Po zimskem mirovanju svoja vrata znova odpira slovenski naravni biser Soteska Vintgar. Nova sezona prinaša tudi novosti, med drugim prenovljeno vstopno središče, tematske poti, vodniško službo, avdio vodenje, električne avtobuse in čelade. Kako pa se bodo spopadli z gnečo, ki izzove številne nezadovoljne poglede?
Direktor podjetja Soteska Vintgar Bojan Traven je povedal, da je letos v Vintgarju veliko novosti. Vintgar ni več doživetje le za 45 minut, ampak za dve ali tri ure, je izpostavil. Obisk so namreč letos nadgradili z interpretacijo povratnih poti. Po ogledu soteske obiskovalce ob slapu Šum čakata dve tematski poti, ki peljeta nazaj na izhodišče. Obiskovalci lahko izbirajo med Potjo kralja Triglava in Potjo reke dreves.
Obe tematski poti so obogatili s strokovno interpretacijo v obliki vodenih ogledov z vodnikom ali avdio vodnikom za skupine in posameznike. Avdio vodenje, ki je na voljo v slovenščini in angleščini, pripada vsakemu obiskovalcu v okviru vstopnine. Tistim, ki si želijo poglobljenega vodenja, pa bo vsak dan na voljo tudi termin z vodniki, ki so del Vodniške službe Vintgar in bodo letos prvič prisotni v soteski.
“Tako bomo v Turističnem društvu Gorje ponudili strokovno, odgovorno, poglobljeno in pristno izkušnjo te naravne vrednote državnega pomena,” so izpostavili v društvu, kjer si prizadevajo, da bi ostali upravljalec soteske.
Letošnja novost je tudi prenovljeno vstopno središče, ki bo odslej služilo še kot prostor za trajnostno izobraževanje. “S prenovo vstopne točke bomo zagotovili, da pred vhodom ne bo več takšne gneče, kot smo jo bili vajeni v preteklih letih,” je pojasnil Traven.
Z digitalizacijo nad gnečo
K zmanjšanju gneče pred vstopom in v sami soteski bo prispeval tudi nov korak v digitalizaciji. Kot je povedal vodja strokovne službe Matija Topolovec, so se digitalizacije lotili, ker so bili ljudje pred sotesko zaradi gneče in čakanja nezadovoljni.
Zato so že lani začeli razvijati nov program, prek katerega so stalno spremljali število ljudi v soteski in omogočili pretok, tako da so vsako minuto, ko so obiskovalci izstopali iz soteske, vanjo spuščali nove obiskovalce. “Gostom to zagotavlja dobro izkušnjo soteske, brez gneče,” je povedal in dodal, da letos sistem nadgrajujejo še za skupine.
Ljudje, ki si vstopnic in termina ogleda niso zagotovili vnaprej po spletu, so jo lahko kupili na licu mesta in potem v vrsti počakali, da se je sprostilo kakšno prosto mesto za obisk soteske, v kateri je glede na nosilno zmogljivost lahko naenkrat le omejeno število ljudi. Tako so včasih pred vhodom čakali tudi uro ali več. Letos pa so sistem nadgradili tako, da bo tudi na tej vstopnici zapisan čas vstopa in obiskovalcem ne bo treba stati v vrsti.
Obvezna čelada
Novost je tudi čelada, ki jo bodo morali obiskovalci nositi vso pot skozi sotesko. Tako bo obisk Vintgarja, v katerem sicer redno skrbijo za zaščitne mreže, še varnejši. Čelado obiskovalci prejmejo ob vstopu in jo vrnejo na izstopni točki pri slapu Šum.
Turistično društvo Gorje je letos veliko vložilo tudi v zagotavljanje trajnostne mobilnosti. Ker je pri sami soteski na voljo le 50 parkirnih mest, so se dogovorili za uporabo parkirišč na Blejski Dobravi in pri Lipu Bled. Z obeh bodo z električnimi avtobusi zagotavljali brezplačne prevoze do vstopne točke v sotesko. “Tako bo prometa bistveno manj in se bo kakovost življenja lokalnega prebivalstva absolutno povečala,” je poudaril Traven.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje