Ljubljanski mestni svetniki so potrdili spremembe zazidalnega načrta, ki prižiga zeleno luč za ureditev hotela z gostinskimi lokali v prostorih zaščitene stavbe obstoječe železniške postaje.
V zaščiteni stavbi, kjer je ljubljanska železniška postaja, bodo lahko v prihodnosti uredili hotel in gostinske lokale. Takšno spremembo zazidalnega načrta na območju potniškega centra Ljubljana so potrdili ljubljanski mestni svetniki. “Razlog za odstopanje je selitev obstoječih dejavnosti železniške postaje v načrtovane objekte na območju in posledično programska prenova objekta železniške postaje,” so zapisali v pobudi, ki so jo v ponedeljek potrdili.
Stavba je bila zgrajena leta 1849, v njej pa so trenutno prostori za prodajo vozovnic, čakalnice, sanitarije in poslovni prostori slovenskih železnic. Nova železniška postaja je po zadnjem načrtu predvidena nad železniškimi tiri, v dveh etažah.
V delu objekta nad tiri bo urejen nadhod, v katerem bo urejen prehod med centrom Ljubljane in Bežigradom, ter postajna dvorana s čakalnicami, prodajo kart ter dostopi do peronov, načrtovani pa so tudi spremljajoči programi železniške postaje.
Avtobusna postaja bo ob Vilharjevi cesti
Obstoječa stavba je bila prva zgrajena železniška postaja v mestu, pri gradnji pa so se zgledovali po tipskem načrtu za avstrijsko južno železnico, na kar spominja stolp z uro, stavba pa je v državni lasti. Stavba je bila zgrajena leto pred prihodom prvega vlaka v Ljubljano.
Ureditev železniške in avtobusne postaje ima v Ljubljani že dolgo zgodovino in se je čez desetletja že večkrat spremenila. Mednarodni natečaj za ureditev območja je Mestna občina Ljubljana (Mol) izpeljala že leta 2002, po prvotnih načrtih pa bi moral projekt zgraditi Triganit, vendar je vmes prišlo do več preobratov. Celoten projekt se imenuje Emonika in je razdeljen na javni ter zasebni del, ob novi avtobusni in železniški postaji pa vključuje tudi nakupovalno središče, stanovanja in poslovne stavbe. Železniško postajo v Ljubljani bo gradila Direkcija RS za infrastrukturo, avtobusno pa bodo gradile Slovenske železnice.
Gradnja ljubljanske železniške postaje se je po poročanju Financ povzpel iz 110 na 350 milijonov evrov, izvedba pa naj bi bila razdeljena v tri dele. Prva faza predstavlja nadgradnje postavljalne mize za vodenje signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav v centralni postavljalnici, nato širitev železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto, nato pa bo sledila gradnje železniške postaje, je poročal Dnevnik. Dokončanje projekta naj bi bila leta 2027.
Po premiku širša Masarykova
S premikom avtobusne postaje ob Vilharjevo cesto se bo ob Masarykovi sprostilo veliko prostora. To naj bi izkoristili za širitev ceste. Kot je pred meseci poročal Dnevnik, naj bi skupaj zaradi premika avtobusne postaje pridobili 37 metrov, kar bi omogočalo ureditev štiripasovnice na Masarykovi cesti, ob tem pa bo prostor tudi za širok pločnik in kolesarsko stezo, medtem ko bo na sredini drevored in rezerviran prostor za tramvaj.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje