Ko so na policiji v času nekdanje ministrice za notranje zadeve Tatjana Bobnar ukinili avtocestno policijo, je završalo. A tedaj še ne tako zelo kot zdaj, ko so neskončne kolone pločevine na slovenskih avtocestah vsakodnevna stalnica, vozniki vedno bolj nervozni, pred nedavnim pa se je na južni ljubljanski obvoznici zgodila še strahotna nesreča. Hitrih rešitev, s katerimi bi se spravili nad prometni kolaps, nima nihče v državi, a na mizi je vsaj ideja o višjih cestninah za tovorna vozila. Kaj pa vrnitev avtocestne policije? Ali pa vsaj povečanje prisotnosti policije na slovenskih avtocestah?
Po tem, ko je policija pod tedanjo notranjo ministrico Tatjano Bobnar novembra lani ukinila avtocestno policijo, ki so jo na policiji uvedli v času njenega predhodnika Aleša Hojsa, se ob sedanjem katastrofalnem stanju na najbolj obremenjenih avtocestnih odsekih množijo ocene, da je bila ukinitev avtocestne policije napaka.
Na ravni Generalne policijske uprave so sicer nedavno ustanovili posebni oddelek za avtoceste in hitre ceste.
A tudi iz vladajoče koalicije, denimo iz stranke SD, prihajajo javni pozivi sedanjemu ministru Boštjanu Poklukarju, da naj zaradi nepreglednih kolon pločevine na naših cestah razmisli o povečanju števila policistov na avtocestah.
“Odkar ni več avtocestne policije, opažamo pomanjkljiv nadzor nad vozniki tovornjakov na avtocestah,” je v oddaji N1 STUDIO dejal predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak, sicer tudi član NSi.
In nadaljeval: “Rezultati, ki jih je v tistem dobrem letu delovanja pokazala avtocestna policija – za eno tretjino manj prometnih nesreč, 24 odstotkov manj zastojev, tretjino krajši zastoji na naših avtocestah in polovično zmanjšanje pretežkih tovornih vozil – govorijo sami zase. Razlika je očitna.”
Predstavnica ministrstva za infrastrukturo Andreja Knez pa je na vprašanje, ali vlada razmišlja o ponovni ustanovitvi avtocestne policije, odgovorila, da absolutno podpirajo čim večjo prisotnost policije na avtocestnem križu in da so bili pozitivni učinki dokazani.
“Na samo obliko organiziranja, na kakšen način je ta prisotnost policije formalno organizirana, pa naše ministrstvo nima vpliva in se do tega ne opredeljujemo,” je dejala.
Celotno oddajo N1 STUDIO, v kateri smo govorili o vzrokih za prometni kaos in možnih rešitvah, si lahko ogledate v spodnjem posnetku:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje