V Sarajevu je od začetka letošnjega leta mestni javni prevoz na voljo tudi ponoči – in sicer vsak dan med polnočjo in peto uro zjutraj. V Ljubljani mestnih avtobusov v tem časovnem okviru praktično ni. Prebivalci in obiskovalci Ljubljane so pomanjkanje avtobusov ponoči še posebej zaznali v veselem decembru, ko so mnoge linije nehale voziti še pred koncem dogajanja v središču prestolnice. Ali na LPP razmišljajo o podaljšanju večernih linij?
Vlada Kantona Sarajevo je z novim letom v prestolnici BiH uvedla nočni mestni promet. Z novim letom tako na treh linijah po glavnem mestu vozijo tramvaji, trolejbusi in avtobusi – tramvaji vsake pol ure, trolejbusi pa na 45 minut. Potovanje z nočnim mestnim prevozom je za uporabnike brezplačno, poroča N1 Sarajevo.
V Ljubljani pa mestni avtobusi v nočnem času ne vozijo. Zakaj? Z Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) za N1 sporočajo, da med polnočjo, ko z Bavarskega dvora odpeljejo zadnji avtobusi, in 3.50, ko ima odhod prvi avtobus, “nočne linije ne obratujejo zaradi izjemno majhnega povpraševanja”.
Prve linije z Bavarskega dvora speljejo ob 4.30 zjutraj. “Jutranji odhodi so prilagojeni tako, da tisti, ki začnejo delati že ob 5. ali 6. uri, lahko pravočasno pridejo na svoja delovna mesta,” so zapisali na LPP. Med tretjo in pol peto uro zjutraj so bili avtobusi “praktično prazni”, kar je tudi glavni razlog za spremembo voznih redov.
Kot poudarjajo, nočnih linij v preteklosti niso ukinjali, temveč so zgolj spremenili vozne rede. Pred epidemijo covida-19, ki je ustavila javno življenje – tudi delovanje ljubljanskih mestnih avtobusov – so zadnji avtobusi z Bavarskega dvora odpeljali 20 minut čez polnoč, prvi jutranji odhodi pa so se začeli ob 3. uri.
Na Mestni občini Ljubljana (Mol) za N1 odgovarjajo, da podaljševanje obratovanja avtobusnih linij ni ključni element pri spodbujanju uporabe javnega prometa. “Ocenjujemo, da je trenutni vozni red dobro zasnovan in prilagojen potrebam potnikov tako podnevi kot ponoči. Naša prednostna naloga je zagotoviti zanesljiv in učinkovit prevoz za vse uporabnike javnega prevoza,” so zapisali na Molu.
Brezplačne decembrske vožnje uspeh
Mol je skupaj z LPP konec lanskega leta – natančneje od 21. decembra 2023 do 7. januarja 2024 – uvedel brezplačne vožnje z ljubljanskimi mestnimi avtobusi po 17. uri. Kot poudarjajo na Molu, so z odzivom zadovoljni. Med 22. decembrom in 2. januarjem so po njihovih podatkih namreč prevozili okoli 16 odstotkov več potnikov kot v istem obdobju leta 2022.
“Iz tega izhaja, da je ukrep uvedbe brezplačnega prevoza prispeval k dodatnemu povišanju števila prepeljanih potnikov za okoli pet odstotkov oziroma v povprečju 8.500 potovanj dnevno,” so zapisali.
Zaradi velikega navala so se mnogi pritoževali, da so bili avtobusi prepolni. Poleg tega pa so mnoge linije zadnje vožnje odpeljale še pred koncem dogajanja v mestu. Koncerti na Kongresnem trgu so večinoma trajali do 23. ure, medtem ko je mnogo linij prenehalo voziti že okoli 22. ure.
Bi bilo torej smiselno določene linije vsaj v obdobjih, ko je naval na avtobuse večji, okrepiti? Z Mola odgovarjajo, da so v prazničnem času na linije razporedili vse razpoložljive avtobuse. “Zato v tem trenutku o spremembah ne razmišljamo, saj se število voženj sklada s potrebami potnikov,” so še zapisali.
LPP je po besedah direktorja Petra Horvata lani prepeljal 24 odstotkov več potnikov kot leto prej, presegli so tudi rezultate iz leta 2019. Med 21. decembrom in 7. januarjem so bile vožnje z avtobusi LPP od 17. ure do polnoči brezplačne, na ta račun so po Horvatovih besedah dodatno prepeljali 175.000 ljudi.
O morebitnih novih trasah je Horvat dejal, da bo spremembe prinesel nov potniški center, a da danes še ni čas, da bi o njih govorili. “Želim si, da te spremembe sledijo našim potnikom in njihovim potrebam,” je dejal. (STA)
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje