Velika novost na mariborskih avtobusih, možno bo plačevanje s kartico

Slovenija 07. Okt 202414:15 0 komentarjev
promet, maribor, avtobus
Foto: Milos Vujinovic /BOBO

Na mariborskih mestnih avtobusih se obetajo nekatere pomembne spremembe. Danes so na vseh linijah mestnega avtobusnega prometa uvedli nove čitalnike vozovnic. Decembra uvajajo tudi novost, na avtobusih bo možno plačati z bančno kartico.

V Mariboru želijo privabiti potnike k uporabi mestnih avtobusov, predvsem s tehnološkim izboljšavami. Danes so na vseh linijah mestnega avtobusnega prometa uvedli nove čitalnike vozovnic.

“Najsodobnejša tehnologija med drugim omogoča plačilo več voženj hkrati, v decembru začnemo tudi z možnostjo plačila z bančnimi karticami,” je povedal direktor javnega avtobusnega podjetja Marprom Ranko Šmigoc.

Spomnil je, da je javni promet najcenejša oblika prevoza. Med drugim ponujajo možnost skupne nabave mesečne karte za parkiranje na P+R parkirišču in vožnjo z avtobusom.

Prav tako si želijo na avtobusih čim več mladih. “Radi bi, da bi tudi študenti bili del spremenjenih potovalnih navad v našem mestu, da bi čim več uporabljali javni potniški promet, kolesa in pešpoti,” je dejal župan Saša Arsenovič.

“Na Univerzi v Mariboru nas zelo veseli, da gremo skupaj z Mestno občino Maribor pospešeno po poti prehoda na zeleno. Tudi univerza se aktivno ukvarja s tem področjem in sprejema ukrepe v tej smeri,” je dodal rektor Zdravko Kačič. S ciljem, da bi študentom približali javni potniški promet, so tako vodilni na mariborski občini in univerzi danes sedli na mestni avtobus na novi liniji G5, ki vozi med študentskim naseljem in fakultetami na Gosposvetski cesti skozi center mesta do nakupovalnega središča Europark.

To linijo so uvedli 21. avgusta in je doslej že prepeljala 26 odstotkov več potnikov kot prejšnja avtobusna linija na tem območju. “Do danes se je z njo peljalo 9.200 potnikov. Samo v prvih šestih dnevih oktobra smo našteli 1.800 potnikov, kar pomeni, da je vpliv študijskega leta izjemno velik,” je dejal Šmigoc.

“Do konca leta pričakujemo okoli 110.000 potnikov, kar bo v primerjavi z bivšo linijo 8 predstavljalo približno 35-odstotno rast števila potnikov,” je dodal.

G5 vozi na 15 minut in predstavlja prvo uvedeno v okviru načrtovane celovite prenove avtobusnih linij v Mariboru. Ostale spremembe v sistemu bodo po trenutnih napovedih stopile v veljavo na začetku prihodnjega leta.

Mestna občina ob tem vlaga v posodobitev voznega parka z okolju prijaznejšimi avtobusi. “V načrtu je, da bi do leta 2030 elektrificirali polovico voznega parka. Veseli smo, da smo pridobili sofinanciranje s strani Eko sklada v vrednosti 10,5 milijona evrov za nakup 20 električnih avtobusov v naslednjih treh letih,” je pojasnil Mitja Klemenčič iz urada za komunalo, promet in prostor.

“Vzporedno načrtujemo tudi postavitev električnih polnilnic in zelenih nadstrešnic. Še letos je načrtovana postavitev desetih avtobusnih nadstrešnic z zeleno streho v mestnem jedru, obstoječe nadstrešnice pa bomo postavili na postajališča, ki jih še nimajo,” je dodal.

Pri načrtovanju ukrepov za okolju in uporabnikom bolj prijazen javni potniški promet sodelujejo tudi z univerzo. “Ti projekti so vezani na energetsko učinkovitost, digitalizacijo in krožno gospodarjenje v javnem potniškem prometu. S temi projekti in tudi elektrifikacijo želimo vzpostaviti standarde za ostala mesta v Sloveniji in izboljšati trajnostno mobilnost,” je še povedal Klemenčič.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!