Poletne počitnice se končujejo in šole bodo v četrtek za okoli 270.000 učencev in dijakov znova odprle svoja vrata. Število učencev in dijakov v zadnjih letih narašča zaradi večjih generacij otrok. V razredih je povprečno 19 učencev, v celotni populaciji šoloobveznih otrok pa je sedem odstotkov učencev s posebnimi potrebami, kažejo podatki Sursa.
V šolskem letu 2021/22 je bilo v redni in prilagojeni osnovnošolski program vključenih 195.414 učencev ali 1,2 odstotka več kot v letu prej. Število osnovnošolcev narašča od šolskega leta 2010/11, ko je bilo najmanj učencev v samostojni Sloveniji (161.046), kažejo podatki Statističnega urada RS (Surs).
V prejšnjem šolskem letu je bilo prvošolcev 21.123. Slovenski otroci začnejo obiskovati osnovno šolo pri šestih letih. V iztekajočem se šolskem letu je bilo med prvošolci 12 odstotkov sedemletnikov, medtem ko je bilo teh pred petimi leti osem odstotkov.
V razredih je bilo v povprečju 19 učencev. Oddelki samostojnih šol so bili večji od povprečja (21), v oddelkih podružničnih šol pa je bilo otrok precej manj (11). Povprečno najmanj otrok so imele osnovne šole v pomurski in koroški (v obeh po 16), v povprečju največ pa šole v osrednjeslovenski regiji (22).
V rednih in prilagojenih osnovnošolskih programih se je izobraževalo 14.336 otrok s posebnimi potrebami, kar je bil sedemodstotni delež celotne populacije šoloobveznih otrok. Večina teh otrok (82 odstotkov) je bila vključena v redni program, ki pa se je izvajal z dodatno strokovno pomočjo, in so predstavljali šest odstotkov vseh učencev.
V srednješolsko izobraževanje je bilo v tem šolskem letu vključenih 75.414 dijakov oz. za dva odstotka več kot v prejšnjem. Na Sursu predvidevajo, da se bo v prihodnjih letih število dijakov še povečevalo.
Med 21.550 dijaki prvih letnikov je bilo 20.766 takih, ki so se v srednjo šolo vpisali prvič. Preostali so ponavljali prvi letnik ali pa zamenjali program.
Med dijaki nižjega poklicnega izobraževanja je bilo 28 odstotkov žensk, srednjega poklicnega 30 odstotkov, v srednjem tehniškem in strokovnem pa 46 odstotkov. Ravno obrnjeno je bilo v programih srednjega splošnega izobraževanja, kjer je bilo vključenih več žensk (62 odstotkov) kot moških.
Največ dijakov zanimata tehnika in računalništvo (52 odstotkov vseh), največ dijakinj pa zdravstvo in osebne storitve (23 odstotkov).
V šolskem letu 2021/22 je bilo v osnovnošolskem izobraževanju zaposlenih 19.614 učiteljev in učiteljic, prvih je bilo 12 odstotkov, drugih 88 odstotkov. Število zaposlenih se je v primerjavi s prejšnjim šolskim letom nekoliko povečalo, k temu so pripomogle večje generacije učencev.
Srednješolce je poučevalo 6299 učiteljev in učiteljic, od tega je bilo 34 odstotkov učiteljev in 66 odstotkov učiteljic.
Minulo šolsko leto je bilo že tretje šolsko leto, ki ga je zaznamovala epidemija covida-19. Otroci iz 91 odstotkov gospodinjstev so v času zaprtja šol zaradi epidemije imeli na voljo vse potrebno za šolanje na daljavo: računalnik ali mobilno napravo ter ustrezno/primerno internetno povezavo. V dveh odstotkih gospodinjstev so imeli težave zaradi slabe internetne povezave ali te niso imeli, enak delež ni imel dovolj računalnikov za vse otroke, preostalih pet odstotkov gospodinjstev pa je navedlo druge razloge za težave pri šolanju na daljavo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!