Oglaševanje

Vlada z vplivneži v promocijo javnega sektorja: koliko stanejo taki posnetki?

Vplivnica v vladni tiktok kampanji
Foto: @zuccatokatarina/TIKTOK

Vlada je na družbenih omrežjih začela izvajati kampanjo Javni sektor za vse. Na Facebooku, Instagramu, LinkedInu in TikToku objavljajo videoposnetke, v katerih predstavljajo vlogo javnega sektorja in številne poklice. Izstopajo pa objave na TikToku, saj v njih nastopajo spletni vplivneži, z njimi pa vlada želi nagovarjati predvsem mlade. Preverili smo, s katero agencijo je sodelovala vlada in koliko je stala priprava videoposnetkov.

Oglaševanje

Z začetkom letošnjega leta je v veljavo stopila nova plačna reforma, ki je vsem zaposlenim v javnem sektorju zvišala osnovno plačo. Ob tem se bo plača javnim uslužbencem po tranšah zviševala do leta 2028, najprej pa so bili povišanja deležni tisti, ki so na plačni lestvici bili najnižje. Vlada Roberta Goloba je nekaj mesecev po prehodu v nov plačni sistem začela kampanjo na družbenih omrežjih pod imenom Javni sektor za vse.

Vlada na svojih profilih na družbenih omrežjih TikTok, Facebook, Instagram in LinkedIn objavlja videoposnetke, v katerih predstavlja poklice javnega sektorja in vlogo zaposlenih v javnem sektorju. V vladnem uradu za komuniciranje (Ukom) so za N1 potrdili, da je Ukom po reformi plačnega sistema pripravil kampanjo o pomenu javnega sektorja za družbo.

Oglaševanje

"Gre za nacionalno predstavitev poklicev javnega sektorja, s katero želimo prebivalcem Slovenije predstaviti družbeno pomembnost javnih uslužbencev. Videoposnetki so namenjeni informiranju o pomenu in vlogi zaposlenih ter njihovih poklicev v javnem sektorju za družbo, posameznika, gospodarstvo in mlade," so navedli.

Z videoposnetki želijo povečati pozitivno dojemanje poklicev javnih uslužbencev med prebivalstvom, prav tako želijo med prebivalci povečati pozitivno dojemanje javnega sektorja kot učinkovitega servisa, želijo pa tudi spodbuditi zanimanje strokovnjakov in mladih za zaposlitev v javnem sektorju, pravijo na Ukomu.

@zuccatokatarina OGLAS | Javni uslužbenci iskreno delajo gods work! In če uživaš v delu z ljudmi in jim rad/a pomagaš, mislm da je to tvoj znak, da vsaj razmisliš o takem delu ⭐️🫶🏻 Naročnik: VLADA RS #JavniSektorZaVse #slovenija #tiktokslovenia #slovenskitiktokerji #javnisektor #zaposlitev #študij ♬ original sound - Katarina Zuccato

Zanimalo nas je, za kakšno strategijo objavljanja videoposnetkov na posameznih družbenih omrežjih so se odločili na Ukomu, s katero agencijo so pri pripravi sodelovali in koliko je stala priprava posnetkov.

Oglaševanje

Ukom je pri pripravi posnetkov sodeloval z agencijo Tikmedia

Na Ukomu so pojasnili, da so pri pripravi posnetkov sodelovali z agencijo Tikmedia. Gre za podjetje, ki ga vodi Janja Hameršak. Ukom je povpraševanje za izdelavo videoposnetkov poslal enajstim ponudnikom, odzvalo pa se jih je devet. Na koncu so se odločili za izbor najcenejšega ponudnika. Podjetje Tikmedia je za Ukom pripravilo deset posnetkov za družbeno omrežje TikTok in deset posnetkov za omrežja Facebook, Instagram in LinkedIn.

