Po dolgih desetletjih so prebivalci Železnikov vendarle dočakali obvoznico, ki je pomembna tudi za poplavno varnost kraja. Promet je po novi cesti stekel danes, uradno odprtje pa bo sledilo po pridobitvi uporabnega dovoljenja. Župan Železnikov Marko Gasser je ob tem poudaril, da bi z izboljšanimi prometnimi razmerami lahko zaustavili trend izseljevanja in prebivalce zadržali v občini.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob odprtju za promet dejala, da je cesta od danes predana v začasno uporabo. Za to so se odločili, ker še nimajo uporabnega dovoljenja, je pa za prebivalce zelo pomembna. Župan Železnikov Marko Gasser je vesel, da so promet po novi cesti sprostili pred začetkom šole. Obvoznica namreč izboljšuje pretočnost prometa in veča prometno varnost.
Župan je spomnil na dosedanjo neznosno prometno situacijo v Železnikih. Po regionalni cesti, ki je bila doslej speljana skozi ozko trško jedro kraja, se namreč dnevno vozi okoli 3.500 vozil, med turistično sezono pa se ta številka podvoji. Izboljšane prometne razmere so po županovem mnenju lahko tudi med bistvenimi dejavniki, da bi zaustavili trend izseljevanja in prebivalce zadržali v Železnikih.
Današnji dan je označil za zgodovinskega za Železnike. “Krajani in občani smo ta dogodek čakali dobrih sedem desetletij,” je poudaril. Kot je navedel, je bila trasa obvozne ceste zakoličena že leta 1968. Leta 2007, ko je Železnike prizadela uničujoča vodna ujma, pa je vlada sprejela sklep o začetku priprave državnega prostorskega načrta za obvoznico.
Gradnjo obvoznice zamaknil tudi spor z lastnico nepremičnine na trasi
Precejšnji zamik pri začetku gradnje je predstavljal spor z lastnico ene izmed nepremičnin na trasi. Februarja lani je občini in Direkciji RS za infrastrukturo z njo vendarle uspelo skleniti dogovor, tako da je umaknila pritožbo na gradbeno dovoljenje in so dela lahko stekla.
Obvoznica je vezana tudi na več kot 34 milijonov evrov vreden projekt protipoplavne zaščite porečja Selške Sore. Če dogovora s pritožnico ne bi uspeli sprejeti, bi se morali lotiti preprojektiranja in črpanje evropskih sredstev bi bilo ogroženo.
Gorenjska gradbena družba je v sodelovanju s podjetjem Mapri proasfalt obvoznico začela graditi aprila lani. Investicija je bila vredna 4,1 milijona evrov, pri čemer je 3,6 milijona evrov prispevala država, pol milijona evrov pa občina. Poleg graditve nove ceste je vključevala tudi ureditev spremljajoče komunalne infrastrukture.
Promet je po novi cesti prvič za nekaj dni stekel že konec junija. Kot so tedaj izpostavili na direkciji za infrastrukturo, je občina državno cesto odprla brez pooblastil in v nasprotju z zakonskimi predpisi. Na občini pa so pojasnili, da obvoznica ni bila odprta, temveč je bil promet zgolj začasno delno preusmerjen na obvoznico zaradi del na stari regionalni cesti. Pri izkopu na regionalni cesti za meteorno kanalizacijo je namreč prišlo do porušitve brežine, zaradi zagotovitve varnosti prometa pa je bil s pomočjo koncesionarja promet začasno preusmerjen na gradbišče.
Za postavitev protihrupne ograje pričakujejo pomoč države
Zdaj je cesta na podlagi komisijskega pregleda uradno predana v začasno uporabo. Ko bo cesta dobila uporabno dovoljenje, pri čemer ne pričakujejo težav, pa se bodo lotili priprave še projekta za ureditev protihrupne ograje. Ob tem na občini pri financiranju pričakujejo pomoč države. “Železniki smo velika občina z veliko cestami, a majhnim proračunom, ker prebivalcev ni tako veliko, in vsak tak izdatek je za nas veliko breme,” je izpostavil župan.
Sočasno z obvoznico se je zaključila tudi gradnja protipoplavnih ukrepov skozi Železnike. Kot je pojasnil župan, je bil pred mesecem in pol izveden tehnični prevzem, tako da so objekti predani v uporabo. Nadaljujejo pa se dela na drugi fazi protipoplavne zaščite, ki vključuje izgradnjo suhega zadrževalnika Pod Sušo.
Gasser je pojasnil, da trenutno intenzivno poteka gradnja ceste na območju zadrževalnika, ki naj bi bila zaključena konec septembra. “Nato bo stekla aktivna gradnja zadrževalnika, na katerem se določena dela tudi že odvijajo,” je povedal župan, ki je vesel, da dela tudi dela na drugi fazi, ki bo pomembna za poplavno varnost celotne Selške doline in Škofje Loke, lepo napredujejo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!