Včasih po polžje proti morju, zdaj vse stoji tudi v obratni smeri: kaj je razlog

Slovenija 21. Avg 202405:20 13 komentarjev
Gneča
Fotografija je simbolična (Foto: BOBO)

Letos je na slovenskih (avto)cestah še več pločevine kot lani. Po podatkih Darsa se je namreč promet povečal za približno tri odstotke. Turistični tokovi so se bolj razporedili, zato zastoji nastajajo tudi na navadne delovne dni, skoraj vsak dan pa se dolge kolone vijejo tudi iz smeri Primorske proti Ljubljani in ne le obratno. Zakaj? In kaj nas čaka septembra?

Po podatkih Darsa je letos na celotnem avtocestnem omrežju v primerjavi z lanskim letom za tri odstotke več prometa.

Največji porast — šestodstoten — je opazen na dolenjskem avtocestnem kraku, medtem ko je bilo na primorski avtocesti za 1,5 odstotka vozil več. Zanimivo, “v letošnjem letu je nekoliko manj zastojev kot lani”, razlagajo na Darsu.

To poletje so se nekoliko spremenili tudi turistični prometni tokovi. Če smo lahko v preteklih letih prometni kolaps pričakovali predvsem ob koncih tedna, se je promet zdaj bolj razporedil čez ves teden. “Ponedeljki, ki so tudi sicer eden bolj obremenjenih dni med poletjem, so letos še nekoliko bolj prometno obremenjeni.”

Zakaj večkrat stojimo od morja proti Ljubljani in ne obratno kot včasih?

Če ste spremljali razmere v prometu (ali pa tudi sami stali v koloni), ste morda opazili, da se je trend nekoliko obrnil: včasih je šlo po polžje proti morju, zdaj vse stoji v obratni smeri. Kaj je razlog?

Na Darsu pojasnjujejo, da se po primorki še posebej med turistično sezono vozijo različne vrste vozil. Gre za voznike iz različnih držav, voznike avtodomov, tovornih vozil, vozil s prikolicami … “Pri tako pestrih voznikih in močni gostoti prometa se zgodi večje število izrednih dogodkov in prometnih nesreč. Prav zaradi teh dogodkov običajno nastane zastoj, ki pa ravno zaradi tako velike gostote prometa velikokrat traja dalj časa,” razlagajo.

Gneča na razcepu Kozarje
Gneča na razcepu Kozarje (Foto: Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Zakaj je takšnih zastojev več prav iz smeri Primorske, tiči v razcepu Kozarje. V obratni smeri se namreč gostota prometa zmanjša prav na dotičnem razcepu in naprej (proti Primorski ali pa po južni obvoznici) potuje v bolj obvladljivih številkah. Poleg tega je letos na celotnem ljubljanskem ringu manj zastojev kot lani, ker dela na severni obvoznici ne potekajo več, posledično pa je manj prometa tudi na južni obvoznici. Spomnimo: lani so bila namreč zaradi obsežnejših obnovitvenih del na severni obvoznici tovorna vozila preusmerjena na južno obvoznico.

Kakšno bo stanje na cestah septembra?

Poletje gre počasi h koncu, a gneča se z naših cest še ne bo poslovila.

Z začetkom šole se jutranja in popoldanska konica ob delovnikih zgostita, dnevnim migrantom se namreč na cestah pridružijo še turisti, zato je to obdobje prometno precej obremenjeno.

“Največje zgostitve bodo na vseh vpadnicah v večja mesta, v prvi polovici septembra pa predvsem v popoldanskem času še vedno pričakujemo povečan tranzitni promet, saj bodo počitnice v nekaterih nemških in avstrijskih zveznih deželah trajale do sredine septembra,” napovedujejo na Darsu. Več prometa in daljši potovalni časi bodo od Kopra proti Ljubljani in predvsem od Ljubljane proti Kranju in Karavankam.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje