Poslanke in poslanci so s 46 glasovi za in enim glasom proti potrdili novelo zakona o pravilih cestnega prometa, ki prinaša nižje kazni za prehitro vožnjo, višje kazni za telefoniranje med vožnjo, pa tudi možnost dovoljenja za zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju.
DZ je danes sprejel novelo zakona o pravilih cestnega prometa. Ta med drugim znižuje kazni za prehitro vožnjo in zvišuje kazni za telefoniranje med vožnjo. Prav tako uvaja možnost dovoljenja za zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju. Za novelo je glasovalo 46 poslank in poslancev, proti eden.
Z novelo se določa tudi pogoje za udeležbo lahkih motornih vozil v cestnem prometu, kamor sodijo invalidski vozički ter skiroji in rolke na električni pogon. Vozniki teh vozil bodo morali voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti.
Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa bodo lahko vozili ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro.
Občutne nižje kazni za prehitro vožnjo so sprejete in končno so te primerljive s kaznimi v sosednjih državah. Okrepiti pa je treba nadzor in voznike pravilno obveščati o posledicah prehitre vožnje. Zmoremo! pic.twitter.com/dRU0LJKxtC
— Jernej Vrtovec (@JernejVrtovec) July 16, 2021
Do 18. leta čelada na kolesu in lahkem motornem vozilu
Voznik in potnik na kolesu in lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.
Strožje se ureja tudi obravnava voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo za spremstvo in v spremstvu, ter tistih, ki se priključijo vozilu s prednostjo. Novela pa določa tudi primerno bočno razdalje 1,5 metra pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijska določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Razširja se nekatera pooblastila občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov.
Po besedah državnega sekretarja z ministrstva za infrastrukturo Aleša Miheliča novela temelji na treh glavnih načelih cestno-prometne zakonodaje, in sicer na načelu defenzivnega ravnanja, načelu zaupanja in načelu varstva šibkejših udeležencev cestnega prometa.
V LMŠ in SAB proti nižjim kaznim
V predstavitvi stališč poslanskih skupin so v LMŠ in SAB pojasnili, da zakona ne morejo podpreti, ker niža kazni za prehitro vožnjo. Obžalovali so, da so v koaliciji to določilo po tistem, ko je bilo na matičnem odboru črtano, na plenarni seji znova dodali v novelo. V SD pa so imeli nekaj zadržkov do posameznih rešitev, predvsem širjenja pooblastil občinskim redarjem in cestnim nadzornikom, zato so napovedali, da se bodo vzdržali.
V NSi za hitrejšo izgradnjo kolesarskih poti
Po mnenju koalicije so predlagane rešitve ustrezne. So pa denimo v SDS ocenili, da bo treba še precej okrepiti vzgojo in preventivno dejavnost v prometu, s poudarkom predvsem na mladih voznikih in tudi na večkratnih kršiteljih.
V NSi pa so izpostavili, da bo treba pospešiti izgradnjo in ureditev predvsem kolesarskih in pešpoti ter odpravljati arhitekturne in komunikacijske ovire na javni mestih. Za novelo so poleg koalicijskih poslancev glasovali tudi po trije poslanci DeSUS in SNS ter poslanca narodnosti.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!