Več kot pol milijona Slovencev nima zobozdravnika, po prenovi sistema še slabše

Slovenija 29. Mar 202314:00 4 komentarji
zobozdravnik, ordinacija
Foto: PROFIMEDIA

V Sloveniji 560.000 ljudi nima opredeljenega osebnega zobozdravnika, odbor za zobozdravstvo pri Zdravniški zbornici Slovenije pa opozarja, da ukinitev doplačil za endodontske storitve še zmanjšuje dostopnost do zobozdravstvenih storitev.

Predsednik odbora za zobozdravstvo pri Zdravniški zbornici Slovenije Krunoslav Pavlović je na današnji novinarski konferenci povedal, da zobozdravnike skrbi za ustno zdravje prebivalstva, saj 560.000 ljudi nima opredeljenega osebnega zobozdravnika. Z ukinjanjem doplačil za endodontske storitve pa naj bi se dostopnost do zobozdravstvenih storitev še zmanjšala. “Menimo, da s tako prenovo še dodatno zmanjšujemo dostopnost do zobozdravstvenih storitev,” je opozoril.

Opozorili so, da je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) z ukinitvijo doplačila za strojno obdelavo koreninskih kanalov na primarni ravni uvedel tehnološko in materialno bistveno dražjo storitev, za to pa ni namenil dodatnega denarja, kar zobozdravstvenim ambulantam povzroča dodatne stroške.

Prepričani so, da se bodo s tem podaljšali čakalne vrste na sekundarnem nivoju in povečal delež zasebnih storitev, zaradi več nujnih primerov zdravljenja pa tudi obremenitev blagajne ZZZS.

Pavlović je dejal, da bodo zobozdravniki, če bo model obveljal, bolnike napotili na sekundarni nivo, nekateri pa bodo te storitve opravljali le kot zasebniki. Opozoril je, da je na sekundarnem nivoju le šest programov, že sedaj pa čakalne dobe znašajo dve leti. “Nekateri kolegi pa bodo skušali ta izpad kompenzirati z dvigom doplačil na drugih področjih, se pravi zalivk, protetike in preostalih storitev,” je povedal.

Zobozdravnica Alenka Karabonja iz Sindikata zobozdravnikov Slovenije Dens je opozorila, da ZZZS ni upoštevala materialnih stroškov širjenja kanalov in amortizacije, stroški dela pa so nerealni. Dejala je, da pri strojnem širjenju kanalov le materialni stroški presegajo plačilo ZZZS. Karabonja je ob tem dejala, da sindikat razmišlja o oblikah protesta in pritisku na zavarovalnico, saj se želijo pogajati za “sodobne standarde z realnimi cenami”.

Zobozdravniki opozarjajo ZZZS.
PROFIMEDIA

“Žal nam je, da je zavod enostransko posegel in določil standarde in normative na tem področju, pri čemer ni upošteval stroke in posvetovalnih organov. Bojimo se, da v najslabšem primeru to lahko vodi tudi do ogrožanja zdravja pacientov,” je dejal Pavlović.

Ob tem predlagajo uvedbo nove ureditve, ki bo upoštevala tudi mnenje stroke, do takrat pa naj se zdajšnja ureditev zamrzne, zobozdravnikom pa še naprej omogoča zaračunavanje doplačil za strojno širjenje zobnih kanalov.

Anketa med zobozdravniki, člani zdravniške zbornice, je pokazala, da 69 odstotkov zobozdravnikov meni, da ZZZS časovni normativ za endodontsko zdravljenje strokovno ni sprejemljiv, 83,1 odstotka zobozdravnikov pa je odgovorilo, da ne morejo pokriti dejanskih materialnih stroškov zdravljenja, kot ga predlaga ZZZS.

Zobozdravniki so izračunali, da bi po novem normativu morali opraviti 72 zdravljenj koreninskih kanalov več, ker pa gre za časovno zelo zahtevne storitve, bi to zobozdravnikom naložilo 19 delovnih dni v letu več. Opozarjajo, da bi se zato znižali normativi drugih zobozdravstvenih storitev, ki jih zobozdravniki še opravljajo.

V ZZZS so v odzivu na javno tribuno zapisali, da zobozdravnikom ni uspelo utemeljeno predstaviti stroškovnih analiz, ki bi dokazale, da so prenovljene cene prenizke. Pavlović je danes dejal, da so vse stroške predstavili. “Menim, da gre za nerazumevanje zavoda, kaj se v realnem sektorju dogaja,” je dodal.

Bolka zavrnila očitke zobozdravnikov

Direktorica področja za analize in razvoj pri ZZZS Anka Bolka pa je v današnji izjavi za medije zavrnila očitke zobozdravnikov. Prenovljene storitve nadomeščajo prejšnje in so “za 50 odstotkov bolje vrednotene kot prejšnje”, je povedala. Dodala je, da so od prenove prejeli številne pohvale s strani zobozdravnikov.

S prenovo so se izenačile pravice zavarovanih oseb na primarni in sekundarni ravni ter izboljšale dostopnost za bolnike, ker za te storitve doplačilo ni več potrebno. Opozorila je, da prej doplačila niso bila regulirana, tako da so v ambulantah ceno doplačila postavili sami.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje