sklicani na zahtevo NSi, ministrstvo za zdravje pozvali, naj v pol leta sprejme spremembe pravilnika o prevozih pacientov, ki bodo bolj natančno določale postopke in pogoje za pridobitev dovoljenja in izvajanje nenujnih reševalnih in sanitetnih prevozov ter nadzor in sankcije v primeru kršitev.

Gre za sklep, ki ga je predlagala koalicija. Skupaj so poslanci z 11 glasovi za in nobenim proti sprejeli štiri koalicijske sklepe. Odbor ministrstvu tako predlaga tudi, da na svoji spletni strani objavi register izvajalcev zdravstvene dejavnosti, ki izpolnjujejo pogoje za izvajanje dejavnosti nenujnih in sanitetnih prevozov.

Pri tem naj bo jasno razmejeno, kateri izvajalci prevoze opravljajo znotraj javne zdravstvene mreže in pri katerih se lahko naročajo prevozi pacientov, ki jih krije zdravstveno zavarovanje, vključno z območjem, znotraj katerega prevoze opravljajo. S tem pa naj ministrstvo seznani vse izvajalce zdravstvene dejavnosti v javni zdravstveni mreži.

S tretjim sklepom je odbor ministrstvu, Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) in zdravstvenemu inšpektoratu predlagal, da vzpostavijo učinkovitejši nadzor nad izdanimi dovoljenji in dodeljenimi koncesijami za izvajanje in obračunavanjem nenujnih in sanitetnih prevozov ter ustrezno in pravočasno sankcionirajo vsako kršitev, tudi z odvzemom dovoljenja za izvajanje te dejavnosti ali odvzemom koncesije.

Ministrstvu odbor predlaga še, da v treh mesecih od spremembe pravilnika o prevozih pacientov skladno s spremenjenim pravilnikom preveri, ali vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti, ki izvajajo nenujne in sanitetne reševalne prevoze, še izpolnjujejo pogoje za izvajanje te dejavnosti. Izvajalce, ki ne izpolnjujejo pogojev, pa naj ministrstvo skladno s pravilnikom ustrezno sankcionira, vključno z odvzemom dovoljenja in ali koncesije ter s tem seznani odbor za zdravstvo.

Kot je povedala poslanka Svobode Tamara Kozlovič, sicer tudi predsednica odbora za zdravstvo, so sklepe v koaliciji pripravili na podlagi sklepov, ki so jih predlagali poslanci NSi, in so jih še dodatno “zaostrili”. Predlaganih sklepov NSi pa poslanci s šestimi glasovi za in osmimi proti niso sprejeli.

Sklic nujne seje so zahtevali v NSi. Kot je dejala poslanka te stranke Iva Dimic, so nenujni reševalni prevozi po zakonodaji prevozi zavarovanih oseb, ki so nepokretni ali potrebujejo prevoz na in z dialize, ali pa v primerih, ko bi bil prevoz z javnim prevoznim sredstvom ali avtomobilom škodljiv za njihovo zdravje. Pri nenujnih prevozih stanje pacientov zahteva spremstvo zdravstvenega delavca, pri sanitetnih pa ne, je dodala.

Na območju Maribora, Ptuja, Ormoža in Celja po besedah Dimic poslujejo izvajalci, ki niso koncesionarji pri izvajanju nenujnih prevozov in nimajo pogodbe z ZZZS za izvajanje teh prevozov, imajo pa dovoljenje ministrstva za zdravje. Toda praviloma ne izpolnjujejo pogojev za pridobitev dovoljenja za nenujne prevoze, kvečjemu za sanitetne, na podlagi naročil pa opravljajo tako nenujne kot sanitetne prevoze, je dejala. Učinkovitega nadzora ni, saj imajo takšni izvajalci sklenjen dogovor s koncesionarjem, ki prevoze nato obračuna ZZZS, kot da bi jih opravil sam.

Kordež: Ministrstvo že pripravlja rešitve

Državni sekretar na ministrstvu za zdravje Denis Kordež je pojasnil, da službe ministrstva že pripravljajo predloge konkretnih rešitev in sprememb, ki bodo temelj za strokovno razpravo med različnimi deležniki z namenom poiskati rešitve.

Ministrstvo in ZZZS sta po njegovih besedah za leto 2024 dala jasna navodila zdravstvenim zavodom, da lahko nenujne prevoze naročajo le pri izvajalcih, ki imajo pogodbo z ZZZS. Hkrati so se z zdravstvenim inšpektoratom dogovorili o posebnih oblikah nadzora, saj da je tovrstno dejavnost težko preverjati z običajnimi nadzori.

Direktorica zdravstvene analitike in ekonomike na ZZZS Sladjana Jelisavčić je pojasnila, da si tudi na zavodu želijo sistemskih rešitev. V lanskem letu so izvedli tri nadzore glede pravilnosti predpisovanja nenujnih prevozov in ugotovili nekatere nepravilnosti. Nekatere nepravilnosti v različnih obsegih so ugotovili tudi v okviru osmih nadzorov nad obračunavanjem kilometrov.

Na ZZZS si po njenih besedah želijo uvedbe elektronskega naloga za nenujne prevoze in za vzpostavitev neodvisne dispečerske službe, ki bi razporejala prevoze med različnimi izvajalci ter tako “pretrgala vez” med naročnikom in izvajalcem, hkrati pa bi optimizirala izvajanje nenujnih prevozov.

Opozorila glede natrpanosti vozil in dolgotrajnega čakanja na prevoz

Za spremembe pri izvajanju nenujnih prevozov sta se zavzela tudi predstavnik Zveze organizacij pacientov Slovenije Tomaž Schara in predsednica Združenja Europa Donna Slovenija Tanja Španić. Slednja je opozorila tudi na pritožbe pacientov o pogosti prenatrpanosti vozil in na primere dolgotrajnega čakanja na nenujni prevoz.

Ta problem je med drugim izpostavil tudi poslanec SDS Andrej Kosi. Po njegovih besedah se dogaja tudi, da pacienti na prevoz iz bolnišnice čakajo od tri do šest ur. Sam ne vidi težav v oddajanju prevozov podizvajalcem, če imajo ti ustrezne ekipe, vozila in dovoljenje ministrstva.

Poslanka SD Bojana Muršič je dejala, da so primeri praks, ki so bili predstavljeni na seji odbora, skrb vzbujajoči. Podprla je tudi predloge predstavnice ZZZS. Kozlovič pa je izrazila upanje, da bodo danes predstavljene rešitve čim prej “na mizi”.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!