V petek zvečer je vlada sprejela nov odlok, s katerim je določila, da se ob prihodu iz temnordečih in rdečih držav s PCR-testom ne moremo več izogniti karanteni. Tisti, ki se vračajo iz Hrvaške, a nimajo potrdila o cepljenju ali prebolelosti, morajo prav tako opraviti PCR- ali hitri test, sicer jih čaka karantena. Spremembe so začele veljati že v soboto opolnoči.
Vlada je v petek s sprejetjem novega odloka zaostrila pogoje za vstop v Slovenijo. Tisti, ki bodo prispeli iz rdečih in temnordečih težav, bodo morali predložiti PCR-test, ob tem pa bodo morali še v 10-dnevno karanteno. Če se bodo želeli izogniti karanteni, bodo to lahko storili le z dokazilom o cepljenju, prebolelosti oziroma o cepljenju za prebolevnike. Na temnordečem seznamu so med drugim trenutno Združeno kraljestvo, posamezne administrativne enote Francije, Irska, Tunizija in Egipt, na rdečem seznamu pa ob ostalih posamezni predeli Španije, Rusija in Turčija.
Iz oranžnih držav, med katere spada po novem Hrvaška oziroma njene enote Jadranska Hrvaška, mesto Zagreb in Severna Hrvaška, bo mogoče v Slovenijo vstopiti le s PCR- ali hitrim antigenskim testom ali pa s potrdilom o prebolelosti, cepljenju oziroma s potrdilom o cepljenju za prebolevnike. V nasprotnem bo morala oseba prav tako v 10-dnevno karanteno.
Vlada je omenjeni odlok sprejela v petek pozno zvečer, spremembe pa so začele veljati že v soboto, samo dan po sprejetju odloka, kar je po besedah sogovornikov povzročilo veliko slabe volje in zmede. Na ministrstvu za notranje zadeve pravijo, da so bili novi pogoji vstopa določeni na podlagi predloga strokovne svetovalne skupine pri ministrstvu za zdravje.
Slovenski turisti, ki so se vračali z omenjenih območij na Hrvaškem, s spremembami večinoma niso bili seznanjeni, tisti, ki so bili, pa so imeli težave z iskanjem testirnih mest in tudi pri prehodu države meje je bilo nekaj slabe volje, je v oddaji Dobro jutro na TV Slovenija povedal vodja konzularnega sektorja na ministrstvu za zunanje zadeve Andrej Šter.
“Želeli bi si, da bi bile takšne spremembe sprejete z zadostnim časovnim rokom, da se ljudje poučijo in pripravijo,” je poudaril Šter.
Turistični delavci so izjemno kritični do omenjenih sprememb. Nekateri sogovorniki so celo dejali, da gre po njihovem mnenju za “lapsus”, saj odlok ukinja izjeme, ki so že veljale, ko je bila epidemiološka slika slabša, kot je zdaj.
“Popolna zmešnjava ukrepov”
Generalni sekretar Združenja turističnih agencij Slovenije (ZTAS) Mišo Mrvaljevič opozarja, da so spremembe, ki jih iz tedna v teden sprejema vlada, neusklajene in nepremišljene. “Žalostno je, da so tako imenovane strokovne skupine popolnoma neosveščene o posledicah sprememb, ki jih uvajajo vsak teden – koliko stanejo, kaj to pomeni za ekonomijo in kaj pomenijo za posamezne gospodarske subjekte. Nesprejemljivo je, da iz tedna v teden spreminjamo pogoje za vstop, da spreminjamo kriterije, da si izmišljamo nove in nove barve na raznih semaforjih, namesto da bi ustvarili sistem, ki je jasen, pregleden in predvidljiv. V nasprotju z drugimi državami v naši okolici, kot so Avstrija, Švica, Italija, Francija, Grčija, držav, ki imajo velik delež GDP v turizmu, je Slovenija uspešno ustvarila popolno zmešnjavo ukrepov.”
Mrvaljevič je opozoril, da je zadnja sprememba odloka že sprožila razmislek nekaterih letalskih prevoznikov o prekinitvi letov v Slovenijo. “Zadnja sprememba odloka je že pomenila najavo prekinitve letenja turškega, ruskega in dubajskega letalskega prevoznika proti Ljubljani. To bi nam bistveno otežilo poslovanje. Nikar ne pozabimo, za FlyDubai smo poskušali več kot desetletje pridobiti prevoznika.”
Tiskovna predstavnica Fraporta Slovenija Brigita Zorec je potrdila, da so bili v nedeljo že v stiku z omenjenimi prevozniki, a uradne odločitve o zmanjševanju števila letov (še) ni bilo.
Direktor turistične agencije Palma Matej Knavs je povedal, da so že navajeni stalnih sprememb. “Slovenija je zelo odvisna od tujskega turizma in tukaj je ključna predvidljivost ukrepov. Signal, ki ga pošiljamo ven, je nekonsistenten in na tak način se tokovi preusmerijo. Brez tujskega turizma ne bomo preživeli. Absolutno ciljamo na goste z višjo dodano vrednostjo, ki pa jih ne bomo dobili, če ne bomo konsistentni v komunikaciji glede ukrepov.”