Cena produkcije enega videoposnetka za TikTok je znašala 380 evrov, za celoten paket desetih videoposnetkov pa je vlada plačala 3.800 evrov. Cena izdelave enega posnetka za Facebook, Instagram in LinkedIn pa je znašala 530 evrov, so pojasnili na Ukomu.

Oglaševanje

Na TikToku, kjer so skušali prek spletnih vplivnežev na tem omrežju približati tematiko javnega sektorja predvsem mlajši ciljni publiki, je po besedah Ukoma izvajalec Tikmedia pripravil izbor vplivnežev in scenarij. "Oboje smo potrdili na Ukomu, vsaka objava pa ima tudi oznako, da gre za vladni oglas," so navedli.

@masakovac00 Javni uslužbenci – brez njih nič ne deluje. Učitelji, medicinske sestre, gasilci… in čistilke, ki vsak dan tiho poskrbijo, da je vse čisto in varno. Ta video je zanje. Spoštujmo jih.❤️ Če si želiš delati z ljudmi, pomagati skupnosti in biti del spremembe – premisli o delu v javnem sektorju!🥳 Oglas – Vlada RS #JavniSektorZaVse #slovenija #tiktokslovenia ♬ original sound - Maša Kovač

Ob tem dodajajo, da na Facebooku, Instagramu in LinkedInu objavljajo informativne videoposnetke, ki so namenjeni splošni in interni javnosti, predstavljajo pa ključne naloge, vrednote in družbeni pomen javnih služb, kot so zdravstvo, šolstvo, varnost, socialna zaščita in druge storitve, ki zagotavljajo temeljne pravice in enakost dostopa za vse prebivalce.

Ukom: Odzivi občinstva so pozitivni

"Kampanja Javni sektor za vse naj bi trajala do konca leta. V kampanji uporabljamo različna komunikacijska orodja in kanale, kot so novinarske konference, posveti, objave videofilmov z javnimi uslužbenci na vladnih družbenih profilih, dva podkasta na to temo in TikTok objave. Objave na družbenih omrežjih bomo med letom usklajevali z drugimi komunikacijskimi orodji in jih bomo objavljali po presoji," so dejali na vladnem uradu za komuniciranje.

Oglaševanje

Vlada Roberta Goloba
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Kakšni pa so odzivi na videoposnetke na družbenih omrežjih? Na Ukomu pravijo, da so odzivi občinstva trenutno pozitivni, saj spodbujajo njihov razmislek o vlogi javnega sektorja. To nakazujejo tudi komentarji, v katerih Ukom prepoznava, da uporabniki družbenih omrežij prepoznavajo pomen posameznih poklicev v javni upravi in večjo naklonjenost do zaposlenih v tem sektorju.

"Z uporabo vplivnežev in njihovih profilov smo dosegli predvsem mlajšo ciljno skupino, ki jo je sicer težje doseči s klasičnimi komunikacijskimi kanali," so dejali o kampanji na TikToku. Kot pravijo na vladnem uradu za komuniciranje, bodo učinke spremljali na daljši rok, z dosegi objav pa so zadovoljni.

Oglaševanje

Je najcenejši ponudnik res najkvalitetnejši?

Nekateri naši sogovorniki, ki dobro poznajo delovanje družbenih omrežij, predvsem TikToka, pravijo, da so bile nekatere vladne objave na tem omrežju, ki so jih predstavili vplivneži, narejene nespretno in bi lahko bile izvedene veliko bolje. Ob tem izpostavljajo, da je to verjetno posledica, da se je Ukom pri izbiri izvajalca odločil za najcenejšega ponudnika.

Kot pravijo, je končna cena celote produkcije enega videoposnetka za TikTok odvisna od več dejavnikov – ideje, izvirnosti scenarija, izbire spletnega vplivneža, produkcijske zahtevnosti in dolžine posnetka. Po mnenju naših sogovornikov se cena celotne produkcije kvalitetnega posnetka, ki ga agencija pripravi za končnega ponudnika, giblje okoli 600 evrov.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih